![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
De siste ukene har jeg reist med både SAS Braathens og Norwegian. Det undrer meg at det tar så lang tid å kontrollere billettene/reisebevisene hos Norwegian i gaten. Hos SAS Braathens drar en bare kortet, evt gir fra seg boardingkortet og går ombord. Hos Norwegian tar de imot boardingkortet evt scanner reisebeviset, men må likevel inn på dataskjermen for hver reisende og trykke et eller annet. Dette tar jo litt tid når det er 148 reisende og kun noen minutter avsatt til ombordstigning.
Har opplevd dette mange gnager hos Norwegian. Ombordstigningsseansen hos Norwegian virker stressende og nesten kaotisk sammenliknet med SAS Braathens. Ikke rart en kan telle feil når det er slikt arbeidsmiljø. Noen andre som har opplevd det samme? Og hvorfor kan en ikke bare scanne reisebeviset og gå ombord slike en kunne tidligere. Og snart skal en også legitimere seg ved ombordstigning. Enten må rutetiden korrigeres, eller så må en "preboarde" (noe få flyplasser har mulighet for)...dette vil ikke gå i lengden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Enig - DY er treige med boardingen, og etter min ringe erfaring enda treigere med å komme seg fra gate.
Det er nesten alltid en periode etter "boarding completed" hvor ingenting skjer i kabinen, men hvor det sikkert skjer ting i cockpit. Men DY klarer nesten aldri å få dette ferdig før de skal gå, noe SAS er flinkere til. Men hva godtar man ikke for å fly hjem til jul for 498.- .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
IT avd. i DY har lagt inn en "Confirm Void" når man scanner dokumentet som må aksepteres med enten "Y" eller "N".. dette ble innført i SA tid.
Men hvis de i gaten sjekker dokumentene så himla nøye, hvordan kan det da ha seg at folk til TRD ender i BOO og folk uten dokumenter i det hele tat ender i RIX?
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Superflyer
|
![]()
Jeg kan ikke svare for de andre stasjonene , men her i Tromsø boardes Norwegian MYE, MYE raskere enn BUSK.....
Tror dette skyldes erfaring , og ene og alene det. Har selv reist med DY fra Oslo, Trondheim og Bergen, og opplevd at det har tatt griselang tid med boarding. Det som tar lengst tid , er paxen som ikke MAKTER å forstå at de skal sette seg, og ikke stå å k*ke i midtgangen som idioter. Du begynner ikke å ta av deg jakka når du står foran setet du skal ha, og setter trillekofferten fradeg i midtgangen, sånn at du er sikker på at ingen kommer forbi deg. Og Hurum.....kom på besøk til Tromsø, så skal jeg vise deg hvor raskt det kan gjøres...... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Tviler ikke på at en klarer det kjapt i Tromsø. Har sett at det er fullt mulig i både Tromsø, Harstad/Narvik, Stavanger, Trondheim. Synes det som regel alltid tar lengst tid i Oslo av en eller annen årsak. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Forskjellen er vel hovedsaklig at DY ikke bruker egen DCS i TOS?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Men skal være enig med deg i at det er mye flinke folk hos dere i Røros avd Tromsø....men jeg lurer litt på hva du mener med erfaring.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Superflyer
|
![]()
Okei ikke MYE MYE raskere da , men i snitt mener jeg at vi unnagjør boardingen raskere enn BUSK. Med erfaring mener jeg bare at OM det oppstår noe feil, så vet folk hva som skal gjøres for raskt å kunne identifisere hva det var som gikk galt, og reparere skaden....
LN-MOW : DY har ingen egen DCS ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I Trondheim bruker DY to innganger, så det går ganske raskt. Men du har rett i det at den står litt for mye på bakken å venter. lurer på hva den venter med da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Quote:
Starcheck/PCI både i OSL og TOS ......... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 | ||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men uansett system eller erfaring, det tar litt tid å skanne strekkode. Det tar mer tid en å dra et kort eller kjøre gjennom et boardingkort. Litt av problemet er også at du hører samme *pip* om dokumentet er skannet feil eller riktig så mann er nødt for å dobbeltsjekke på skjermen. Hilsen, Laurenz |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
www.lch78.net
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
#16 | |||
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Jeg er enig, DY boarding går treigt. Jeg har bizzi kort, det skulle vel i utgangspunktet gjøre boarding lettere, noe det overhodet ikke gjør. Når du boarder med TPC skrives det ut en lapp og ferdig! Skjønner ikke hvorfor DY ikke klarer det. DY er mye tregere enn SKBU, det er helt sikkert
DY FA er flinke til å be pax trekke bakover i flyet siden DY ikke har seating. De er på høytalerne "trekk bakover i flyet, det er mange ledige plasser der!" I og med at jeg stort sett er på jobb reiser med DY, overhører jeg lett den oppfordringen slik at jeg kan kommer meg raskt av. Dog bruker jeg nok mye, mye kortere tid på å sette meg/gå ut av midtgangen enn den gjennomsnittlige DY pax. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |||
Superflyer
|
![]() Quote:
Kanskje det høres hovent ut , men jeg står for det jeg sier...... ![]() Dog skal det nevnes at BUSK bruker et annet system under boarding, PACS , hvordan det fungerer vet jeg ikke mht. om det er raskere eller tregere i bruk. En annen ting er at DY-pilotene skriver loadsheet selv, og det kan ofte være det som er grunnen til at det ikke "skjer" så mye etter "boarding completed".......vet at noen ikke er av de raskeste til å skrive ![]() Det er mulig at jeg er farget av det å jobbe i Røros Flyservice , men det er nå engang slik jeg oppfatter det ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Lager pilotene manuelle loadsheet, eller har de noen elektroniske hjelpemidler ombord i cockpit til dette ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Escaping the blue box
|
![]() Quote:
![]()
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian.no tregt / nede | henrikvd | Småprat | 15 | 18-09-2018 23:48 |
Ny boarding-prosedyre hos British Airways | C130 | Småprat | 4 | 20-11-2017 16:27 |
Sjølvbetjent boarding hos Avinor | roger | Flyforum | 22 | 28-05-2014 21:51 |
Priority Boarding hos SAS | JoeW | Flyforum | 12 | 25-04-2009 09:57 |
Stoor nyhet hos boarding.no | Oggi | Flyforum | 6 | 17-03-2008 21:25 |