Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 23-04-2024, 16:48   #301
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

New York, uten å nevne flyplass, kommer til å fortsette fra OSL og ARN. Dog ingen overraskelse i den uttalelsen.

Bak betalingsmur:
https://check-in.dk/sas-stadig-langd...kholm-og-oslo/

Quote:
Anko van der Werff, koncernchef i SAS, benyttede lejligheden til at slå en tyk streg under, at SAS stadig vil tilbyde langdistanceruter fra Stockholm og Oslo. Som minimum til New York, og med tiden også til en destination mere
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2024, 18:18   #302
magtje
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Tror vi skal lese den uttalelsen litt i mellom linjene, for med et JV (som er ønsket) vil det bety ingen ting om det er et SAS eller Delta fly som flyr ARN/OSL-USA pga goder/ fortjenester og risikoer/ kostnader deles imellom JV-partnerne.

Personlig ser jeg mer at Delta (med SK nr) vil ta over ARN og OSL rutene, mens SAS tar seg av CPH rutene med mindre enn om SAS får økt sin langdistanseflåte.
Hovedsaklig pga AFKL og SkyTeams mer tydelig strategi på HUB operasjoner og dermed sannsynlig ønske om å sentralisere SAS mer på CPH for å få opp feeden og bedre SAS økonomi, men også fordi Delta har mer/ flere fly av riktig størrelse Ift ARN og OSL ruter.

Men at direkterutene mellom ARN/OSL-NYC vil nok garantert bestå slik Anko meddeler, selv nå etter eierskiftet, bytte av allianse og alt annet som fulgte med.

Last edited by magtje; 23-04-2024 at 18:23.
magtje is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2024, 19:44   #303
Chriscross
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 6,093
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Hvor vanskelig er det for sas å få slots på jfk for osl og arn også? Er det enklere å få slit for A321lr enn f.eks A350?
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2024, 20:10   #304
magtje
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

I USA handler det vel mer om tilgang til gate enn slot (selv om New York flyplassene har en viss begrensing på antall flybevegelser).
For SAS og for andre selskaper er hovedproblemet at dem alle vil fly samtidig (innenfor et par timer) pga tidsforskjellen og slik at dem når Europa til morgenbølgen i deres/ partneren HUB.
Men hvis SAS vil flytte flere avganger til sen ettermiddag fra ARN/ OSL (og evt CPH) og kveld fra JFK så burde det være åpning for det ved JFK, da Terminal 1 (som dem bruker) er vel mest full fra morgen (Asia bølgen) til tidlig kveld (når Europa bølgen er over). Da er det vel ledig plass inntil en mindre midtnattsbølge (både til Asia og Europa).
Men alt dette vil bedre seg trolig når nye Ter 6 og utvidelsen av Ter 1 står ferdig om noen år. I tillegg skal jo Lufthansa gruppen (sammen med et par andre Ter 1 selskaper) flytte over til Ter 6 når den står ferdig, så da frigis det nok noen "gate slot"

Btw: En sen ettermiddags LH bølge fra CPH kunne sikkert ikke være så dumt, da man gir flere et senere alternativ enn idag og større muligheter for rerouting hvis AF/ KL og DL får forstyrrelser i CDG/AMS.
I tillegg så kan Delta ta seg av tidlig morgen/ formiddag fra Skandinavia og tidlig ettermiddag fra USA. Dermed større mulighet for 2x daglige på flere ruter.

Last edited by magtje; 23-04-2024 at 20:29.
magtje is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2024, 08:52   #305
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Hvor vanskelig er det for sas å få slots på jfk for osl og arn også? Er det enklere å få slit for A321lr enn f.eks A350?
Normalt vil svaret der være ja. A321LR krever bare Kategori C gates, så samme som 737, E-jets, etc. Mens på A350 og A330 må man opp på kategori E

Quote:
Originally Posted by magtje View Post
I USA handler det vel mer om tilgang til gate enn slot (selv om New York flyplassene har en viss begrensing på antall flybevegelser).
For SAS og for andre selskaper er hovedproblemet at dem alle vil fly samtidig (innenfor et par timer) pga tidsforskjellen og slik at dem når Europa til morgenbølgen i deres/ partneren HUB.
Ja, men enten det er slots eller gate tilgang, så blir virkningen den samme. Dog er gatetilgang lettere å ordne på "bakrommet" med samarbeidende fløyselskap. Det er nok det som har skjedd på JFK nå, hvor etter det ble kjent SAS skulle få nye eiere og alliansetilknyttning dog fikk endret fra 1x daglig på T7 til 2x daglig på T1


Quote:
Men alt dette vil bedre seg trolig når nye Ter 6 og utvidelsen av Ter 1 står ferdig om noen år. I tillegg skal jo Lufthansa gruppen (sammen med et par andre Ter 1 selskaper) flytte over til Ter 6 når den står ferdig, så da frigis det nok noen "gate slot"
Absolutt, men tar jo endel tid. Men samarbeidet med både Delta og Air France, kan nok løse noe her

Quote:
Btw: En sen ettermiddags LH bølge fra CPH kunne sikkert ikke være så dumt, da man gir flere et senere alternativ enn idag og større muligheter for rerouting hvis AF/ KL og DL får forstyrrelser i CDG/AMS.
Absolutt, men samtidig vil en sen ankomst i USA begrense mulighet for videreforbindelsene på¨USA siden ved ankomst.

SK901/902 har vel tidvis virket litt som oppsammlingsfly, og har hørt eksempler den på morgenen kunne ha masse ledig, men som ble fylt opp i løpet av dagen gjennom ymse kanselleringer eller missed connections hos både SAS og partnere gjennom dagen.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2024, 08:53   #306
raider66
ScanFlyer Rusty
 
Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,344
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by magtje View Post
I USA handler det vel mer om tilgang til gate enn slot (selv om New York flyplassene har en viss begrensing på antall flybevegelser).
For SAS og for andre selskaper er hovedproblemet at dem alle vil fly samtidig (innenfor et par timer) pga tidsforskjellen og slik at dem når Europa til morgenbølgen i deres/ partneren HUB.
Men hvis SAS vil flytte flere avganger til sen ettermiddag fra ARN/ OSL (og evt CPH) og kveld fra JFK så burde det være åpning for det ved JFK, da Terminal 1 (som dem bruker) er vel mest full fra morgen (Asia bølgen) til tidlig kveld (når Europa bølgen er over). Da er det vel ledig plass inntil en mindre midtnattsbølge (både til Asia og Europa).
Men alt dette vil bedre seg trolig når nye Ter 6 og utvidelsen av Ter 1 står ferdig om noen år. I tillegg skal jo Lufthansa gruppen (sammen med et par andre Ter 1 selskaper) flytte over til Ter 6 når den står ferdig, så da frigis det nok noen "gate slot"

Btw: En sen ettermiddags LH bølge fra CPH kunne sikkert ikke være så dumt, da man gir flere et senere alternativ enn idag og større muligheter for rerouting hvis AF/ KL og DL får forstyrrelser i CDG/AMS.
I tillegg så kan Delta ta seg av tidlig morgen/ formiddag fra Skandinavia og tidlig ettermiddag fra USA. Dermed større mulighet for 2x daglige på flere ruter.
Hvordan vil en sen ankomst på JFK fra Scandinavia passe for de som ikke skal til New York, men videre til andre destinasjoner i USA med Delta?
raider66 is offline   Reply With Quote
Old 24-04-2024, 10:30   #307
magtje
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by raider66 View Post
Hvordan vil en sen ankomst på JFK fra Scandinavia passe for de som ikke skal til New York, men videre til andre destinasjoner i USA med Delta?
Det er vel fordi en sen ankomst til USA blir forsen Ift til at man kan nå de siste flyene videre fra Delta hubene i USA (som ofte er senere enn de her i Europa. Typisk i 21-23 tiden).
Connections videre i USA håndteres ifg mitt forslag hovedsaklig av den tidligere Delta avgangen som med et fremtidig JV blir også en defacto SAS flygning.

Det ble kanskje litt feil å skrive sen ettermiddag, men en ettermiddagsbølge fra CPH med SAS i 16-18 tiden kunne kanskje være ideelt. Da kan man nå de siste flyene videre i USA og man kan få med seg eventuelle reroutinger fra kansellerte morgen/ formiddags flyene fra CDG/AMS (de første Delta flyene går i 8- tiden) samt andre som ønsker et senere alternativ til USA enn det mange selskaper idag tilbyr.
Andre veien med retur fra USA, senere på kvelden (22-midnatt) vil gjøre SAS enda mer attraktiv både Ift rerouting, connections (på begge sider av Atlanteren) eller av den reisende eget ønske.

Men igjen i et JV betyr det ingen ting.
Det som betyr noe er logistikken og utnyttelsen av ressursene. Da er det bedre at Delta tar tidlig avgangen og SAS den sene avgangen pga tidssonene og muligheten for rask retur uten å måtte stå på bakken hvs Skandinavia og USA i flere timer.

Last edited by magtje; 24-04-2024 at 10:56.
magtje is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2024, 13:00   #308
magtje
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
Default Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam

Litt OT, men alikevel relevant til SAS og JFK;

T1 skal stå ferdig med utvidelsen i 2025 (virker imo litt tidlig) og skal etterhvert bli koplet sammen airside med T4 hvor Delta i dag er. Planen her er nok at T1 skal huse SkyTeam og ikke allierte flyselskaper.
T4 skal også få en utvidelse med pir A og vil huse Delta og SkyTeam
T5 skal fortsette å huse JetBlue.
Nye T6 skal huse Lufthansa Gruppen og JetBlue i 1. fase og skal være ferdig i 2026 (imo tidlig). I fase 2 vil dem mest sannsynlig få følge av resten av STAR. T6 skal kobles sammen med T5 airside.
T8 huser slik som idag American og Oneworld.
JFK vil da ha 3 terminalområder (T1/T4, T5-T6 og T8).

T7 som huset British Airways og idag vel Norse og en del andre ikke allierte selskaper skal rives til fordel for fase 2 av nye T6.

Inntil T6, fase 1 står ferdig i 2025 så kan nok SAS ikke flytte flere avganger til JFK fra EWR

https://www.anewjfk.com/
magtje is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2024, 13:25   #309
AndreasN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
Default Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam

Det kan i såfall kanskje bli spennende å se om det blir 2 x CPH-JFK i vinterprogrammet eller om den ene flyttes over til ARN? En forutsetning må iallfall være å fly A330 og ikke A321 på disse avgangene.
AndreasN is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2024, 13:32   #310
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
Default Re: SAS forlader Star Alliance 31 august - Info om overgang til Skyteam

Quote:
Originally Posted by AndreasN View Post
Det kan i såfall kanskje bli spennende å se om det blir 2 x CPH-JFK i vinterprogrammet eller om den ene flyttes over til ARN? En forutsetning må iallfall være å fly A330 og ikke A321 på disse avgangene.
Per i dag ligger CPH-JFK inne med 1x daglig med A330-300 i vinter. Så tyder i hvertfall på de har tilgang til en widebody gate for en daglig avgang. SK915/916 rotasjonen, som drar 14:10 fra CPH, og landet 17:05 på JFK. Retur 2 timer senere.

Så får man heller bære over at SAS hevder JFK ligger i New Jersey
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 08-05-2024, 13:37   #311
AndreasN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Riktig, tenkte på dette med flystørrelse i forhold til tilgjengelige slots/gate. Men da er tilsynelatende denne andre sloten/gaten kun tilgjengelig for SAS i sommerprogrammet?

Last edited by AndreasN; 08-05-2024 at 13:40.
AndreasN is offline   Reply With Quote
Old 16-05-2024, 16:14   #312
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Bak betalingsmur, så ser ikke mer enn ingressen, men SAS og Singapore Airlines er i samtaler om å videreføre samarbeidet også etter alliansebyttet.

https://check-in.dk/nordisk-sia-chef...-om-fremtiden/

Quote:
SAS og Singapore Airlines har i mange år haft et joint venture på ruten mellem København og Singapore, og begge parter ønsker at fortsætte samarbejdet
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2024, 08:21   #313
Jccl
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Aug 2015
Posts: 206
Default Re: SAS Vinterprogram 2024/2025

Jag tror vi kommer se Lufthansa och SWISS, kanske till och med Austrian och Brussels, öka sina aktiviteter i hela Norden så inget är omöjligt där… och så länge SAS kontrar med att flyga norrskensturister till Rovaniemi, soltörstande nordbor till Las Palmas och flyger för Apollo till Gambia, tänker jag att de kommer att få agera relativt ostört.

En rant… men det skall ut. Ursäkta. Jag är extremt besviken på det som kom. I min naiva tro trodde jag att det var det politiska landskapet som gjorde att SAS saknade en enhetlig strategi. Med mer än en statlig ägare så var det svårt att tillfredsställa alla. Därmed, under pretexten att SAS flyger skandinavier överallt, så blev det plockepinn. SAS flyger lite hit och dit. Fler hubs, en hub, Point to Point, lite charter samt konkurrera med norwegian. Det var en strategi som inte fungerade och det är inte något jag säger, det är något som talen säger. SAS har inte tjänat pengar på den ”strategin”. De har överlevt för att de haft statliga ägare som kastat pengar efter dem. En vanlig investerare hade dragit ur kontakten för länge sedan. När nu Danmark blev ensam ägare så trodde jag att en liten revolution skulle komma. SAS skulle samla trupperna, ta efter sina ägare och gå hårt ut för en enhetlig strategi. En som de kunde tjäna pengar på. Visst de skruvar lite på det, samlar LH lite mer och styr över till Deltas hubs, men ingen omläggning av feeds och man använder tom en 321LR till Apollo/Gambia. Det hela blir…mellanmjölk (en kompromiss, inget stort, inget sticker ut). För att använda TLL som exempel så hade jag räknat med att istället för att lägga ner linjen så hade man startat med en tidig avgång. Men man fortsätter i stort sett i samma hjulspår och man kommer fortsätta med att blöda pengar. Det var inte bara ett problem med fler ägare, det är något annat som sitter i väggarna.
Jccl is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2024, 08:40   #314
AndreasN
ScanFlyer Silver
 
Join Date: Oct 2011
Location: Oslo
Posts: 612
Default Re: SAS Vinterprogram 2024/2025

Hva er status på samarbeidet mellom Swiss og SAS? Skal det fortsette selv etter Star-gate?
AndreasN is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2024, 08:44   #315
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
Default Re: SAS Vinterprogram 2024/2025

Quote:
Originally Posted by AndreasN View Post
Hva er status på samarbeidet mellom Swiss og SAS? Skal det fortsette selv etter Star-gate?
Ser ut som codeshare her forsvinner, såvidt jeg klarer se.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2024, 10:51   #316
Scandinavien_Airlines
ScanFlyer Gold
 
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,455
Default Re: SAS Vinterprogram 2024/2025

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Ser ut som codeshare her forsvinner, såvidt jeg klarer se.
Alt forsvinder med LH gruppen
__________________
Upcomning flight:
Ingen indtil videre.

"InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt"
Scandinavien_Airlines is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2024, 10:58   #317
magtje
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Er det noen som vet når vi ser en større integrering av SAS i SkyTeam?
Tenker da på terminalbytter for SAS på f.eks CDG, LHR, FRA osv....
Og vil man se tilsvarende på ARN og CPH at SkyTeam blir flyttet til T5 på ARN og T3 på CPH, mens STAR Alliance blir flyttet motsatt vei? På OSL betyr det vel ikke så mye annet enn hvor innsjekk foregår.

Rute messig er det vel ikke trolig vel at vi ser større endringer før S25.
magtje is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2024, 11:00   #318
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
Default Re: SAS Vinterprogram 2024/2025

Quote:
Originally Posted by Jccl View Post
Jag tror vi kommer se Lufthansa och SWISS, kanske till och med Austrian och Brussels, öka sina aktiviteter i hela Norden så inget är omöjligt där… och så länge SAS kontrar med att flyga norrskensturister till Rovaniemi, soltörstande nordbor till Las Palmas och flyger för Apollo till Gambia, tänker jag att de kommer att få agera relativt ostört.

En rant… men det skall ut. Ursäkta. Jag är extremt besviken på det som kom. I min naiva tro trodde jag att det var det politiska landskapet som gjorde att SAS saknade en enhetlig strategi. Med mer än en statlig ägare så var det svårt att tillfredsställa alla. Därmed, under pretexten att SAS flyger skandinavier överallt, så blev det plockepinn. SAS flyger lite hit och dit. Fler hubs, en hub, Point to Point, lite charter samt konkurrera med norwegian. Det var en strategi som inte fungerade och det är inte något jag säger, det är något som talen säger. SAS har inte tjänat pengar på den ”strategin”. De har överlevt för att de haft statliga ägare som kastat pengar efter dem. En vanlig investerare hade dragit ur kontakten för länge sedan. När nu Danmark blev ensam ägare så trodde jag att en liten revolution skulle komma. SAS skulle samla trupperna, ta efter sina ägare och gå hårt ut för en enhetlig strategi. En som de kunde tjäna pengar på. Visst de skruvar lite på det, samlar LH lite mer och styr över till Deltas hubs, men ingen omläggning av feeds och man använder tom en 321LR till Apollo/Gambia. Det hela blir…mellanmjölk (en kompromiss, inget stort, inget sticker ut). För att använda TLL som exempel så hade jag räknat med att istället för att lägga ner linjen så hade man startat med en tidig avgång. Men man fortsätter i stort sett i samma hjulspår och man kommer fortsätta med att blöda pengar. Det var inte bara ett problem med fler ägare, det är något annat som sitter i väggarna.

Nå mener jeg SAS i stor grad har slitt mer med gjennomføring, enn strategien. Å fly folk til, fra og innen Skandinavia, er jo vanskelig å komme bort i fra for et flyselskap som opererer her.

Jeg tror du nok her både er for utålmodig og kanskje overdriver hva oppkjøpet nå betyr. Spesielt på shorthaul, tror jeg det heller er snakk om justeringer enn akkurat de helt store endringene. Uansett er dett ting som kommer til å ta tid, og sikkert også gjennomføres litt etter litt.

Jeg sliter litt med å se at man kutter CPH-TLL på vinteren som kanarifuglen i kullgruven. Dette er jo både en destinasjon med ganske store sesongvariasjoner og mye av næringslivet her er jo rettet mot Finland og Sverige.

Gambia mener jeg er fornuftig. Det er jo heller ikke en SAS rute, men de får leid ut kapasitet til Apollo, på en tid av året hvor de typisj har for stor kapasittet på longhaul. Og det uten kommersiell risiko.
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2024, 11:01   #319
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator
 
Someone's Avatar
 
Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,080
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by magtje View Post
Er det noen som vet når vi ser en større integrering av SAS i SkyTeam?
Tenker da på terminalbytter for SAS på f.eks CDG, LHR, FRA osv....
Og vil man se tilsvarende på ARN og CPH at SkyTeam blir flyttet til T5 på ARN og T3 på CPH, mens STAR Alliance blir flyttet motsatt vei? På OSL betyr det vel ikke så mye annet enn hvor innsjekk foregår.
.
Først må de jo faktisk inn i SKyteam

Ellers er jo CPH litt som OSL. Ja det kaller det T2 og T3, men er jo bare innsjekk som befinenr seg noen hundre meter fra hverandre. Så ikke ulikt OSL
__________________
Upcoming flights - JUL: OSL-ZRH (SK) SEP: OSL-BGY (DY) OCT: MXP-OSL (SK)
Since 1/1/2006
Someone is offline   Reply With Quote
Old 28-05-2024, 11:09   #320
magtje
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jul 2011
Location: SVG
Posts: 457
Default Re: SAS og eierskiftet - rutetråden

Quote:
Originally Posted by Someone View Post
Først må de jo faktisk inn i SKyteam

Ellers er jo CPH litt som OSL. Ja det kaller det T2 og T3, men er jo bare innsjekk som befinenr seg noen hundre meter fra hverandre. Så ikke ulikt OSL
Jo, ser den at dem må først inn i SkyTeam, men der er jo datoen satt 1. sept, så lurte på om det var satt datoer for terminalbytter og bedre operasjonelle integrering også.
Søkte i går på billetter i Europa (til flere byer fra SVG) for Oktober og fikk enda ikke opp AF/KL codeshare, kun SK egne fly. Det burde vel komme snart imo.

CPH ligner jo litt på OSL, så ser poenget ditt, men det det føles alikevel som 2 mer separate innsjekk områder (terminaler før security) enn på OSL.
magtje is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
SAS lanserer nye serviceklasser: SAS Go & SAS Plus Robbiedeluxe Flyforum 825 02-08-2013 20:56
SAS IT: sas.no, sas.se, sas.dk, flysas.com, og nå snart sas.sas? Utflyttet Småprat 8 15-06-2012 09:01
SAS med felles kommersiell enhet - ledet av ny norsk SAS-direktør FlightDeck Flyforum 11 15-02-2010 23:29
Mats Jansson vill overföre SAS Danmark-ruter til SAS Norge og SAS Sverige MD90 Flyforum 86 12-08-2007 15:11


All times are GMT +2. The time now is 13:45.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.