![]() |
|
![]() |
#4541 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2017
|
![]()
Denne gangen er innflygningen fra sørvest og fjellet er det høyeste på øya som nå har tunell-forbindelse til Kristiansund
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4542 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Tricky oppgave for meg, dette. Nordmøre har mange flotte fjelltopper. Siste forslag fra meg er Mekknøken på Averøya med Kvernesfjorden bak.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4543 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]()
Freikollen?
Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#4544 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Meekknoken / Meekknøken er riktig. 751 moh og høyeste topp på Averøya, som fikk tunellforbindelse med Kristiansund i 2009. Det er en flott fottur til toppen - anbefales! Bra jobba Desk Pilot, du tar den videre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4545 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Etter å ha strevd med flotte turmål på Nordmøre, velger jeg nå å fokusere på Norges administrative inndeling: Hvilken kommune ligger i forgrunnen på dette bildet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4546 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
På tide med et hint: Bildet er tatt ikke så mange minuttene etter avgang fra en by som har et (ufortjent?) rykte for å være vindfull.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4547 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Litt resonnering: Terreng og tregrense tyder på at vi skal nordover fra forrige oppgave. Jeg var på flystasjonen i Bodø i militæret og det var vindfullt! Noen minutter etter avgang fra Bodø flyr vi over Gildeskål kommune og bildet passer rimelig godt med terrenget fra Forstrand og sørover mot Høgstjerna og Høgnakken. Så jeg foreslår Gildeskål.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4548 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
Det er spot-on Cloudmaster. Ikke bare kommunenavnet Gildeskål er rett, men navnet på fjell og bygd stemmer også. Din tur videre.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4549 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Da forlater vi fjelltopper og kommuner og spør enkelt nok: Hvor er vi her og hva ser vi?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4550 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Asker i det fjerne er det egentlig svaret, men det er strengt tatt Steinsfjord delen av Tyrifjorden nesten over Sundvollen. Så ser Bærumsmarka og Vestmarka også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4551 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er selvfølgelig riktig. Tatt på vei hjem fra Bergen på tirsdag. Vi ser også Håøya og kan skimte Oscarsborg. Din tur!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4552 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
For å holde oss til det innlandsmaritime
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4553 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Som et hint så deler vannet navn med en by.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4554 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Zürichsjøen?
![]() |
#4555 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Riktig svar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4556 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Samme tema.
![]() |
#4557 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Artig oppgave, Robert! Til å begynne med gikk jeg rett i fella og trodde vi skulle et godt stykke østover.
Så viser det seg at dette slett ikke er så veldig langt unna likevel. På vei inn til Orly for helgetur til Versailles? Rundtur i traktene fra Villacoublay eller Toussus le Noble? Nuvel, uansett er det Lac de la Sourderie. Jeg har ikke noe liggende, så ta gjerne en til mens du er i farta. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4558 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4559 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Om man uforberedt flyr over et av disse forstads-prosjektene kan man lure på hva i alle dager det er. Ser jo ut som noe som kunne blitt bygget i Tyskland på 1930-tallet. https://www.youtube.com/watch?v=8Ez0Qzx5czI
Disclaimer: Har ingen annen agenda her enn at jeg er en vanlig, men engansjert forbruker. Jobber ikke i bransjen og betaler selv for mine reiser. OSL-MUC-CGN-MUC-OSL OSL-DUB-OSL Last edited by robertaas; 19-03-2024 at 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4560 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hva flyr SK907 i morgen | RIBRO | Register- og ATC-Forum | 2 | 10-11-2015 10:12 |
oversikt hva dy 787 flyr | viking83 | Register- og ATC-Forum | 7 | 22-01-2014 20:39 |
Eagles i Bergen ! Hva flyr de med | Tertit54 | Flyforum | 11 | 02-06-2009 19:55 |
Hva flyr BA med mellom LHR og SFO? | seilfly | Flyforum | 7 | 29-05-2008 11:24 |
Hva slags fly flyr... | EB | Flyforum | 7 | 08-03-2008 19:52 |