![]() |
|
![]() |
#1121 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,871
|
![]() Quote:
Gammelt nytt, og det du linker til er fra august i fjor |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1122 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,871
|
![]() Quote:
https://newsweb.oslobors.no/message/609224 Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#1123 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2007
Location: Bærum
Posts: 1,526
|
![]()
Hva betyr egentlig dette? 30 mill under det som var planlagt å hente inn.
Har folk ikke lenger trua på Norse? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1124 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,871
|
![]() Quote:
Dette var jo også bare en reperasjonsemisjon, slik at eksisterende aksjonærer som ikke fikk deltatt på emisjon i fjor også kunne få være med. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1125 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,865
|
![]()
Alltid noen som ikke bruker tegningsrettene sine, og det var av en eller annen grunn stengt for overtegning denne gang, så disse kunne ikke plukkes opp av andre som pleier å være normalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1126 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,871
|
![]()
God plass ombord Norse sine maskiner med 64% beleggi januar. 65.000 passasjerer. Av produksjonen var ca 10% av flightene charter, så det vil trolig bety at beleggtallene egentlig er enda dårligere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1127 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,871
|
![]()
Norse forlenger fremleien på flere 787. Tre maskiner forlenges med ett år, og vil da først komme tilbake våren 2025. Mens en maskin forlenges med to måneder, frem til mai 2024.
https://www.dn.no/investor/nyhetsstudio/145357 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1128 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 372
|
![]()
En av maskinene skal på tungt vedlikehold i PMI før den returneres til Norse. Etter hva jeg forstår tas den ut av produksjon i nær fremtid, for tilbakelevering i mars/april
Planene hos Norse varierer stadig, men det ryktes også at en Norse UK maskin overføres til Norsk AOC. Med oppstart av CDG-LAX (1. mai), ATH-JFK (30.mai) samt en økning av FCO-JFK (28.mars) har de for lite materiell på den Norske AOC. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1129 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,871
|
![]()
Ser de nå har fått tillatelse til å fly til Kanada. Ute. At jeg tror man skal legge for mye i det, men kan da blant annet fly charter dit da.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1130 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,871
|
![]()
Minus $58 millioner pådriften (EBIT) i Q4 og totalt minus $130 mill for hele 2023.
Linker til presentasjon og rapport: https://newsweb.oslobors.no/message/612018 |
![]() |
![]() |
![]() |
#1131 |
Newcomer
Join Date: Aug 2005
Posts: 47
|
![]()
Veldig svake tall og det synes aksjemarkedet også, aksjen er ned over 20% i dag. Jeg sliter med å se hvordan de nok en gang ikke skal gå tom for penger. Tror det eneste håpet er at den strategiske prosessen kommer i mål.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1132 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,871
|
![]()
Fra Jensen i DN
https://twitter.com/thor_chr/status/1762757460819886409 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1133 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
Jeg er ikke så flink å lese regnskap, so please correct me.
- Norse tapte 680 millioner kroner i Q4 2023 - Norse hadde 580 millioner kroner kontanter og lignende ved utgangen av Q4 2023 Norse er nå i Q1 2024 og man kan sannsynligvis forvente et tap tilsvarende Q4 2023. Kan man forvente enda en emisjon før sommeren? Kontantene kan neppe vare lenge.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1134 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
Det som har berget Norse så langt er deres utleie til andre selskaper. De tjener bedre på dette enn egen drift, så hvis det stopper opp, stopper nok resten også. Det ser ikke ut som at de klarer å tjene penger på de rutene de har i dag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1135 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,871
|
![]() Quote:
Deres EBIT/driftsoverskudd var på minus $58 mill, mens cash flow fra drift var minus $34 mill i Q4. Cash i Q1 vil jo påvirker av hvor mye cash de brenner, justert for forhåndsalget minus hva kredittkortselskapene holder tilbake. Dog så fikk de jo inn litt cash gjennom reperasjonsemisjonen i januar. Ja, men fremleie, charter og annet utgjorde riktignok kun 17% av inntektene i kvartalet. Selv om de har rett i at det er dårlig inntjening på egne ruter som er problemet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1136 | |
Newcomer
Join Date: Aug 2005
Posts: 47
|
![]() Quote:
Legg også merke til hvor høy leverandørgjelden er, ser nesten ut som om de utnytter leverandører ved kvartals slutt for å kunne rapportere en høyere cash beholdning. Det eneste håpet nå er oppkjøp, men det forutsetter at man finner noen som ikke bare er interessert i flyene, de må jo også ta over basestrukturen, alle de ansatte og alle kontrakter/forpliktelser som finnes i Norse. Klarer ikke helt å se hvem det skulle være. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1137 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2007
Posts: 372
|
![]() Quote:
«Norse sees positive signs for the summer season as sales year to date are up approximately 80% compared to the same period previous year. Furthermore, charter revenues booked and under negotiation far exceeds charter revenues achieved in 2023, and we now see a clear path to profitability on a year-round basis» Charter blir nok en større del av produksjonen om vintrene fremover. Kunden var svært tilfreds med operasjonen til DAC og LOS i den seneste tiden og har signalisert at det er flere turer i tiden fremover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1138 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,335
|
![]()
Kan en mulig strategi være å satse mer på ACMI og charter? Med det engelske AOC som utgangspunkt, for å forsøke å holde lønns- og driftskostnader sånn nogenlunde på samme nivå som de andre europeiske operatørene?
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#1139 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,379
|
![]()
Det er en dristig forretningsmodell med dyre, nye fly. Men med power-by-the-hour, funker det bedre. Er ikke sikker på hva de har nå. Men med full lease-betaling, må man holde flyene i luften. ACMI er normalt lav utnyttelse ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1140 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2011
Posts: 241
|
![]()
I følge E24 er det slutt på den tiden at en ikke betaler leie når flyene står på bakken.
https://e24.no/boers-og-finans/i/BWo...over-ikke-godt |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Atlantic Airways - status og flåte | Fysikeren | Flyforum | 40 | 25-10-2024 18:34 |
Nytt flyselskap: Fair Airways! | C130 | Småprat | 13 | 21-08-2012 09:12 |
SVG Atlantic airways | krølle | Spotteralerts | 5 | 20-07-2012 19:26 |
Atlantic airways på sola? | svgspotter | Flyforum | 1 | 23-08-2010 20:05 |
Atlantic Airways | G-COLE | Flyforum | 0 | 13-04-2006 14:25 |