![]() |
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Sikorsky sliter med å levere deler til deres S-92, inkludert den viktige girboksen. Som et resultat står nå omlag 30 av totalt 300 leverte maskiner på bakken. Inkludert flere i Norge.
Så er spørsmålet hvor mye man har å gå på før det blir utfordringer med trafikken offshore her i landet? https://e24.no/energi-og-klima/i/GMd...ffshore-floken Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Dette er en problemstilling som har vært kjent en stund her "i oljå" allerede. Her hvor jeg jobber er det foreløpig ikke tale om å begynne å transportere personell på skip. Skulle selv likt å vite hva som gjøres med tanke på bestilling av alternative helikoptre. Det er jo dessverre ikke så mange alternativer til en 19-seter og det er jo helst det bransjen ønske. Jeg kunne tenke meg å høre fra noen om AW189 i det hele tatt er et reelt alternativ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
Air Traffic Controller
![]() Join Date: Mar 2010
|
![]()
Stavanger Aftenblad (betalingsmur) hadde en sak på dette før jul.
Quote:
Quote:
Og så skjedde EC225-havariet, og vips så havnet vi på single type S92... (Det er vel fremdeles et fåtall AS332 igjen, som SAR-helikopter på plattform, tror jeg) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Vi har allerede mere canselleringer grunnet teknisk enn normalt både hos chc og bristow og verre skal det vist bli. Har hørt det er på grunn av delemangel grunnet lite tilgjengelig titan på grunn av sanksjoner mot russland. Blir sikkert problem for flere flydeler/ produsenter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
frifagbevegelse har gratis artikkel på det. https://frifagbevegelse.no/magasinet...750.6e915458a0
Quote:
![]() |
![]() |
#6 | ||
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
I tillegg til CHC sine 2 maskiner som er midlertidig parkert og donorer så har Bristow 2-3 maskiner på bakken også.
Det merkes her i konsernet og det begynner å bli utfordrende å få ut personell som skal offshore for ad-hoc jobb oppdrag. Planleggingen av oppdrag blir mer krevende. I løpet av året vil jeg ikke bli overrasket om W2W (Walk-to-Work) kan bli mer omfattende i offshore bransjen med bruk av fartøy. Det jobbes med dette allerede for å redusere personell transport mellom plattformer med helikopter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Økt levetid på hovedgirkassen vil minske noe av problemene her. Foreløpig godkjent av FAA, men ikke EASA ennå.
https://direkte.dn.no/nyhetsstudio/#154536 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
D2-EZG - Sikorsky S-76C++ | LN-REF | Bilder & foto | 3 | 31-01-2013 08:23 |
KRS Sikorsky S-92 og Vampire Nå! | ThePlanespotter1 | Spotteralerts | 4 | 26-03-2012 17:14 |
SIKORSKY S91 til salgs | fokkeren | Samlerhjørnet | 17 | 18-12-2011 12:44 |
Sikorsky S-92 satt på bakken. | k.s. | Flyforum | 5 | 23-03-2009 10:29 |
Ny Sikorsky kommer til Sola | Lennart | Flyforum | 7 | 07-10-2005 23:27 |