![]() |
|
![]() |
#1 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]() Har akkurat lagt til et bilde fra 1990 som viser Tower Air B747-100. Tenkte det sikkert vil interessere noen veteraner her. http://www1.airpics.com/showimg.php?imgid=121296
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
Suvverent!! Minn meg paa aa flytte denne til Flyhistorisk!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
REG OPB DATE COMMENTS
N26862 Continental Airlines 1970-07-13 N26862 Boeing Company 1975-10-15 N747AV Boeing Company 1976-09-15 Re-registered HK-2000 Avianca 1976-11 Leased N747BA Boeing Aircraft Holding Company 1983-02 N747BA Scandinavian Airlines (SAS) 1983-08-14 Leased N747BA Air Algérie 1983-08-22 Sub-Leased N747BA Air Algérie 1983-09-22 Sub-Leased N747BA Avianca 1983-12-15 Leased N602FF Tower Air 1984-05-31 Leased N602FF Tower Air 1985-12 Bought N602FF Air Jamaica 1987-07-01 Leased N602FF Air Europe 1989-05-01 Leased N602FF Tower Air 1990-02-23 Returned N602FF Saudi Arabian Airlines 1997-03-27 Leased N602FF Tower Air 1998-09-14 Returned Ble nok aldri operert av SAS, men her er den fotografert i CPH. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,121
|
![]()
Artig bilde. Antar den var operert av Air Europe når bildet ble tatt (?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Infrequent traveller ;-)
Join Date: Sep 2004
Posts: 4,384
|
![]()
MOW: Jeg skal bare minne deg på å flytte denne til flyhistorisk...
__________________
Airpics screener from 2005 until new owner didn't ask the old staff to continue for some reason ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2007
Posts: 157
|
![]() Quote:
__________________
User no longer active due harrasment from other user. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,577
|
![]()
Denne maskinen hadde jeg mye med å gjøre sent i 1989 og tidlig i 1990.
Maskinen var leid inn for 1 år med opsjon for forlengelse ytterligere 1år i påvente av MD11 i Airline of Europe konsernet der Norway Airlines var medlem. Det var meningen at vi skulle bruke maskinen på en ukentlig avgang fra Oslo til Dominikanske Rep. og til Malaysia i tillegg til AE produksjon fra LGW. Imidlertid så hadde vi så mye trøbbel med denne maskinen som var wetleaset fra Tower Air at vi så oss nødt til å ta "early termination" av leiekontrakten. Det var simpelten så mye snags med kjerra at vi aldri greide å komme ajour med flyprogrammet hovedsaklig fra LGW til Orlando , Florida. Sammen med Company Secretary i AE jobbet jeg med advokatene våre for å kansellere kontrakten og søke erstatning av Tower Air som på dette tidspunkt begynte å streve med økonomien. Mer om dette i mitt bokprosjekt. I ettertid viste det seg at vi var heldige med å få tidlig terminering av kontrakten idet Iraks invasjon av Kuwait i august 1990 startet en nedgang i markedet og en 747 ble for stor til Florida trafikken en periode. Men , maskinen kunne ha vært å se på Gardermoen dersom verden hadde vært annerledes den gang. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
|
![]()
Når kommer boken OJB?????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,577
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
Gått noen vintre siden dette …. Hvordan er fremdriften?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,577
|
![]()
Ja , dette har tatt lenger tid enn jeg planla. Travelt i jobb i mange år har tatt mye av tiden jeg planla å bruke som pensjonist ,nå er jeg "pensjonist" , men jobber fortsatt 100% i energi bransjen. Dog har jeg jobbet litt til og fra med bokprosjektet , i vinter skal jeg bruke enda mer tid med alt materiale jeg har fra den tiden. Jeg ser jo at tiden har gått fortere enn jeg kunne forutse , men håper å få noe ferdig neste år i bok form.
Jo mer jeg graver i gamle arkiver , jo mer spennende stoff finner jeg. Stay tuned! |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,362
|
![]()
Gleder meg til boklansering:-)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
[QUOTE=seilfly;198799]Har akkurat lagt til et bilde fra 1990 som viser Tower Air B747-100. Tenkte det sikkert vil interessere noen veteraner her.
https://https://www.airpics.com/?q=602FF&rows=6 Har prøvd å oppdatere linken slik at bildet ditt fra 1990 kommer fram
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Spørsmål om EFS i Gardermoen Tower | Even92LN | Register- og ATC-Forum | 0 | 05-07-2013 15:09 |
OSL Asiana B747 Cargo på vei til Gardermoen | Norge Rundt På 14 Dager | Spotteralerts | 2 | 28-12-2012 17:20 |
B747 Northwest orient på gardermoen 1984 | TONROY | Flyhistorisk forum | 4 | 15-06-2011 12:31 |
Tower Air 747 på FBU | SK917 | Flyhistorisk forum | 22 | 03-07-2010 19:16 |
B747-100 restaurant i Korea | CK | Flyforum | 3 | 06-08-2008 14:33 |