![]() |
|
![]() |
#21 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2018
Posts: 76
|
![]() Quote:
Er regelmessig på jobb i Korea og de er veldig fasinert over Norge, da spesielt nordlys men også midnattsol. Det har den siste tida gått en realityserie på TV hvor 4 kjente koreanske skuespillere må overleve vinterstid i Norge hvor de bor i telt. Så en av epsiodene og har sjelden sett så god norgesreklame. Maritim industri gjør at mange jobbreisende potensielt vil benytte denne ruta. All ledig cargo kapasitet til Seoul vil üten problem fylles opp med sjømat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2018
Posts: 76
|
![]()
Alt fra Shanghai og østover i Kina fungerer bra via Seoul. 2 timer eller mindre i flytid fra Seoul hvor Korean har et godt nettverk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,631
|
![]()
Ref Korean/Seoul: Er en trekantrute helt utenkelig? F. eks. Seoul - Stockholm/København - Oslo - Seoul eller omvendt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,391
|
![]() Quote:
Ellers er det ingen som har nevnt noe om ET og Addis Abeba. Hvor avhengig er ruten av SAS? Vil den klare seg etter skiftet? Eventuelt i en nedskalert versjon? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Jul 2012
Location: Oslo
Posts: 1,194
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,209
|
![]() Quote:
Så blir kanskje et spørsmål hvor mange ivrige Eurobonusjegere som nå heller vil bruke f.eks Air France via CDG, som jo har et brukbart afrikansk nettverk. Selv om jeg mistenker kanskje ETs rute har litt færre "bonusjunkies" enn endel andre ![]() Quote:
Uansett er dte nok endel på revenue og nettverk i endel selskaper som nå får litt å gjøre ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2004
Posts: 396
|
![]()
Korean på OSL er vel ikke helt utenkelig med tanke på både dagens cargo behov og frekvenser samt at de allerede er inne med egne passasjer chartere for turister. I tillegg er det vel en del shipping relatert business trafikk på strekningen. Dessuten trenger Oslo en far east connection.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,382
|
![]()
Hadde vært kult med Seattle…men da blir det vel fra København.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 11,982
|
![]()
Eller fra OSL med Delta One! Woohooo
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 778
|
![]()
DELTA One mellom OSL og SEA hadde vært FANTASTISK!! Jeg har ennå ikke hatt gleden av å fly DELTA, men ser de topper listen av de store selskapene i USA blant annet i "brand value" og det sier jo på en måte sitt.
Håper det etter hvert dukker opp direkte ruter med DELTA fra OSL nå som SAS skal over i Sky Team! https://en.wikipedia.org/wiki/Larges...capitalization. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
FinalCall.travel/no
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Kristiansand
Posts: 11,304
|
![]()
Jeg er sannelig ikke sikker på at SAS kommer til å drive med longhaul i fremtiden. Heller feeding av langrutene til AF og KLM. Men det kan godt være at vi ser KLM longhaul ut av Køben, ettersom det legges jo strenge restriksjoner på trafikk ut av AMS fremover.
Jeg tror også vi kommer til å se flere flighter til Paris og sikkert også fra flere Norske flyplasser enn i dag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,507
|
![]()
Det var det mange som sa da SAS gikk inn i Star også. Det kan nesten ikke bli dårligere så jeg håper SAS øker langdistansekapasiteten i SkyTeam. Det finnes mye potensiale.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,209
|
![]()
Det var omtrent det AF-KL sjefen sa også
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 212
|
![]()
SAS skal jo inn i det transatlantiske JVet, og da regner jeg med at det vil føre til en ekspansjon. Spesielt OSL kan komme godt ut der, tror jeg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2013
Posts: 205
|
![]() Quote:
Omveier har jeg sluttet å tenke på for mange år siden ![]() OSL-SEA hadde vært konge. SEA og YVR har stort sett vært kronglete/dyrt å reise til, spesielt hvis man er så ukristelig å ville ha en retur fra en annen by og/eller annen alliansepartner. OSL vs CPH er vel tålig likt fra Asia, men fra N.A så flyr man jo stort sett inn over Norge ved ankomst Europa og da kan og bør OSL ha fordeler. Ser litt svart på at CPH skal få en økning for det begynner å bli en møkkaflyplass slik som alle de andre som har blitt klattet på i flere tiår. Nå bygges det om her og der men det er fortsatt et forbasket knot å komme seg fra A eller B og via Loungen til CDF, eller omvendt. Det skal også sies at absolutt alle gangene jeg har fått forsinket baggasje på vei hjem så var det via CPH.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 397
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2009
Location: Oslo
Posts: 397
|
![]() Quote:
Last edited by KjetilK; 06-11-2023 at 02:08. Reason: leif |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,209
|
![]()
"Vintersesongen" på OSL-EWR tjuvstarter alt fra slutten av september i år, så blir A321LR fra da av.
https://www.aeroroutes.com/eng/240826-skoct24oslewr Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Lufthansa viser fram sin nye long-haul kabin "Allegris" | Frode789 | Flyforum | 51 | 24-03-2025 15:49 |
Kabinen i SAS sine "nye fly" - A320, B737 og andre | Star Flyer | Småprat | 1 | 26-01-2014 11:17 |
"Nye SAS" presenteres på onsdag - rykter og spekulasjoner | TCAS | Småprat | 87 | 14-09-2011 14:21 |
LH vurderer å slutte med "gratis" mat & drikke på short haul | Brandal | Flyforum | 20 | 06-08-2009 20:00 |
Ett år etter "flaskeforbudet" på OSL | The Ticketor | Flyforum | 1 | 12-11-2007 17:16 |