Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 23-04-2023, 06:19   #1
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Default Endelig søndag:-)

God morgen fra Ris. Herren sørger for at vi med god samvittighet kan holde oss innendørs. Baderommet er ferdig flislagt og vi kan f.eks bruke dagen til å male noen vegger…i alle fall starte arbeidet. Ellers er det fyr på peisen og kaffe i k(r)oppen. Nyt søndagen du også.
EB is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2023, 07:22   #2
Someone
ScanFlyer Inventory

Global Moderator

Someone's Avatar

Default Re: Endelig søndag:-)

Regn også i Asker. Så ikke umulig det blir endel inneaktiviteter. Men har planlagt både en løpetur og få gjødslet plenen. Ha en fin dag
Old 23-04-2023, 07:58   #3
Henshaw
ScanFlyer Dusty

Henshaw's Avatar

Morn fra Kolsås. Sjokkerende nok så betyr regn på Ris og i Asker at det også regner midt i mellom de to. Uteaktiviteter blir litt sikkert litt av uansett, samt at det venter en 2-års bursdag på andre siden av dalen her, men blir muligens opphold innen den tid så man kan sykle dit

Henshaw is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2023, 08:06   #4
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

God morgen fra Son. Mye regn her litt lenger sør også. Nå er det bare å vente på at frokosten skal åpne. De åpner ikke før 9 i helgene. Med det været som er blir det innendørs trening i dag. Jeg skal ta meg en skikkelig økt i styrkerommet nå etterhvert. Jeg drar antagelig over til Sverige en tur etterpå for litt handling.
Old 23-04-2023, 08:09   #5
Chriscross
ScanFlyer Rusty

God morgen. Klarte å lure ut en DN i app i går, så da er den fullført nå på morgenkvisten. Regn er i gen unnskyldning for å holde seg innendørs. Nå må snart en kake leveres på fotballcup og det kan kombineres med en joggetur. Så blir det å være supporter utover ettermiddagen. Har også 3,2 kg høyrygg som må forvandles til noe. Tipper det blir en gryterett og at resten kværnes og blir til hamburger.
Chriscross is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2023, 11:30   #6
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

God morgen fra Le Knaus.. Faktisk litt deilig med slapp av vær da.. Her skal det dasses inne og Dragen har kansellert all tennis men heldigvis ikke droppet tennis-uniformen.. Peisen brenner og det skal pakkes for LHR i morgen - Gakk gakk på kveldsmenyen. Over og ut..

Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	6943C447-F713-47D9-B3C7-99DEFAF59269.jpeg
Views:	378
Size:	117.9 KB
ID:	53284  

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2023, 11:44   #7
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God dag fra Voss.

Tidlig opp og rett i bilen på ekskursjon av en dal ved Voss.
Google map og Norges Kartverk var synkron på info om kjørbar vei. Den dalen ligger langs E16 og jeg har kjørt forbi avkjøringen i snart 30år uten å legge merke til den.

Litt opp i dalen ble det bom stopp pga ikke kjørbar vei.
Ja ja, delvis bomtur og vi returnerer til byn.

FQTV

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2023, 11:51   #8
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
God dag fra Voss.

Tidlig opp og rett i bilen på ekskursjon av en dal ved Voss.
Google map og Norges Kartverk var synkron på info om kjørbar vei. Den dalen ligger langs E16 og jeg har kjørt forbi avkjøringen i snart 30år uten å legge merke til den.

Litt opp i dalen ble det bom stopp pga ikke kjørbar vei.
Ja ja, delvis bomtur og vi returnerer til byn.

FQTV
Hvilken dal var det du skulle til forresten? Foreldrene mine har hytte på Mjølfjell i Raundalen (Voss kommune). Jeg har kjørt gjennom Voss uttallige ganger på vei til hytten deres.
Old 23-04-2023, 11:52   #9
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
Hvilken dal var det du skulle til forresten? Foreldrene mine har hytte på Mjølfjell i Raundalen (Voss kommune). Jeg har kjørt gjennom Voss uttallige ganger på vei til hytten deres.

Jordalen. En "blindvei" dal.

FQTV

Old 23-04-2023, 12:32   #10
KnutW
Speedbird Concorde

KnutW's Avatar

Quote:
Originally Posted by FQTV View Post
Jordalen. En "blindvei" dal.

FQTV
Er det den med «binders»-tunnel inn fra E16 nordøst for Stalheim?
Jeg har også kjørt forbi i flere titalls år og lurt på hvor langt inn man kommer. Hvor langt inn fra E16 er det veien slutter?
KnutW is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2023, 13:01   #11
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

G’morgen .. Her har det akkurat lysnet, så nå blir det Topptur før man begynner å pakke. Blir Eurowings Discover over til Frankfurt i natt, så det kan jo bli interessant ..
Radar Station KGRV3
LN-MOW is online now   Reply With Quote
Old 23-04-2023, 13:19   #12
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Et eller annet …… ettermiddag fra Storgaten. Her er man på besøk 2 på under 24 timer. Håper de har noe kraftigere saker i verktøykassa idag. Måtte vente 4 timer igår, det kunne vært gøyere.
Samme Boarding gruppe som igår. Ikke på bunn, men ikke Diamond heller. Og her vil man helst ikke ha for mye VIP status heller. Men venting er ikke noe gøy.

Sent from my iPhone using Tapatalk
storg is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2023, 14:06   #13
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

God formiddag fra Lillestrøm. Lang dag bare sittende og bare bable i køya. Nå er det tid for egg og bacon.

Ha en helt ekstra best søndag.

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2023, 14:13   #14
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

Default Endelig søndag:-)

Quote:
Originally Posted by KnutW View Post
Er det den med «binders»-tunnel inn fra E16 nordøst for Stalheim?
Jeg har også kjørt forbi i flere titalls år og lurt på hvor langt inn man kommer. Hvor langt inn fra E16 er det veien slutter?

Ja, det er i det området. Akkurat der gamle fylkesgrensen gikk. Det er en kort vei fra hovedveien til en 3km lang tunnel som går oppover og oppover. Så kommer man ut noe opp i dalstrøkene bakom sivilisasjonen.

FQTV

Old 23-04-2023, 14:38   #15
Futura
ScanFlyer Gold

God Ettermiddag fra sete 11 på Lavprisekspressens Setra 431 DD altså settet rett bak fremre trapp, oppe. Eller 4C om det hadde vært i ett fly. Det er såpass mye tuneller at internett detter ut hele tiden. Jeg gikk på i Flekkefjord og har nå endelig kommet meg inn på nettet. Vi er snart i Søgne. I Kristiansand blir det å finne ett kollektivreisemiddel til Kjevik flyplass, for sete 15A på Norwegians avgang 17.05 til OSL
Futura is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2023, 15:12   #16
Ruby
Tomleskolt

Ruby's Avatar

God aften fra Bangkok. Atter en nydelig dag her, sol fra skyfri himmel og temperatur på rundt 36/37°C, som kanskje er litt i varmeste laget.
Har hatt indretjeneste, bassengtjeneste samt litt hjemmekontorering inkludert et telefonmøte som ble en kostbar affære, dog skal det søkes refusjon på den samtalen.
Nå blir det litt handling på Foodland til hjemmelaget middag på seeene kvelden.
Ha en fin fin søndag
Old 23-04-2023, 16:44   #17
Futura
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
God Ettermiddag fra sete 11 på Lavprisekspressens Setra 431 DD altså settet rett bak fremre trapp, oppe. Eller 4C om det hadde vært i ett fly. Det er såpass mye tuneller at internett detter ut hele tiden. Jeg gikk på i Flekkefjord og har nå endelig kommet meg inn på nettet. Vi er snart i Søgne. I Kristiansand blir det å finne ett kollektivreisemiddel til Kjevik flyplass, for sete 15A på Norwegians avgang 17.05 til OSL
Rute 35 er den eneste bussen som forbinder Kristiansand sentrum og flyplassen. Den går annen hver time på søndager 14:10, 16:10, 18:10 og så videre. Den bruker 29 minutter og ankommer 16:39 dvs at det ankommer 1 min før Norwegian kommer fra Oslo, så da får det vel ikke med seg noen fra flyplassen, tilbake til byen og med ankomst 26 min før avgangen 17:05 så er det akkurat for sent til å kunne bruke den for de som skal fly.

Og i dette øyeblikk er det 2 min siden bussen ankom og det er nå 30 sek kø i sikkerhetskontrollen, så jo det hadde gått, for en som ikke har innsjekket bagasje, men tør man?

Jeg får nå en ny flyplass på lista, dette er min 7ende flight i år og 4de nye flyplassen in år
Futura is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2023, 16:51   #18
SK384
ScanFlyer Dusty

SK384's Avatar

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Et eller annet …… ettermiddag fra Storgaten. Her er man på besøk 2 på under 24 timer. Håper de har noe kraftigere saker i verktøykassa idag. Måtte vente 4 timer igår, det kunne vært gøyere.
Samme Boarding gruppe som igår. Ikke på bunn, men ikke Diamond heller. Og her vil man helst ikke ha for mye VIP status heller. Men venting er ikke noe gøy.
God bedring. Håper du ike trenger å vente for lenge i dag. Jeg skulle med glede byttet bort "pandionstatusen" min mot å være frisk, men når jeg først ble rammet av alvorlig sykdom så har "pandionstatusen" gjort ting veldig mye enklere for meg. En blir prioritert i alle sammenhenger og det er praktisk talt ikke noe ventetid på noe. Men jeg håper jo at jeg snart blir helt frisk slik at "pandionkortet" kan kastes.
Old 23-04-2023, 17:49   #19
storg
ScanFlyer Molded

storg's Avatar

Quote:
Originally Posted by SK384 View Post
God bedring. Håper du ike trenger å vente for lenge i dag. Jeg skulle med glede byttet bort "pandionstatusen" min mot å være frisk, men når jeg først ble rammet av alvorlig sykdom så har "pandionstatusen" gjort ting veldig mye enklere for meg. En blir prioritert i alle sammenhenger og det er praktisk talt ikke noe ventetid på noe. Men jeg håper jo at jeg snart blir helt frisk slik at "pandionkortet" kan kastes.

Takk. Mitt problem er smertefullt men ikke noe mer. Ble passe lang ventetid og ingen fancy resept. Men fikk hilst på en med-forumist på vei ut.

storg is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2023, 18:05   #20
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by storg View Post
Takk. Mitt problem er smertefullt men ikke noe mer. Ble passe lang ventetid og ingen fancy resept. Men fikk hilst på en med-forumist på vei ut.

Hyggelig å møte deg igjen.. Jeg ble kommandert ned av Dragen da jeg var på femte uken med skjev og vond stortå.. Viste seg at det var et brudd som hadde grodd greit og måtte hvile.. 150 km gåing og 15 flighter har ikke vært optimalt. Fikk også kjeft for skotøy

God bedring - jeg medisinerer meg med litt rødt her nå.

Mye kø der nede, men faktisk en av verdens råeste akutt-mottak, og "gratis".

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules