![]() |
|
![]() |
#141 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
|
![]()
Kom seg ned denne. Men så får man se når CRJene og andre «godværsmaskiner» skal prøve seg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Jet-setter :)
![]() Join Date: Apr 2011
Location: TRD
Posts: 2,158
|
![]()
Hei!
Var en CRJ fra CPH som ikke kom seg ned i SVG nå... SK`s "godværsfly"... (Fantastisk benevnelse! ![]() Kim |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Location: BGO
Posts: 275
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Newcomer
Join Date: Jan 2022
Location: Trondheim
Posts: 16
|
![]()
Fløy inn til SVG med CRJ900 i går fra TRD, da sa den britiske kapteinen før avgang at det kom til å bli turbulens en god del av veien og ved utgang TRD. Jeg er ikke redd men hater karuseller og det å bli rista rundt. Han sa vel faktisk: Turbulence comes with the ticket/price today. Så jeg stålsatte meg, å tenkte, I’ts gonna be a bumpy ride. Fant fram boka mi og kjøpte et glass vin. Men null niks nada, traff styrmann/kapteinen på tur ut og lurte på hvor det blei av humpingen, han bare smilte, trakk på skuldra og sa, oh well, we managed to fly around it.
Sitter på Jørpeland og her er det noen kast av og til, men litt glad jeg ikke flyr inn i dag. Men er litt spennende og sitte her med utsikt mot fjorden og se været komme inn å følge med på flytrafikken (på nett ja) mens jeg nyter boka mi, vin og noen velfortjente fridager før retur på søndag. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
|
![]()
Vind i CPH i dag også. Ser noen trenger flere forsøk, mens andre diverter til BLL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: May 2007
Posts: 258
|
![]() Quote:
Eller hva begrensninger har CRJ 900 i forhold til nevnte maskiner? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,795
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,627
|
![]() Quote:
så har flyselskapene manualer og prosedyrer som igjen kan være enda mer restriktiv ut fra hva de mener er nødvendig/fornuftig (ikke bra faguttrykk). CRJ er jo bygget opp på annet vis enn en 320/737, og kan derfor reagere annerledes på f.eks kastvind osv. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2017
Posts: 160
|
![]()
DY 550 med avgang 20:20 (ATD 22:03) med LN-DYM fra OSL til SVG fløy rett til TRF.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,588
|
![]()
Se vinterværstråden. Det er dusinvis med diversions i kveld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2017
Posts: 160
|
![]()
My bad. Har jo hørt om dette været i hele dag så burde kobla det egentlig.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,181
|
![]()
Synes det er rart de velger å diverte til Torp. Hadde det ikke vært like greit å returnert til OSL? Dessuten har det ikke gått veldig lang tid fra de tok av fra OSL til at de landet på TRF. Den gikk ganske direkte virker det på Flightradar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Location: Sandefjord
Posts: 245
|
![]()
Hvorfor diverted dy osl/stv til trf ikveld ? Gikk videre til stv etter en stund.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Stormen Otto
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
Kan være så enkelt som plassmangel på OSL
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,477
|
![]() Den endte tilslutt opp på OSL igjen, etter et opphold på TRF. Det var den kvelden… |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Mar 2014
Posts: 854
|
![]()
Holder en knapp på at det var Crew relatert, og til dels en planlagt beslutning. DYM diverted til TRF ca en time etter at ENM landet etter å ha diverted fra CPH
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,588
|
![]()
Tipper handling sa nei, eller 'vent 3 timer på tur'. På Torp kunne de snu raskt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2010
Location: Sandefjord
Posts: 245
|
![]()
Torp er kjekt å ha !!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Location: BGO
Posts: 275
|
![]()
Snø kaos i Bergen og BGO er stengt.
Ser DY632 snudde på vei og tilbake til OSL og flere som drar ned til Sola. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian vinterprogram 22/23 | Someone | Flyforum | 18 | 02-11-2022 10:30 |
Norse vinterprogram 22/23 | Someone | Flyforum | 6 | 13-10-2022 12:04 |
Vinterværtråden 2021/2022 | LN-FGA | Flyforum | 201 | 11-07-2022 20:41 |
Vinterværtråden 2020/2021 | Someone | Flyforum | 13 | 07-04-2021 11:16 |
Vinterværtråden 2017/2018 | Concorde | Flyforum | 224 | 10-08-2018 09:42 |