![]() |
|
![]() |
#21 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,625
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,493
|
![]() Quote:
![]() Anbefaler Tjøntveit-boka. Tror de selger den på Fornebu-museet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Tjøntveit var i god tro. Han var alltid i god tro - i god tro på seg selv.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,351
|
![]() Quote:
![]() Espen Last edited by Martin; 05-01-2023 at 17:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Osapanga chipongwe
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Hjemme
Posts: 8,380
|
![]()
Definitivt ikke på mil charter! Der var det forbannet trangt.
__________________
![]() Better On A Camel across Africa, than Sit And Suffer across the North Sea. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,351
|
![]()
Eneste B737-200 på norsk register med 128 seter.
Edit. Vet ikke seteantallet på Mey-Airs sine to maskiner. De kom fra Piedmont i USA og hadde også baktrapp slik som -NPB. Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,493
|
![]() Quote:
![]() Tror regjeringen brukte den når de hadde behov for transport til litt ukurante steder. Da delte de jo gjerne kostnadene med pressen også. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,493
|
![]()
Var nok samme seteavstand som hos BU. Det var ikke bulkhead foran rad 1 så det var litt ekstra plass der. Hadde den noen ganger som redcap og det var alltid litt spesielt å tråkke over beina til de som satt på rad 1 for å komme meg til cockpit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,649
|
![]() Quote:
Ellers sto innredningen lagret et sted i BU-hangaren på FBU. Og NPB var en "Convertible" - ikke "Quick Change" (QC), så setene måtte skrus ut enkeltvis når frakt skulle inn. Den ble også benyttet av BU teknisk for frakt av motorer etc ved ikke-planlagte motorskifter etter at LN-SUA (#1) ble solgt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
Den ene toseteren som var en del av "VIP utstyret", og som ble bevart på Fornebu, er nå å få se i Fornebumuseet.
Det går til og med an å få prøve sitte de, etter avtale med museumsverten ![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,351
|
![]() Quote:
Espen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Upgrade me....
Join Date: Mar 2012
Posts: 2,320
|
![]()
Joda, fant bilde av det i en gammel avis fra 80 tallet på nb. Kongen benyttet det blandt annet en gang til Haugesund for en snorklipping på en kraftstasjon eller noe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,649
|
![]()
Det var vel denne fra Haugesunds Avis du fant? Interessant artikkel, forøvrig: https://www.nb.no/items/0c2ba6ae5ef8...ext=busy%20bee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,287
|
![]()
Og den andre 2-seteren står hos en entusiast på dette forumet som bor i Asker. Gode seter, kunne gjerne flydd noen timer i dem. Kult mønster på stoffet har de også.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,287
|
![]()
Sånn ser de altså ut.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,541
|
![]()
Og den tredje 2-seteren står hjemme hos meg
![]() Mener den fjerde står på flymuseet på Sola etter hva jeg har hørt? Og det var vel ikke fler?
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
Posts: 6,591
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,625
|
![]()
Takk til alle bidragsytere for mye artig info!
Dog er spørsmålet om landing på grus fremdeles ubesvart, men det er vel greit å konkludere med at ingen vet det med sikkerhet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Busy Bee Congo | raider66 | Flyforum | 11 | 02-05-2018 18:51 |
Busy Bee 737 | BraathensSafe1985 | Flyhistorisk forum | 23 | 11-08-2014 11:41 |
Busy Bee | fokkeren | Flyhistorisk forum | 1 | 11-09-2011 02:00 |
Busy bee bordvimpel | adressa | Samlerhjørnet | 4 | 19-11-2010 15:30 |
"The new Fokker Bee-Liners..." (Busy Bee-annons) | HansJ | Flyhistorisk forum | 3 | 24-03-2008 06:44 |