Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 18-11-2022, 12:27   #1
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Default Re: Gjensyn med Asia etter covid - Del 2

Fin rapport dette her.

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Rommet var stort og fint og brannalarmen ca kl 0300 om natten førte heldigvis ikke til evakuering.
Rart. Etter min mening skal man da starte evakuering dersom det går en brannalarm. Man sitter da ikke å venter på å få beskjed om å evakuere? Hva om en eventuell brann/røyk forplanter seg til rømningstrapper og korridorer? Da sitter man i saksa.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2022, 12:43   #2
Rland
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Fin rapport dette her.

Rart. Etter min mening skal man da starte evakuering dersom det går en brannalarm. Man sitter da ikke å venter på å få beskjed om å evakuere? Hva om en eventuell brann/røyk forplanter seg til rømningstrapper og korridorer? Da sitter man i saksa.
Enig i det, og jeg sjekker alltid nødutganger og lærer meg vei fra rommet til nødutgangene når jeg sjekker inn på hotell. Dette ble vi innprentet med i min første jobb hos Mobil etter at de mistet flere ansatte i en hotellbrann i Las Vegas på 70 tallet.
Denne gang ringte brannalarmen i ca 15 sekunder. Hadde den ringt kontinuerlig hadde det vært en annen sak - og evakuering ned trappene fra 21 etasje
Rland is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2022, 14:48   #3
Twin Otter
ScanFlyer Mile High Club

Quote:
Originally Posted by Rland View Post
Enig i det, og jeg sjekker alltid nødutganger og lærer meg vei fra rommet til nødutgangene når jeg sjekker inn på hotell. Dette ble vi innprentet med i min første jobb hos Mobil etter at de mistet flere ansatte i en hotellbrann i Las Vegas på 70 tallet.
Denne gang ringte brannalarmen i ca 15 sekunder. Hadde den ringt kontinuerlig hadde det vært en annen sak - og evakuering ned trappene fra 21 etasje
Høres bra ut. Jeg jobber med HMS og sikkerhet i oljå så det var derfor jeg la til en kommentar her. Ja, femten sekunder med ringing i alarmklokkene er jo ikke så lenge. Da var det nok bare en feil / falsk alarm.
Twin Otter is offline   Reply With Quote
Old 18-11-2022, 18:24   #4
Rland
ScanFlyer Silver

Quote:
Originally Posted by Twin Otter View Post
Høres bra ut. Jeg jobber med HMS og sikkerhet i oljå så det var derfor jeg la til en kommentar her. Ja, femten sekunder med ringing i alarmklokkene er jo ikke så lenge. Da var det nok bare en feil / falsk alarm.
Ja, Oljå er en god HMS skole.
Da jeg tok offshore sikkerhetskurs var det 3 uker, Leiro I, II og III.
Den siste modulen medførte bl.a å bli heist opp fra sjøen i redningshelikopter i tett snødrev utenfor Munkholmen
Rland is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules