![]() |
|
![]() |
#861 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Eneste måte og få opp lønn på er om folk forlater. Hvis selskaper går tom for folk blir betaling bedre. Enkelt som det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#862 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
For det andre, så vil enhver statistikk påstå at SAS sine pilot-utgifter gikk til himmels i 2021. Hva annet kan man forvente av et selskap som sparket 500 av de billigste pilotene? For det tredje, sett i et europeisk perspektiv, så er de norske pilotlønningene lave. Man vil slite med å rekruttere piloter i utlandet på norske vilkår - lykke til med å rekruttere noen for 454 000 kr/året. Og spør SAS Link hvordan rekrutteringen til Bergen har gått..... Rent oppsummert, så ser jeg ingen tegn på at dette er et steg i riktig retning. En person med interesse for arbeidsmarkedsøkonomi kan nok enkelt se dette. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#863 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Quote:
a) Lønnen til kabinbesetningen er ræva b) Hadde kabinbesetningen hatt samme lønnsutvikling (i snitt) som piloter hadde en nyansatt pilot tjent mindre enn en i kabinen med lang erfaring. Og det var hele poenget med innlegget mitt. Slutt å tillegge meg meninger jeg ikke har. Last edited by OttoL; 15-11-2022 at 07:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#864 | |
ScanFlyer Crusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#865 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Du kan spørre de piloter som var ansatt 10 år før deg…..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#866 |
ScanFlyer Crusty
|
![]()
https://frifagbevegelse.no/nyheter/p...049.596c77e69a
Synes det lukter streik når jeg leser det her, jeg gjør jo det. Om det får fatale konsekvenser for SAS får det heller være når eksistensen til selskapet blant annet e betinget på å betale noen som har ræva betalt enda dårligere |
![]() |
![]() |
![]() |
#867 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
Men håper de blir enige og da med noe bedre vilkår en før. Jeg sluttet selv for 5 år siden, og trives der jeg er i dag med helt andre vilkår, men også en helt annen jobb. Men det er utrolig trist å hvordan vilkårene er så sinnsykt forringet gjennom årene. På tide det snart begynner å rette veien også der. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#868 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Er det noen som vet om når en slik streik eventuelt hadde gått i gang. Det er ikke lenge igjen til jul og familien er de heldige innehaverne av SAS billetter 21 desember. Ser at flyvningene forøvrig driftes av City Jet og SAS Link. Disse rammes vel ikke da de ikke er en del av disse forhandlingne?
Last edited by DY_ENZV; 28-11-2022 at 12:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#869 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Du skulle være trygg, som du også var under pilotstreiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#870 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#871 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Var det noe håp i det møtet de hadde den 28?
Når eventuelt vil det bli streik? |
![]() |
![]() |
![]() |
#872 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det veg vi ikke før tvungen melding er gjennomført.
Edit: Streikefare over. Last edited by LN-MOW; 29-11-2022 at 22:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#873 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Og da var de enige
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#874 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Gode nyheter. Gratulerer ![]() ![]() ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#875 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
Med inflasjon er det vel lønnsnedgang ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#876 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ja, men det var samme nivået som de fleste andre endte på i Norge i år, og som ble satt gjennom frontfagsmodellen
Det sagt, fint det ikke ble streik, men de vil fortsatt ha det man kan kalle dårlige vilkår og kan ikke helt skjønne hvordan de skal kunne rekruttere fulltidsansatte fremover |
![]() |
![]() |
![]() |
#877 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Da forlater COO SAS. Det er vel mellom han og de ansatte det kanskje har vært størst gnisninger?
https://www.sasgroup.net/newsroom/pr...en-leaves-sas/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#878 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Han blir vel ikke savnet? Ja kanskje bortsett fra hos Anko da kan det høres ut som..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#879 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Sikkert hyggelig lesning blant de ansatte at Simon går av, til de leser at "VP SAS Link and External Production" tar over. Det er en endeløs rekke ledere i det selskapet som kun leker med selskapet som et fiktivt selskap på en finanslinje på BI. Tror ikke Mikael vil bidra til å dempe konfliktnivået i det selskapet da hele selskapet og driften virker som en casestudie på mange studier innen HR, Ledelse og finans. Og mens konfliktene blomstrer internt, seiler konkurrentene videre. Det er dessverre blitt et selskap hvor man starter sin karriere, enten rett fra flyskolen eller rett fra BI
|
![]() |
![]() |
![]() |
#880 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Konflikt mellom Lufthansa og Turkish | Someone | Småprat | 3 | 10-12-2013 09:33 |
Konflikt i Finnair | EB | Flyforum | 2 | 04-06-2008 19:44 |
Transwede konflikt rammer SAS | scandi | Flyforum | 31 | 13-12-2007 15:23 |
Transport varnar för konflikt med SAS | TG923 | Flyforum | 0 | 26-08-2007 17:03 |
Konflikt mellom BU og SK-piloter | Isbamse | Flyforum | 5 | 29-09-2005 16:00 |