![]() |
|
![]() |
#601 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Tills nu har travel ban betytt att turister som varit dit inte får ESTA. Ingen från Homeland Security har sagt att det blir annorlunda nu. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#602 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Ikke den mest pålitelige kilden, men da jeg ble utspurt i immigration sist helg sa jeg at jeg hadde hørt at listen med land som vil ødelegge sjangsene til å kunne bruke ESTA vill bli lengere. Han bekreftet at det var 100% korrekt.
![]() |
#603 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Så vidt jeg klarer å lese det som er skrevet, så er det snakk om en utvidelse av Executive Order 13769, også kjent som Trump travel ban, eller Muslim ban, ettersom alle landene som ble inkludert i første omgang hadde hovedsakelig muslimsk befolkning. https://en.wikipedia.org/wiki/Executive_Order_13769 https://en.wikipedia.org/wiki/Trump_travel_ban Det kan selvfølgelig tenkes at det også på et tidspunkt vil komme utvidelser for hvilke land man ikke skal ha besøkt dersom man skal kunne benytte Visa Waiwer. Men det er i hvert fall ikke skrevet noe slikt per nå på de nyhetssidene jeg har funnet om saken, inkludert den det blei lenka til ovenfor. Det har ikke vært fullt samsvar mellom de to listene tidligere, og dermed er det ikke nødvendigvis slik at det blir fullt samsvar nå heller. Før de nye endringene ser det ut som om Tsjad og Venezuela har stått på Trump travel ban og ikke på unntakslista for Visa Waiwer, mens Sudan har stått på unntakslista for Visa Waiwer, men ikke på travel ban. Mens nå er Sudan tydeligvis kommet inn på travel ban-lista igjen. Men vi får følge med framover, så får vi se om det skjer noe med tilgangen på bruk av ESTA. Jeg krysser fingrene for at det ikke dukker opp noen slike vedtak, men man vet jo aldri. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#604 | |
ScanFlyer Blue
|
![]()
I følge BBC nyhettsak om dette, så er det i hovedsak immigration visa og lignende visum som vil påvirkes av endringen.
https://www.bbc.com/news/world-africa-51341570 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#605 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Nå som Biden blir president neste år. Er det lov å håpe på at man kan begynne med esta igjen? Han sier han skal skrote travel ban.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#606 |
ScanFlyer Rusty
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#607 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#608 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Nå mumles det om å åpne for EU/Schengen, men så lenge USA er rød kan det fort bli dyrt for en utlending som havner på sykehus ... så det er ikke å anbefale foreløpig uansett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#609 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Om det åpnes for innreise vil jeg tro noen ser muligheten for å selge enkeltreiseforsikring som dekker det nødvendige for en akseptabel pris.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#610 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Men det er en grunn til optimisme at coronareglene blir borte til sommeren eller høst. SOmmeren kommer muligens litt fort, men vi få se på takten i vaksineringa. Sistnevnte er avgjørende for når land føler seg trygge for å åpne opp. En skal ikke bli overraska på om det blir krav med den gule WHO boka for å reise generelt. Vanligvis er dette kun et krav i afrikanske land for å bevise gulfeber vaksinasjon. Fordelen i det minste er at den gule boka er anerkjent generelt allerede. Last edited by Hypern; 03-12-2020 at 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#611 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#612 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Kjapp en.. Utløpsdatoen på ESTA overstyrer "andre" regler?
Passet mitt går ut allerede i Februar (så godt under 6 mnd), men ESTAen er gyldig til og med dagen passet går ut. Da er alt greit? |
![]() |
![]() |
![]() |
#613 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Nov 2008
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#614 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Heisann. Det er samme passet, men det går ut i februar, så ikke gyldig i 6 måneder. Nytt er bestilt, men det tar noen uker til.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#615 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Spørsmål 2: Det gamle passet er gyldig helt til det nye er klar for fysisk henting, og blir kun ugydlig i det det klippes opp av politiet? Det vil si, det gamle blir ikke slettet elekronisk på noen måte i det det nye er klar til henting? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#616 |
Flyklapper
|
![]()
Nytt pass, ny Esta. Hvis passnummeret ditt ikke matcher Esta blir du avvist.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#617 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
Så dagens to siste "dumme" spørsmål": - Må jeg da slette den gamle ESTA? - Denne informasjonen til flyselskapet innen 72 timer - er det noe trøbbel nå som det er under 72 timer og jeg forandrer nå? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#618 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
You may apply for a new ESTA before or after a previous one has expired. There are no restrictions on the number of times you can obtain a new ESTA authorization which is valid for two years from the date of issue. If you wanted to, you even could apply for a new ESTA again the day after obtaining the previous one. '' 1. Nei, normalt ikke. Det verifiseres uansett når du blir sjekket inn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#619 | |
ScanFlyer Rusty
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#620 |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]()
Ta med deg utskrift av den nye. Ikke nødvendigvis fordi den er så ny, men jeg har hatt noen situasjoner der de har slitt med å få dataen til å fange dette opp automagisk på OSL. Da har en utskrift ikke hjulpet, som sådan, men veldig på troverdigheten. Så det har vært mindre stress.
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
USA-tur 2011 | akira | Reiseforum | 4 | 04-01-2011 15:59 |
ESTA-avgift for å "promotere" USA | BSSW | Flyforum | 1 | 11-09-2009 19:03 |
ESTA-ved innreise USA | SQ 777 | Reiseforum | 15 | 14-12-2008 10:23 |
Visum-kaos til USA efter oktober 2005 | HenrHans | Flyforum | 6 | 10-05-2005 11:51 |