Flyprat

Go Back   Flyprat > Reiseforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 16-06-2022, 20:02   #321
dodgeflyer
Newcomer

Default Re: Reise med Lufthansa (generelle spørsmål og erfaringer)

Quote:
Originally Posted by Trent600 View Post
Lenge siden jeg har vært sjekket inn på Lufthansa og vet ikke hvilket format de vil ha nummeret i, men har vært borti at noen vil ha statusnivået som en del av EB nummeret. Går jeg inn på sas.no og inn på "Min Eurobonus" og kopierer ut EB nummeret derfra, så får jeg EB12345

Med statusnivået inkl. så blir det vel slik:

Basic: EBB123465
Sølv: EBS123465
Gull: EBG12345
Du må ha med statusbokstav. Forledendag da jeg brukte ebg fremfor EBG ble det ikke godkjent…
dodgeflyer is offline   Reply With Quote
Old 26-06-2022, 15:29   #322
Egenes
ScanFlyer Gold

Hos meg funker det ikke med statusbokstav. Jeg må skrive EBB på både kona og meg selv. Får feilmelding hvis jeg skriver EBS eller EBG.
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 27-06-2022, 14:55   #323
waytogo74
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by Egenes View Post
Hos meg funker det ikke med statusbokstav. Jeg må skrive EBB på både kona og meg selv. Får feilmelding hvis jeg skriver EBS eller EBG.
En ting å forsøke er å hente opp bookingen på Air Dolomiti sine websider og oppdatere Eurobonus-nummer der. Det har fungert for meg tidligere.
waytogo74 is offline   Reply With Quote
Old 01-07-2022, 18:57   #324
AndreasN
ScanFlyer Silver

Heisann! Et lite spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.

Skal bestille en multi-city reise med LH til Brasil nå i høst der vi planlegger noen dager i Rio før ferden går videre opp til Fortaleza. I den sammenheng skal vi fly med LATAM fra Rio til Fortaleza men på når jeg skal bestille reisen på Lufthansa sine hjemmesider får jeg ikke opp et valg for innsjekket bagasje på denne flighten, noe vi derimot får på 1 leg som er OSL-GIG og 3 leg som er FOR-OSL. Er det noen som vet hvordan jeg får til dette? Alternativt kunne man selvfølgelig bestilt GIG-FOR individuelt men da blir prisen noen tusen lapper dyrere.
AndreasN is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2022, 01:49   #325
Egenes
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by waytogo74 View Post
En ting å forsøke er å hente opp bookingen på Air Dolomiti sine websider og oppdatere Eurobonus-nummer der. Det har fungert for meg tidligere.
Det fungerte jo som en drøm! Takk for tipset.
Egenes is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2022, 13:59   #326
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Noen som har reist LH/til Tyskland i det siste? Trenger man virkelig munnbind noe sted?

Tolker det slik at man ikke trenger munnbind på flyplassen, men usikker på om det kreves på flyet til eller fra.

Flyr LH til FRA, AC til YVR; kanskje maske til FRA, av på flyplassen, og så på i tyskluftrom retning YVR?
Old 03-07-2022, 14:06   #327
Discus
ScanFlyer Inventory

Galley Slave
Global Moderator

Discus's Avatar

Quote:
Originally Posted by petter380 View Post

Tolker det slik at man ikke trenger munnbind på flyplassen, men usikker på om det kreves på flyet til eller fra.

Quote:
It is compulsory to wear a medical face mask throughout your journey with Lufthansa, from boarding and during your time on board to disembarking the aircraft. Like our crews, please wear your mask throughout your entire stay on board on flights to and from Germany.
https://www.lufthansa.com/bh/en/faq-hygiene

Old 03-07-2022, 19:08   #328
DCHalvorsen
ScanFlyer Silver

Jeg fløy LH BGO-FRA for litt over en uke siden. Du slapp ikke om bord i flyet uten maske, men kunne ha den av hvis du spiste eller drakk noe. Det ble jevnlig kontrollert at den var på. På flyplassen i Frankfurt var det ikke maskeplikt, men mange brukte den likevel.

Ellers maskeplikt på all kollektivtrafikk i Tyskland. Da vi tok ICE-toget Frankfurt-Paris, gjaldt maskeplikten på tysk side av grensen. Denne ble kontrollert både av konduktørene og politifolk som var med. Men straks vi passerte grensen til Frankrike, var det en del som med stor lettelse tok den av.

DCHalvorsen is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2022, 20:05   #329
waytogo74
ScanFlyer Blue

Quote:
Noen som har reist LH/til Tyskland i det siste? Trenger man virkelig munnbind noe sted?
Når det gjelder munnbind utenfor fly og flyplass så avhenger det nå av hvilken delstat man befinner seg i. Tror de fleste Bundesländer fremdeles har krav om munnbind (FFP2) på offentlig transport.

Se https://www.bundesregierung.de/breg-...aender-1745198 for full oversikt.
waytogo74 is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2022, 20:17   #330
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Quote:
Originally Posted by Discus View Post

Så da kan man slippe face mask på Air Canada FRA-YVR (utenfor tysk luftrom)?
Old 03-07-2022, 21:25   #331
view
ScanFlyer Gold

Quote:
Så da kan man slippe face mask på Air Canada FRA-YVR (utenfor tysk luftrom)?
Det gjør man ikke, Air Canada kjører fortsatt maskekrav.
view is offline   Reply With Quote
Old 03-07-2022, 21:37   #332
petter380
Powder hound

petter380's Avatar

Quote:
Originally Posted by view View Post
Det gjør man ikke, Air Canada kjører fortsatt maskekrav.

Oh gawd, takk for info. Fant ingenting om det tidligere men fikk epost fra dem nå i sted med «nice to know»-info. Blir lite gøy IC-tur, har AC FRA-YVR-LHR

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Old 03-07-2022, 23:52   #333
EB
ScanFlyer Inventory

EB's Avatar

Har fått E-post fra «sjefen sjøl» om at de ikke leverer etter egne satte standarder fortiden og at de håper på å beholde vår lojalitet selv om det nok må påregnes forsinkelser og andre utfordringer. Utfordringen tatovering vi er klare fottur til Italia på onsdag!!
EB is offline   Reply With Quote
Old 04-07-2022, 07:11   #334
dc-8-63
Finn Erik Edvardsen

dc-8-63's Avatar

Quote:
Oh gawd, takk for info. Fant ingenting om det tidligere men fikk epost fra dem nå i sted med «nice to know»-info. Blir lite gøy IC-tur, har AC FRA-YVR-LHR

Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Fløy OSL - FRA - YVR i mai med LH / AC Business, ja det var maske påbud - men en suveren opplevelse fra boarding i OSL til ankomst YVR - masker biter ikke - store gutter behøver ikke å være redd for masker
Hvis respekt for andre og nyt turen !
Old 10-07-2022, 23:49   #335
kaijoar
Newbie

Noen som har fått kontakt med Lufthansas kundeservice i det siste? Mistet all bagasje på utreise OSL-FRA-BCN 29.06. Bagasjen ble lokalisert, men aldri fraktet til stedet vi var på ferie. Ikke hørt noe etter at vi kom hjem heller.
Har i ettertid forsøkt å komme gjennom på telefon flere ganger.
På det norske nummeret kommer det en beskjed om å ikke ta kontakt med mindre det er under 3 dager igjen til avreise, før den så automatisk legger på (!).
På det tyske nummeret har jeg til slutt valgt å legge på etter å ha ventet over 2 timer på svar flere ganger.
kaijoar is offline   Reply With Quote
Old 15-07-2022, 20:36   #336
SBT
ScanFlyer Silver

LH gir 2 alternativer, enten full refund hele reisen med 2 legs, eller refund på bare den leg som er kansellert ( FRA - OSL) og må svare innen 16. juli, - hva skjer om vi ikke svarer på disse "forslagene" som jo vil medføre langt høyere reisekostnader, når alle flyreiser til Oslo med alternative selskaper er langt dyrere enn den billetten som ble kjøpt i februar og som skal brukes nå i juli, Bologna - Oslo. Hvis man ikke svarer på disse alternativene, vil da LH gi et forslag som innebærer en flyreise istedet for refund ? Og når de kansellerer under 14 dager, er det da et EU261 tilfelle ?
SBT is offline   Reply With Quote
Old 26-07-2022, 17:41   #337
Stigern
Newcomer

Hei!

Reiste nylig med familien med Lufthansa fra OSL via FRA til MCO. All baggasje kom frem og alt gikk greit sånt sett. På flyet til FRA var det mulig å kjøpe drikke og snacks, men på langdistanseflyvningen til MCO på jumbojet var det ikke mulig å kjøpe noe annet enn drikke..? Det var slik hjem igjen også. Merkelig synes jeg da man tross alt sitter nesten 9 timer på samme fly og får servert mat rett etter takeoff og rett før landing. Det er noen timer mellom der som man blir litt fysen eller sulten. Samboer brakk seg av maten, så hu holdte på å avgå med døden i setet der 😂 De gangene jeg har flydd med charterfly og Ving så var det pinadø salg av tax free varer, og kaffe, øl og snacks i et kjør på 5 timers flyvninger og det er jo da de kan tjene masse penger også.
Flere som har opplevd det samme med Lufthansa eller andre flyselskap til USA?
Jeg spurte også ei flyvertinne, men det var bare «nothing to eat, only drinks»..
Stigern is offline   Reply With Quote
Old 01-08-2022, 22:12   #338
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Hei jeg skal reise med LH til Munchen i august, og har bevilget meg BC siden det ikke var så mye dyrere og gir ledig mittsete. Det gir jo og loungetilgang og er det så at det er SAS loungen som gjelder på OSL?

Og hvordan er loungen i Munchen? Ser at det er 2 BC lounger, en på sattelitten og en i hoveddelen av terminal 2. Hvem av dem gir best utsikt, og er de like bra eller begge to. Kan man sjekke inn så tidlig man øsnker når man flyr BC?

Og hvordan er reglene om maske på LH nå får tiden? Ser ut som det ikke lenger er påkrevd i loungen i Munchen ihvertfall. Men er det påkrevd på flyvningen, og i såfall må man ha FFP2 eller holder det med de vanlige maskene?
Old 01-08-2022, 22:35   #339
jameson82
Flysitter

jameson82's Avatar

Quote:
Originally Posted by Norge Rundt På 14 Dager View Post
Hei jeg skal reise med LH til Munchen i august, og har bevilget meg BC siden det ikke var så mye dyrere og gir ledig mittsete. Det gir jo og loungetilgang og er det så at det er SAS loungen som gjelder på OSL?

Og hvordan er loungen i Munchen? Ser at det er 2 BC lounger, en på sattelitten og en i hoveddelen av terminal 2. Hvem av dem gir best utsikt, og er de like bra eller begge to. Kan man sjekke inn så tidlig man øsnker når man flyr BC?

Og hvordan er reglene om maske på LH nå får tiden? Ser ut som det ikke lenger er påkrevd i loungen i Munchen ihvertfall. Men er det påkrevd på flyvningen, og i såfall må man ha FFP2 eller holder det med de vanlige maskene?
Lufthansa har maskepåbud enda. Holder med vanlige masker
Old 01-08-2022, 23:01   #340
Norge Rundt På 14 Dager
ScanFlyer Gold

Quote:
Originally Posted by jameson82 View Post
Lufthansa har maskepåbud enda. Holder med vanlige masker
Tusen takk

Posting Rules