![]() |
|
![]() |
#321 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hos meg funker det ikke med statusbokstav. Jeg må skrive EBB på både kona og meg selv. Får feilmelding hvis jeg skriver EBS eller EBG.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
En ting å forsøke er å hente opp bookingen på Air Dolomiti sine websider og oppdatere Eurobonus-nummer der. Det har fungert for meg tidligere.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2011
|
![]()
Heisann! Et lite spørsmål jeg håper noen kan hjelpe meg med.
Skal bestille en multi-city reise med LH til Brasil nå i høst der vi planlegger noen dager i Rio før ferden går videre opp til Fortaleza. I den sammenheng skal vi fly med LATAM fra Rio til Fortaleza men på når jeg skal bestille reisen på Lufthansa sine hjemmesider får jeg ikke opp et valg for innsjekket bagasje på denne flighten, noe vi derimot får på 1 leg som er OSL-GIG og 3 leg som er FOR-OSL. Er det noen som vet hvordan jeg får til dette? Alternativt kunne man selvfølgelig bestilt GIG-FOR individuelt men da blir prisen noen tusen lapper dyrere. |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Noen som har reist LH/til Tyskland i det siste? Trenger man virkelig munnbind noe sted?
Tolker det slik at man ikke trenger munnbind på flyplassen, men usikker på om det kreves på flyet til eller fra. Flyr LH til FRA, AC til YVR; kanskje maske til FRA, av på flyplassen, og så på i tyskluftrom retning YVR? |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
|
![]() Quote:
Quote:
![]() |
![]() |
#328 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Jeg fløy LH BGO-FRA for litt over en uke siden. Du slapp ikke om bord i flyet uten maske, men kunne ha den av hvis du spiste eller drakk noe. Det ble jevnlig kontrollert at den var på. På flyplassen i Frankfurt var det ikke maskeplikt, men mange brukte den likevel.
Ellers maskeplikt på all kollektivtrafikk i Tyskland. Da vi tok ICE-toget Frankfurt-Paris, gjaldt maskeplikten på tysk side av grensen. Denne ble kontrollert både av konduktørene og politifolk som var med. Men straks vi passerte grensen til Frankrike, var det en del som med stor lettelse tok den av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Se https://www.bundesregierung.de/breg-...aender-1745198 for full oversikt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
Powder hound
|
![]() Quote:
Så da kan man slippe face mask på Air Canada FRA-YVR (utenfor tysk luftrom)? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
ScanFlyer Gold
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Powder hound
|
![]() Oh gawd, takk for info. Fant ingenting om det tidligere men fikk epost fra dem nå i sted med «nice to know»-info. Blir lite gøy IC-tur, har AC FRA-YVR-LHR ![]() Sent from my iPhone using Tapatalk Pro |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Har fått E-post fra «sjefen sjøl» om at de ikke leverer etter egne satte standarder fortiden og at de håper på å beholde vår lojalitet selv om det nok må påregnes forsinkelser og andre utfordringer. Utfordringen tatovering vi er klare fottur til Italia på onsdag!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
![]() Hvis respekt for andre og nyt turen !
![]() |
![]() |
#335 |
Newbie
|
![]()
Noen som har fått kontakt med Lufthansas kundeservice i det siste? Mistet all bagasje på utreise OSL-FRA-BCN 29.06. Bagasjen ble lokalisert, men aldri fraktet til stedet vi var på ferie. Ikke hørt noe etter at vi kom hjem heller.
Har i ettertid forsøkt å komme gjennom på telefon flere ganger. På det norske nummeret kommer det en beskjed om å ikke ta kontakt med mindre det er under 3 dager igjen til avreise, før den så automatisk legger på (!). På det tyske nummeret har jeg til slutt valgt å legge på etter å ha ventet over 2 timer på svar flere ganger. |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
|
![]()
LH gir 2 alternativer, enten full refund hele reisen med 2 legs, eller refund på bare den leg som er kansellert ( FRA - OSL) og må svare innen 16. juli, - hva skjer om vi ikke svarer på disse "forslagene" som jo vil medføre langt høyere reisekostnader, når alle flyreiser til Oslo med alternative selskaper er langt dyrere enn den billetten som ble kjøpt i februar og som skal brukes nå i juli, Bologna - Oslo. Hvis man ikke svarer på disse alternativene, vil da LH gi et forslag som innebærer en flyreise istedet for refund ? Og når de kansellerer under 14 dager, er det da et EU261 tilfelle ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
Newcomer
|
![]()
Hei!
Reiste nylig med familien med Lufthansa fra OSL via FRA til MCO. All baggasje kom frem og alt gikk greit sånt sett. På flyet til FRA var det mulig å kjøpe drikke og snacks, men på langdistanseflyvningen til MCO på jumbojet var det ikke mulig å kjøpe noe annet enn drikke..? Det var slik hjem igjen også. Merkelig synes jeg da man tross alt sitter nesten 9 timer på samme fly og får servert mat rett etter takeoff og rett før landing. Det er noen timer mellom der som man blir litt fysen eller sulten. Samboer brakk seg av maten, så hu holdte på å avgå med døden i setet der 😂 De gangene jeg har flydd med charterfly og Ving så var det pinadø salg av tax free varer, og kaffe, øl og snacks i et kjør på 5 timers flyvninger og det er jo da de kan tjene masse penger også. Flere som har opplevd det samme med Lufthansa eller andre flyselskap til USA? Jeg spurte også ei flyvertinne, men det var bare «nothing to eat, only drinks».. |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Hei jeg skal reise med LH til Munchen i august, og har bevilget meg BC siden det ikke var så mye dyrere og gir ledig mittsete. Det gir jo og loungetilgang og er det så at det er SAS loungen som gjelder på OSL?
Og hvordan er loungen i Munchen? Ser at det er 2 BC lounger, en på sattelitten og en i hoveddelen av terminal 2. Hvem av dem gir best utsikt, og er de like bra eller begge to. Kan man sjekke inn så tidlig man øsnker når man flyr BC? Og hvordan er reglene om maske på LH nå får tiden? Ser ut som det ikke lenger er påkrevd i loungen i Munchen ihvertfall. Men er det påkrevd på flyvningen, og i såfall må man ha FFP2 eller holder det med de vanlige maskene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Flysitter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Tusen takk
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om å reise med Air France | Tarzan | Reiseforum | 47 | 03-04-2025 09:13 |
Reise med Aegean (generelle spørsmål) | jamesclandestine | Reiseforum | 44 | 04-03-2025 10:31 |
Generelle spørsmål om å reise med KLM | stonyo | Reiseforum | 127 | 04-12-2024 22:15 |
Generelle spørsmål/tips om å reise med Qatar | Hpkris | Reiseforum | 247 | 22-07-2024 22:00 |
Reise med Ethiopean (Generelle spørsmål) | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 29 | 30-09-2017 06:35 |