![]() |
|
![]() |
#1 |
Born to run
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 623
|
![]()
Tiden var kommet for å dra hjem, og etter at Ketut hadde hentet oss i Ubud bar det ned til flyplassen i Denpasar. Vi hadde beregnet ekstra god tid, er godt vant med forsinkelser på veien her, men akkurat i dag gikk det som smurt. Eller nesten da. Ketut valgte å kjøre ruta med bomvei til flyplassen, men da han flashet kortet gikk ikke bommen opp. Og vakten ved bommen var overhodet ikke interessert i å ta imot kontant betaling. Så det hele endte med at Ketut måtte betale sjåføren i bilen bak for å låne hans kort. Og da kom vi oss etter hvert til flyplassen, fremdeles med kjempegod tid på oss.
![]() ![]() Det var lite folk på flyplassen, og vi kom oss veldig raskt igjennom innsjekk, passkontroll og security. Siden vi også denne gangen flyr business class kunne vi chille litt i lounge før avgang. Enest eloungen som var åpen, Premier Lounge, og heller ikke der var det all verden med folk. ![]() ![]() ![]() Vi kom oss etterhvert bortover til gate 4, og linet oss opp i kø noen få minutter før det var klart til boarding. (ja, vi er blant dem som liker å komme tidlig om bord) ![]() ![]() Denpasar-Singapore Singapore Airlines, SQ 945 Boeing 787-10, reg nr 9V-SCD Sete 18D Boarding på tiden, men ca 20 minutter forsinket pushback. ![]() Denne flyturen tar ikke mer enn ca 2 timer, så måltidene blir servert på brett, alt inkludert. Denne gangen hadde vi valgt kylling i tarragon juice fra inflight menu. Smakte ganske ok, men ikke så mye mer enn det. ![]() Forretten med røykelaks, og sjokoladekaken smakte derimot fortreffelig. ![]() Vi kom oss etter hvert opp til Singapore hvor vi landet på RWY 20R litt før rutetid. Takset bort til gate A 17 og parkerte ved siden av vår neste flight, ved gate 15. En snau time på Changi denne gangen, så bare tid til en liten beinstrekk og en kort tur i Silver Kris Lounge. ![]() Vi gikk så bort til gate og kom oss igjennom sikkerhetsjekken inn til gateområdet uten problemer. Der ventet vi en liten halvtime før det var tid for ombordstigning. ![]() Singapore-København Singapore Airlines, SQ 352 Airbus A350-941, reg nr 9V-SMN Sete 14F Her pushet vi ut fra gate ved midnatt, og takset den lange veien ned til RWY 20L. Passerte masse kule fly på veien, 380/777/330/350 og ikke minst SQ sin 737 Max. Nesten Polderbaan-nivå på taxingen her, tok vel fort 15-20 minutter. Men tok så av mot vest og fikk Singapore by night på høyre side. Heldige han som hadde vindussetet….. ![]() Veldig romslig kabin her, og gedigne seter med all verdens plass til å boltre seg i. ![]() 1. juli gjenniføre forøvring SQ papirmenyer i First, business og Premium Economy ![]() ![]() Vi hadde med et par pakker med lokal sjokolade fra Bali og ga til kabinpersonalet. Etter en stund kom hun ene til meg og takket, og lurte på om jeg selv hadde smakt dem, de var så gode. Det hadde jeg jo ikke, så da vanket det et brett med smaksprøver på meg. ![]() Fjernkontrollen til IFE fikk stort sett være i fred. Jeg så riktignok ferdig Jason Bourne filmen jeg hadde begynt på i forrige flight, men eller var det kun kartet, når skjermen ikke var av. ![]() Denne gangen hadde vi bestilt mat via BTC, og jeg hadde valgt biff og hummer. Dette smakte aldeles fortreffelig. Her hummeren. ![]() For min del var denne flygningen den beste gjennom denne ferien. Kan være tilfeldig, men alt klaffet. Servering, oppmerksomheten, komfort, maten, drikken, alt var bare helt toppers. Så de nærmere 13 timene det tok til Køben rett og slett fløy av gårde. (pun intended) Og i tillegg så vanket det endelig amenty kit på oss. ![]() Fikk noen nydelige bilder servert av han med vindusplass, og så var det inn for landing på 22L på Kastrup hvor vi takset til Gate C36.
__________________
Grab your tickets and your suitcase, Last edited by staale; 16-07-2022 at 15:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Born to run
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 623
|
![]()
Del 2
![]() ![]() ![]() Fikk tatt farvel med kabinbesetningen, og gikk til SAS loungen. Flyet kl 8 var tidligere blitt kansellert, så vi måtte vente til 1155 før vi kunne ta fatt på siste etappe hjemover. ![]() ![]() ![]() Ikke all verden med folk så tidlig, men etter hvert så fyltes loungen der også opp. Vi brukte tiden til å handle litt tax free, få i oss litt skadinavisk mat, og ikke minst øl, etter 3 uker med Bintang. Så gikk vi etter hvert til gate. ![]() ![]() ![]() København-Stavanger SAS/Cityjet, SK1868 CRJ 900, reg nr EI-FTD Sete 4F Alltid like lite kjekt å komme ombord i disse miniatyrflyene, ikke minst etter å ha boltret seg lengst fremme i flyet på veien hit. Men vi tar det med godt humår, og koser oss den siste timen hjem til Stavanger og vestlandsvær. ![]() Landet på rutetid, og tok en kjapp runde med vinshopping før vi gikk ned til bagasjebåndet. Ventet og ventet, men til slutt måtte vi konstantere at en av koffertene ikke hadde kommet med. Og det gjaldt visst flere, for køen i skranken ble etter hvert lang. Og han duden som var på jobb må ha vært dritt lei, for det var alt av serviceinnstilling og humør langt borte…… Fikk uansett laget oss en rapport (nettløsningen krasjet), og har nå fått beskjed om at kofferten stod på Changi, og at den kommer til Stavanger ett lite døgn forsinket. Takk for følget
__________________
Grab your tickets and your suitcase, |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,700
|
![]()
Takk for hjemturen. Håper det ikke er for lenge til dere skal på tur igjen!
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Dec 2009
Location: Oslo, Norway
Posts: 6,195
|
![]()
Fin rapport. EN liten kommentar - jeg ser at du på bloggen har lagt ut boardingkort med fulle navn, EB nummer, ticketnummer og alt alt. Lite tips til neste gang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Born to run
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 623
|
![]()
Tenkte at det ikke var så hytt så lenge turen var avsluttet når jeg publiserte ?
__________________
Grab your tickets and your suitcase, |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Born to run
Join Date: Mar 2009
Location: Stavanger
Posts: 623
|
![]()
I beste fall Tanzania (safari) og Zanzibar neste sommer, så SØA i 2024 før Bali igjen i 2025 😁
__________________
Grab your tickets and your suitcase, |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,771
|
![]()
Puster lettet ut,
Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Singapore Airlines - hva skjer med Business Class | peterfox | Småprat | 2 | 28-10-2017 07:50 |
CNN: 10 Best Airlines For Business Class | barca | Flyforum | 3 | 26-02-2014 12:16 |
Brussels Airlines new business class | LNv22 | Reiseforum | 2 | 30-01-2013 14:07 |
Singapore Airlines Business Class report, årets guttetur anno 2012. | Ruby | TripReports | 52 | 25-11-2012 19:49 |
Oppgradering fra Economy class til Business class hos Emirates Airline | KrisFlyer | Reiseforum | 2 | 27-11-2009 15:12 |