Flyprat


Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply
 
Thread Tools Display Modes
Old 05-07-2022, 19:55   #1
Isbamse
ScanFlyer Molded
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,325
Default Re: Konflikt i SAS

Det blir jo som om en lege som bytter sykehus skulle blitt fratatt spesialiseringen, eller om at jeg skulle måtte rykke ned fra letesjef til juniorgeolog om jeg hadde begynt i et annet oljeselskap. Virker helt kokko....
Isbamse is offline   Reply With Quote
Old 05-07-2022, 20:45   #2
FL002
ScanFlyer Blue
 
Join Date: Jun 2014
Posts: 132
Default Re: Konflikt i SAS

Quote:
Originally Posted by Isbamse View Post
Det blir jo som om en lege som bytter sykehus skulle blitt fratatt spesialiseringen, eller om at jeg skulle måtte rykke ned fra letesjef til juniorgeolog om jeg hadde begynt i et annet oljeselskap. Virker helt kokko....
Det er fuldstændig sprøtt. De som tjener på det er de pilotene med høyest ansiennitet i de mest attraktive selskapene (BA, LH, AF, UA, AA, osv.), men frem for alt ledelsen i flyselskapene som har balletak på de ansatte. De kan herje med de ansatte vel vitende om at de ansatte ikke kan skifte jobb uten å måtte starte på bånn igjen.
Hvis en SAS pilot med 20-30 års ansiennitet og erfaring kunne gå til et annet selskap og beholde sin lønn (eller tom øke den, slik det er mulighet for i de fleste andre bransjer), hadde SAS aldri kunnet holde på slik de gjør nå.

All airline pilots are subject to the high cock-o-lorum of seniority, whether they like it or not. The system was established to banish favoritism and to provide some basis for assignment of bases, routes, flights, and pay. Its great fault, as in any seniority system, is the absolutely necessary premise that all men are equal in ability. The dullard and the genius must both live with the ostrich philosophy that one man can fly as skillfully as another. No one, of course, maintains this to be a truth. But the seniority system must ever persist if only because it is a protection of the weak, who are everywhere in the greatest number. ---- Ernest Gann
FL002 is offline   Reply With Quote
Reply


Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Konflikt mellom Lufthansa og Turkish Someone Småprat 3 10-12-2013 09:33
Konflikt i Finnair EB Flyforum 2 04-06-2008 19:44
Transwede konflikt rammer SAS scandi Flyforum 31 13-12-2007 15:23
Transport varnar för konflikt med SAS TG923 Flyforum 0 26-08-2007 17:03
Konflikt mellom BU og SK-piloter Isbamse Flyforum 5 29-09-2005 16:00


All times are GMT +2. The time now is 02:04.


Feedback Buttons provided by Advanced Post Thanks / Like (Lite) - vBulletin Mods & Addons Copyright © 2025 DragonByte Technologies Ltd.
Copyright Foreningen Flyprat, Scanair og bidragsytere. Enkelte ikoner fra Famfamfam CC-BY.