![]() |
|
![]() |
#441 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,387
|
![]()
Greit det, men det er ikke bare i flyet det kan bli smitte. Fulle terminaler, buss og van til og fra flyplass. Mye Covid i USA nå, jeg fikk det og smitta hele familien for 5-6 uker siden. Ingen av de jeg fløy med fikk eller hadde det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#442 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]()
Men å berøre brukte glass og beger fra passasjerer øker nok sjansen for at du smitter deg selv hvis du etterpå klør deg på nesa eller i øynene. Å ta på et dørhåndtak mindre sjanse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#443 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]()
VG live og snakker med passasjerer.
https://tv.vg.no/video/240887/direkt...lig-flystreik? |
![]() |
![]() |
![]() |
#444 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#445 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Oct 2010
Location: Stockholm, Sweden
Posts: 2,317
|
![]()
Enligt Expressen har ett avtal nåts mellan SPG och SAS.
https://www.expressen.se/nyheter/upp...tt-ett-avtal-/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#446 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]()
Ryktes en avtale er på plass?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#447 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Feb 2011
Posts: 2,290
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#448 |
ScanFlyer Silver
Join Date: May 2006
Location: Bodø
Posts: 898
|
![]()
Dette begynner å bli komisk. Sett en frist, forhold dere til fristen...
__________________
Mvh Per-Kristian Jensen |
![]() |
![]() |
![]() |
#449 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2006
Posts: 1,719
|
![]()
Tolker det som at det begynner å nærme seg en avtale her. Forøvrig sett innom VG sin Live sending fra OSL, der man gjør sitt for å hause opp streiken minutt for minutt, sikkert nedtur for utskremte reportere at det ikke ble streik nå heller, men ny mulighet mandag kl 12.00.
Masse annet som blir blandet inn i mulig SAS streik, som en familie som har fått et par Lufthansa kanselleringer på rappen og kunne konstatere at de ikke fikk noe hjelp hos SAS (!). |
![]() |
![]() |
![]() |
#450 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,649
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#451 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]() Quote:
Det er i hvertfall ikke uvanlig innen mange andre områder innen forretningslivet. Frister er både veiledende og villedende, så lenge man tror man kan få til en avtale |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#452 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]() Quote:
Hele argumentet om «gjerrige Ola Dunk» mener jeg er bom og egentlig direkte feil. Det stemmer sikkert hvis man baserer seg på kommentarfelt på nettet, men det matcher ikke realitetene. Og blir litt som å dra til Blitzhuset for investeringstips Jeg sier ikke at det er dyrt å fly i Norge, så langt der i fra, men ser man på hva norske flyselskap oppnår av yield og inntjening her, så er det lite som tyder på at problemer er betalingsvilligheten i markedet. Nå kom korona og rotet det litt til, men faktum var at alle de større norske selskapene både oppnådde brukbare priser og tjente penger på å fly både innen og til/fra Norge Det er ingen enkeltårsak til at flyselskapene (utenom Korona) sliter eller slet, og det selvsagt har gått utover de ansatte. Men det er ikke norske reisende sin skyld at flyselskapene de siste årene har funnet hvert sitt svarte hull å dumpe pengene tjent her i la det sin del Og som Wizz-sagaen ettertrykkelig beviste, så gikk det ikke så bra når de forsøkte seg på konseptet sitt her i landet. Og Norge er vel eneste landet med et signifikant innenriksmarket i Europa hvor Ryanair holder seg unna Last edited by Someone; 04-07-2022 at 08:11. Reason: Skrivefeil |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#453 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,387
|
![]()
Om du omgjør gjerrig til «beboer med høy forventning»? Mye av det har selskapene skyld i selv. Etter et 80 og 90 tall med flex billetter til 1700nok(fullpris var 4000) skulle «alle» ut og fly for 199. Dette var sponset av bedrifter, stat og kommune som sikkert betalte det det egentlig koster. Og det fakta at det var mange fler aktører
4000 t/r til N Norge var mye på 90 tallet. Det er og mye penger i dag, men det er kanskje den egentlige kostnaden for billetten. Med fly som koster en milliard, og seteavgift.selv ved tomme fly. Forsikring som mangedoblet etter 9/11. Fuel er fortsatt den største kostnaden. Min transport til flyplassen er dobbel så dyrt som før Covid, og alt annet. Jeg betaler i dag mer i telefon og kabel for familien enn jeg betalte i husleie på 90 tallet. Tilbud og etterspørsel. Billettene i sommer kunne vært dobbelt så dyre, og folk ville fortsatt fly. |
![]() |
![]() |
![]() |
#454 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]()
NRK melder om fremgang i samtalene
https://www.nrk.no/nyheter/hap-om-a-...ng.-1.16025879 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#455 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Nov 2009
Location: Berlin
Posts: 637
|
![]()
SAS verkar inte lika optimistiska.
https://e24.no/boers-og-finans/i/WjE...-fra-hverandre Quote:
__________________
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#456 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2017
Posts: 154
|
![]()
Om SAS pilotene går ut i streik. Blir det vanskelig og eventuelt dyrere for billetter med andre flyselskap innenriks i Norge? Feks Norwegian og Flyr?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#457 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
I den grad det finnes billetter, vil nok de bli solgt til full pris ja. Noe annet ville vært direkte idiotisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#458 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2015
Location: Tromsø/Bærum
Posts: 1,541
|
![]() Quote:
__________________
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#459 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Apr 2008
Posts: 26,708
|
![]()
Virker fremdeles ikke som de er veldig gode venner med samme budskap:
Quote:
__________________
________________________________________ An airport runway is the most important Main Street in any town. (Norman Crabtree, Former Director, Ohio Department of Transportation) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#460 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Dec 2011
Location: Tønsberg
Posts: 305
|
![]()
Brutalt, men jeg tror SAS slik det driftes nå, ikke er "liv laga" uansett. Heldigvis er arbeidsmarkedet svært godt og sikkerhetsnettet (i Norge) ganske bra. Det blir noen spennende dager fremover, mens pengene renner ut...
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Konflikt mellom Lufthansa og Turkish | Someone | Småprat | 3 | 10-12-2013 09:33 |
Konflikt i Finnair | EB | Flyforum | 2 | 04-06-2008 19:44 |
Transwede konflikt rammer SAS | scandi | Flyforum | 31 | 13-12-2007 15:23 |
Transport varnar för konflikt med SAS | TG923 | Flyforum | 0 | 26-08-2007 17:03 |
Konflikt mellom BU og SK-piloter | Isbamse | Flyforum | 5 | 29-09-2005 16:00 |