![]() |
|
![]() |
#321 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]() Quote:
Merkelig utsagn da, når deres egne ansatte til stadighet sier til oss at den og den flighten blir forsinket, fordi de har fly, men ingen til å fly dem ![]()
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | ||
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Posts: 12,518
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]()
Det er vel en mye nå som tyder på at de styrer *bevisst* mot en chapter 11, og at planen er at gamle SAS skal forsvinne i den prosessen...
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Flyprat fusentast
![]() Join Date: Nov 2009
Location: Drammen
Posts: 2,285
|
![]()
Der er jeg helt enig. Det fremstår mer og mer som plan A og B er lagt til side, og når kjører man på plan C. Spørsmålet er da hvor villige blir kreditorene til å ettergi gjeld i en slik prosess.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]() Quote:
Det er ikke helt slik det fungerer, og i en «ch.11» eller annen finansiell rekonstruksjonsprosess er det ikke slik at arbeidsavtaler og andre avtaler med ansatte automatisk kanselleres. Litt av poenget er at man i en eller annen form viderefører driften og selskapet, mens man rydder opp i balansen og finansene Og skal SAS eksistere videre i en eller annen form er det bortimot umulig uten å vesentlig basere seg på dagens ansatte. Som noen har merket så er det ikke lenger bare å plukke opp folk «fra gaten» lenger SAS gjør det rett i å styre mot en form for rekonstruksjon enten «frivillig» eller tvunget, men det skyltes jo at selskapet per nå er mer eller mindre i praksis konkurs, ved at det ikke har mulighet til å betale tilbake gjelden Og SAS er uansett nødt til å betale markedspris for ansatte på sikt |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,092
|
![]() Quote:
Neppe veldig villige, så derfor må de tvinges, gjennom en «chapter 11». Så lager man en case hvor de får mer igjen enn ved en likvidasjon ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2011
Posts: 1,704
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,473
|
![]()
25 pax i snitt booket per fly to-tre måneder frem i tid er nok i nærheten. De fleste booker ikke så tidlig, og i tillegg booker folk senere enn før.
De rutene de trolig planlegger å kansellere er sikkert også allerede 'poor performers'. Og bedre å kansellere nå enn senere, når de begynner å fylles opp. Da er det også lettere å finne alternativer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Nov 2010
Posts: 2,776
|
![]() Quote:
Det er nok riktig, men planen er vel i såfall at de ansatte i gamle SAS ved en CH11 overføres til SAS Connect. Den totale størrelsen av SAS idag er vel omtrent der de ønsker å være også etter en CH11. Så SAS Connect blir nye SAS "main". Blir spennende å følge.
__________________
You can tell the size of a man by the size of things that bother him. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Nov 2020
Posts: 1,387
|
![]()
Fy f så langt SAS har sunket.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Cashet inn Eurobonuspoengene mine på Eurobonus shop da jeg ser tegnene på at de snart forsvinner i en konkurs.
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2017
Posts: 154
|
![]()
Kjær er ikke fornøyd..
https://www.nrk.no/norge/sas-avlyste...ise-1.15966386 |
![]() |
![]() |
![]() |
#333 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: May 2009
Location: Tønsberg
Posts: 4,238
|
![]() Quote:
For en gangs skyld så er jeg overraskende enig med noen som står frem i media og klager. Til neste gang vil jeg riktignok anbefale han fleksible bookinger på hotell og slikt fremfor å vente til halvannet døgn i forveien |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2011
Location: BGO
Posts: 272
|
![]() Quote:
SAS er jo ikke til å stole på lengre, sitter med hjertet i halsen dagen før jeg skal fly det og bare håper i det hele tatt går |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2014
Posts: 132
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2013
Location: Lidingö
Posts: 286
|
![]()
Oslo - Nice tycks trafikeras med SK4703 och SK4705. Ungefärligen samma avgångstider, men olika flightnummer olika dagar.
Om man tittar några månader tillbaka i statistiken tycks samtliga avgångar som har ägt rum ha skett med SAS Main (real SAS). Man kan nog utgå ifrån att den inställda turen skulle ha utförts av SAS Main. En annan sak som slår en är att SAS har ställt in ovanligt många turer till Nice just perioden 5:e till 13:e maj. Av planerade sju flygningar, utfördes bara tre. Finns det något speciellt skäl till att just den perioden har haft mycket inställda turer till Nice? |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,564
|
![]() Quote:
Slik har alltid kanselleringer blitt håndtert i lange tider, han kan skylde seg selv for å ikke komme fram til Nice på samme dag. I tillegg til reruting via FRA får han jo kompensasjon fra SAS for ulempen. OT i grunn dette. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | ||
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,202
|
![]() Quote:
https://www.nettavisen.no/okonomi/fl.../s/5-95-487227 Quote:
![]() Last edited by OttoL; 14-05-2022 at 17:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]()
SAS hevder at de får økt fleksibilitet ved å skape to ulike selskaper med samme flytype. Dersom en SAS Connect-pilot blir syk i OSL, kan ikke en SAS Main-pilot steppe inn og vica versa. Samme gjelder sykt fly. Man skaper antakelig flere restriksjoner og problemer ved å gjøre det slik SAS har gjort.
Og så kan man spørre seg selv hvorfor Norwegian har gått fullstendig vekk fra den modellen og returnert til en plattform som gir interoperability på tvers av landegrensene........... |
![]() |
![]() |
![]() |
#340 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Konflikt mellom Lufthansa og Turkish | Someone | Småprat | 3 | 10-12-2013 09:33 |
Konflikt i Finnair | EB | Flyforum | 2 | 04-06-2008 19:44 |
Transwede konflikt rammer SAS | scandi | Flyforum | 31 | 13-12-2007 15:23 |
Transport varnar för konflikt med SAS | TG923 | Flyforum | 0 | 26-08-2007 17:03 |
Konflikt mellom BU og SK-piloter | Isbamse | Flyforum | 5 | 29-09-2005 16:00 |