![]() |
|
![]() |
#801 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Såvidt jeg klarer regne meg frem til basert på en unit cost på 0.84 (bruker Q3 tall) så har de månedlige kostnader på noe under 90 MNOK. Så får de inn snaue 30 MNOK i inntekter, det blir da minus 60 mnok i måneden Men Q4 tallenne og også Q1 kommer til å bli dritdårlig (for alle) så gjelder det bare hvordan man kan klare å finansiere det |
|
![]() |
![]() |
#802 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flyr hadde totalt 51.551 reisende fordelt på 13 reisemål i desember. Juletrafikken sørget for en del reisende, men etterspørselen i markedet ble påvirket av økt smitte og strengere smitteverntiltak.
Flyrs totale kapasitet i desember, med fem operative fly, utgjorde 99,4 millioner setekilometer (ASK), med en fyllingsgrad på 47,1 prosent. Gjennomsnittlig fyllingsgrad siden oppstart er på 46,8 prosent. - Anbefalingen om hjemmekontor og de nye tiltakene som kom i desember påvirket luftfarten umiddelbart. Selv i en måned som vanligvis preges av mye juletrafikk, ser vi tydelig at folk reiser mindre enn vanlig, som følge av de nye tiltakene, sier Tonje Wikstrøm Frislid, administrerende direktør i Flyr. Enhetsinntekten (PASK) for desember var NOK 0,24, mens gjennomsnittlig PASK siden oppstart var NOK 0,24. Trafikktallene for desember viser at Flyr oppnådde en regularitet på 98,3 prosent og en ankomstpunktlighet på 74,3 prosent. Utviklingen i punktlighet er påvirket av vinterværet og forsinkelser knyttet til avising av fly. https://www.nordnet.no/market/stocks/17447522-flyr Last edited by Kaare; 05-01-2022 at 19:32. Reason: Link |
![]() |
![]() |
#803 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ser FS323 mellom Stavanger og Oslo gikk 50 minutter før rutetid i kveld. Kan umulig ha vært mye pax på denne?
|
![]() |
![]() |
#804 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
https://avinor.no/flight/?flightLegI...09&airport=OSL EDIT: Og neste søndags FS323 er også satt opp 20:50 i følge flyr.com |
|
![]() |
![]() |
#805 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#806 |
ScanFlyer Inventory
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
|
![]() Quote:
![]() |
#808 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Jeg tar sjansen, men har ikke nødvendighet et "evighetsperspektiv" på investeringen.
Sånn jeg tjente penger på SAS for et år siden også ![]() |
![]() |
![]() |
#809 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
|
![]()
Jeg solgte det jeg hadde av aksjer når jeg hadde fått tegningsrettene. Også kjøper jeg tilbake ved hjelp av tegningsrettene. Så får jeg snittet litt ekstra ned.
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#810 |
Livsnyter
|
![]()
(E24)
"Flyr brenner av over 50 millioner kroner i måneden Flyselskapet tror fortsatt det vil være tilstrekkelig finansiert etter den pågående kapitalinnhentingen. Samtidig leies det inn nye Max-fly for over én milliard kroner." https://e24.no/boers-og-finans/i/bGo...2F%2Fwww.vg.no |
![]() |
![]() |
#811 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Vel nok penger til 12 måneders drift er vel optimisk. Men regner nok med en tredje emisjon.
Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
#812 | |
ScanFlyer Molded
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#813 | |
critical mind
|
![]() Quote:
Noen forskere mener at Omikron varianten har mutert i retning av de "endemiske" Corona Virus som menneskens immunsystem er kjent med i mange titusen år. Dette kan - etter deres mening - bety at innen to måneder halvparten av befolknigen blir smitted med Omikron og fram til Påske mer eller mindre hver skulle har blitt smitted med denne varianten. Bygger en flyselskap seg på en business case som sier ramp-up&full-flying i sommer og høst, så kan det vel funke. Risikoen er neste mutasjon, som vil komme. Vi alle hadde trodd at Delta og vidt-spredt vaksinering vil sette slutt til Pandemien. Så kom Omikron. Går man bak til Flyr, så er jeg usikker om jeg ville investere i dem. Rett og slett fordi de går vekk fra sin opprinnelig business model. De satser nå mere og mere på tynge charter-ruter. Men slaget om domestic Norge virker å bli tapt for dem. Jeg rett og slett ikke tror at man trenger nok en charter-selskap dersom man har to støre aktører i Norge pluss SunClass som er en solid etablert Charter-aktør
![]() |
#814 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Vel likviditeten blir nok anstrengende i april/mai visst de øker på innenriks. Men trenger vel ikke gjentakelse av gardermoen åpning med 3 selskap på et lite marked.
Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
#815 |
ScanFlyer Molded
|
![]()
Jeg tror at Innenriks Norge har for mye kapasitet og det derfor er lurt å holde seg unna for FLYR inntil volumet tar seg opp. Da vil SAS og NAS prøve å opptimalisere inntektene sine mer, og det kan bli lettere for FLYR å posisjonere seg. Akkurat nå jobber alle desperat med å få passasjerer.
|
![]() |
![]() |
#816 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() Siste FS-maskin på LPA for denne gang |
![]() |
![]() |
#817 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Første charter flyving for Flyr i morgen; Ålesund -> Hamburg
FS 8012 OSL-AES LN-FGC FS 812 OSL-AES LN-FGB FS 7002 AES-HAM LN-FGC FS 7004 AES-HAM LN-FGB FS 8003 HAM-OSL LN-FGC FS 8005 HAM-OSL LN-FGB |
![]() |
![]() |
#818 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() Quote:
Det lukter Hurtigruten-charter pga uværet... Uten at jeg har rukket å se på hvor hen båeten er. |
|
![]() |
![]() |
#819 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Den ligger på innsiden av Bremangerlandet, så du har nok rett i det.
|
![]() |
![]() |
#820 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Hercules flyr for Tesco? | Maltwhisky | Flyforum | 6 | 23-12-2012 13:06 |
Nytt norsk flyselskap: Feel Air | CK | Flyforum | 608 | 28-10-2011 12:36 |
Erik Braathen ut av Norwegian | Concorde | Flyforum | 1 | 27-11-2009 22:39 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |