Flyprat

Go Back   Flyprat > TripReports
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 06-01-2022, 22:49   #1
Futura
ScanFlyer Gold

Default Re: Omicron relief til DXB

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Og det som er bra er at selv de "kjipeste" hotellene der er ofra av meget god standard.
Nja jeg tror ikke du har bodd på "selv de kjipeste hotellene" Men det har jeg. I den eldste delen av Deira, på ett hotell til 395kr/Natt i 2020. Men dobler du prisen, til 750-800 så får du grei standard. Jeg ser Hilton Garden hotellet i Ras Al Khaimah vi pleier å bo på, har gått opp fra 750 til 900 på 2 år. Ellers foretrekker jeg Metroen, rask, pålitelig og fin utsikt på store deler av strekingen.
Alle gjestearbeiderne vi prater med, på hotell, i Taxi osv sier at UAE er det beste landet å være gjestearbeider. "Qatar is shitt, Saudi Arabia is shitt, Kuwait is shitt OSV. Utenom Norden, NZ og Aus og noen få andre land så har de verdens laveste kriminalitet, det er trygt over alt. Det er sivilisert og trygt i trafikken og du blir ikke svindlet som i syndige syden.
Mitt neste besøk til DXB kommer nok til å inkludere leie av bil og kjøre over til Muscat for noen dager. På de kaldeste dagene på vinteren, når jeg pleier å være der, er det litt varmere i Fujairah og Oman.
Trist at du ikke fikk med deg Expo 2020
Futura is offline   Reply With Quote
Old 25-01-2022, 13:52   #2
OttoL
ScanFlyer Crusty

Quote:
Originally Posted by Futura View Post
Nja jeg tror ikke du har bodd på "selv de kjipeste hotellene" Men det har jeg. I den eldste delen av Deira, på ett hotell til 395kr/Natt i 2020. Men dobler du prisen, til 750-800 så får du grei standard. Jeg ser Hilton Garden hotellet i Ras Al Khaimah vi pleier å bo på, har gått opp fra 750 til 900 på 2 år. Ellers foretrekker jeg Metroen, rask, pålitelig og fin utsikt på store deler av strekingen.
Alle gjestearbeiderne vi prater med, på hotell, i Taxi osv sier at UAE er det beste landet å være gjestearbeider. "Qatar is shitt, Saudi Arabia is shitt, Kuwait is shitt OSV. Utenom Norden, NZ og Aus og noen få andre land så har de verdens laveste kriminalitet, det er trygt over alt. Det er sivilisert og trygt i trafikken og du blir ikke svindlet som i syndige syden.
Mitt neste besøk til DXB kommer nok til å inkludere leie av bil og kjøre over til Muscat for noen dager. På de kaldeste dagene på vinteren, når jeg pleier å være der, er det litt varmere i Fujairah og Oman.
Trist at du ikke fikk med deg Expo 2020
Ja nei det e jo klart det e forskjell på slavekontrakter. Noen er kjipere enn andre.
OttoL is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2022, 10:58   #3
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Jeg avsluttet vel aldri rapporten da det ble en del farting etterpå.. Men turen sitter i kroppen ennå og man lengter tilbake.

Dagen svi skulle dra ble det «dagflight» med Turkish som er hyggelig på sin måte. Det var et virkelig Miami-Style drittvær da vi skulle dra, og man ble litt små-shaky der lynet slo ned rundt oss fra alle kanter. Leiligheten lå som sagt i 41 etasje og var en hjørneleilighet med glass fra gulv til tak. Du følte at du satt inni lynnedlagene og vinden faktisk skrek. Jeg er ingen ingeniør, men lurte på hvor mye lynavledning hutta har bygget inni disse skyskraperne. Jeg var også spent på om heisen fungerte, noe den gjorde.

Nede ventet en speller ny Suburban og han kjørte i 70 (mot vanlige 120) hele veien til flyplassen da den faktisk hold på å blåse av veien. (Dette drittværet varte faktisk nesten en uke og alt av lamper osv var vistnok blåst bort når kompisen kom hjem igjen)

Gull kort på Turkish fra DXB har en litt annnen verdi enn med SAS fra OSL. Her har ikke halvparten gullkort, virker mer som noen får prosent. Lange køer, men null kø på Star Gold. Sjekket rett inn og ble møtt med store smil på loungen. Foriige gang vi reiste hjem med Turkish så ble vi sendt inn på en 1 klasse lounge og valgte bare å gp rett in der (gjennom en lounge som var litt mere VIP enn den vanlige) Den loungen er herlig.. (Ikke Lufthansa-style selvfølgelig) To fillipinere vartet opp oss og en amerikaner med varm mat, champis (bare meg så tidlig) osv.. En virkelig lun måte å forlate Dubai på.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA

Last edited by SudCaravelle; 04-03-2022 at 11:02.
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 04-03-2022, 11:15   #4
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Så var det flightene hjem.. På DXB var det satt opp en speller ny A350 og det er et deilig fly gitt. Fine kjermer, bra toaletter og nydelig for en dagflight med en god film. Crewet gjemmer seg litt fremdeles, men det kunne man leve med. Vi faktisk gledet oss til IST loungen og klarte å ni-nyte 45 minutter der med igjen, veldig giod mat, drikke, kaffe og en voldsom service hvis man byr litt på seg selv. De har faktisk også de beste flyplasstoalettene som er der ute..

Flighten til OSL var (som vi tidligere har opplevd) merkelige greier. Klientellet på den flighten er ikke særlig hyggelige.. Alle ga F i masker og det som var av regler.. To damer av utelandsk opprinelse (men norske) på seteraden ved siden av fikk tilsnakk om maskebruk fem ganger og tok de av umiddelbart i det vertinnenne gikk videre.
Tenåringer gikk opp og ned midtgangen og hostet og ropte uten maske, og vi er sikre på at denne flighten er grunnen til at vi alle fem klokket in COVID 19 fem dager etter ankomst. Testen på OSL var proff og negativ.
Rart.. 80% av passasjerene på DXB-IST er ikke-vestlige og oppfører seg eksemplarisk.. Tipper det er samme fordeling på IST-OSL, men da er de bosatte i Norge og plutselig en helt annen måte å være på.

Så.. Ingen bilder denne gangen (selv om jeg hadde veldig lyst til å legge ut noen skikkelig glisne bilder fra Yachten som ennå sitter som fjorårets opplevelse) men et kort sammendrag.

Liker Turkish bedre og bedre (fleksible tider, ALLTID i rute - selv ved møkkavær i Dubai), fantastisk lounge, OK mat osv. Det somk trekker ned er A321 flightene til og fra Oslo, både maskinen og klientellet.

Det blir Turkish igjen nå om drøye fire uker, og vi gleder oss som pokker.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules