![]() |
|
![]() |
#1321 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Det har de vel gjort "lenge"?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1322 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Vel københavn har kun 3 januar den måneden. Så alle ruter er nok rammet.
Sent fra min SM-A526B via Tapatalk
![]() |
#1323 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1324 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
For å ta flyr sine justeringer kort.
innenriks har tirs. onsdag blitt kuttet helt. utenlands har de nesten ingen flygninger utenom alicante/Malaga. (Gran canaria går kun 1 dag i januar som københavn har. Last edited by joandreas; 26-12-2021 at 20:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1325 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
-55% hos Avinor sist uke (uke 51), målt mot 2019. En nedgang i både absolutte og relative tall, men det kan også sies det er litt "støy" i tallenne. Da i 2019 var juleaften i starten av uke 52, mens i år var både juleaften, 1. og 2. dag i uke 51. Så vanskelig sammenligne helt epler mot mot epler
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1326 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Smittevernsfasistene i Kina stenger nå ned Xian, inkludert flyplassen, etter at det dukket opp noen håndfuller med smittetilfeller
https://www.ch-aviation.com/portal/n...er-covid-spike Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1327 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Noen som har oversikt over dansk innenriks? Ser det er en ekstrem skjevfordeling på CPH-AAL-CPH -ruten. Slik ser det ut på AAL-CPH idag:
DY 7 avganger DX 4 avganger SK 2 avganger Og imorgen: DY 7 avganger DX 5 avganger SK 1 avgang Bommer DY helt med kapasiteten her eller er dette en gullgruve? Virker da veldig snodig at fordelingen skal være såpass skjev… Noen som vet belegget på den ruta om dagen?
![]() |
#1328 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Nye drakoniske karanteneregler i Hong Kong gjør at Cathay Pacific setter alle cargoflighter på bakken den neste uken. Det hjelper sikkert ikke på et allerede presset fraktmarked, men fint for flyselskapene da ratene sikkert øker ytterliggere
https://www.aviation24.be/airlines/c...ew-quarantine/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1329 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1330 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Og slik endte punktligheten på ankommende flygninger innen 15 min rute for OSL sin den det siste året:
Jevnt over leverer altså DY langt bedre punktlighet enn SK, som ''liksom'' skal være verdensledende på punktlighet. DY har også blitt kåret til det tredje mest punktlige selskapet i Europa i fjor etter Vueling og Iberia express av analyseselskapet Cirium. DY hadde en total punktlighet for fjoråret på 91,5%. Og denne forskjellen ser ut til å fortsette inn i det nye året, men svært utfordrende forhold på OSL har jo også noe av skylden, men allikevel klarer DY å oppnå en punktlighet som er dobbelt så god som SK, så man kan ikke legge all skyld på været eller korona, noe operasjonellt må også ligge bak... https://avinor.no/en/corporate/airpo...cs/punctuality Så blir det jo spennende å se hvordan dette utvikler seg når det nå ser ut til at trafikken blir tatt ned utover vinteren.
![]() |
#1331 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Så da kom det sort på hvitt hva jeg opplevde selv. Skremmende at mine anektdotiske bevis ble så nært sannheten, og totalt katastrofe for SAS. I et marked truet av redusert business-trafikk som følge av digitalisering så burde SAS ligget i selen for å levere best, men i stedet er de dårligst med stor margin.. Samtidig er de, som vanlig, i økonomisk trøbbel. Full fart mot stupet.
![]() Sent fra min Pixel 6 Pro via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#1332 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]() Quote:
Selv om Norwegian skal ha skryt her, men det er vel fordi at de faktisk er flinke selv, og ikke at deres hovedkonkurrent er dårlig |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1333 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Godt mulig det er noen år siden SK brukte «punktlighet i verdensklasse» aktivt i markedsføringen, men blant den jevne nordmann henger det fortsatt sterkt igjen og mannen i gata har nok en oppfatning om at SK er mer punktlig enn norwegian. Det er tross alt DY som har fått mest pepper i media om forsinkelser og kanselleringer, enten det var på IC-rutene eller nå i forbindelse med korona (etter mitt inntrykk i hvert fall). Mtp den rævva punktligheten SAS har hatt og de mange kanselleringene er det etter min mening rart det ikke har vært mere ramaskrik, i svenske medier derimot så jeg litt før jul, blant annet en sak om at von der Werff dro hjem på ferie midt i kaoset, og fikk dermed kritikk for å stikke fra problemene. EDIT: snakker om sola https://www.nrk.no/urix/omikron-og-d...aos-1.15796098 Og noe av grunnen til at DY har klart å få en såpass god punktlighet er jo fordi det har vært mye slakk i programmet store deler av året pga korona. Så når trafikken tar seg for alvor opp igjen og det blir mindre slakk vil nok punktligheten synke. Blir spennende å se fremover hvordan det utvikler seg.
Upcoming: Feb: TOS-OSL (DY), Mar: OSL-TOS (DY), Apr: TOS-TRD-OSL (WF/DY), OSL-ALF-TOS (DY/WF) Last edited by LN-HFH; 04-01-2022 at 22:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1334 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Det er et godt poeng. Husket jeg sto på OSL og så en SAS 'bus være 6 timer for sen til New York. Det sto ingenting i media om det, men om Norwegian fikk pushback et kvarter for seint var det krigstyper i avisene...
![]() Sent fra min Pixel 6 Pro via Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#1335 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Og Alaska Airlines kutter med øyeblikkelig virkning trafikkprogrammet med ca 10% ut januar.
https://newsroom.alaskaair.com/2022-...nuary-schedule Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1336 | |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
Med ansatte og passasjerer i karantener har Air Greenland bestemt seg for å stoppe billettsalget en ukes tid. Samtidig har de fått lov til å fly Dash-8 uten kabinbesetning så lenge de holder seg til max 19 passasjerer
https://www.aviation24.be/airlines/a...ght-attendant/ Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1337 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Mellom Bergen og Oslo er det 11 direkte flyavganger i dag. Til sammenligning var det 25 avganger mandag 22. november 2021. Men - begynnelsen av januar er vel ikke akkurat den store reisetiden uansett, så kanskje er ikke hele reduksjonen koronarelatert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1338 |
ScanFlyer Inventory
|
![]()
-38% i uke 1 2022, målt mot 2019. Dog veldig mye bedre enn hva 2021 startet med. Reelt sett er nok det faktiske tallet litt over -40%, da uke 1 i 2019 inneholdt en "rød dag" ekstra, vs 2022
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1339 |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
|
![]()
Noen fordeler har alle disse endringene av fly (som igjen hovedsakelig er pga. covid-tilpassinger); bestilte på mandag BGO-OSL-VIE-PRG fordi det var en tusenlapp billigere enn BGO-FRA-PRG. I (ons)dag ble VIE-PRG kansellert/satt på neste avgang, og da ringte jeg Lufthansa som uten problemer satte meg på 1-stop uten ekstra kostnad - helt herlig!
Skal innrømme at jeg nok hadde litt flaks mtp. bestillingstidspunktet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1340 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Jul 2005
|
![]()
De første ukene i året har alltid hatt lite belegg , uavhengig av C-19.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Uro i Chile og konsekvenser for flytrafikken | Someone | Småprat | 0 | 22-10-2019 13:33 |
Oljeprisen har allerede faatt direkte konsekvenser | Tommy777 | Flyforum | 0 | 29-05-2008 17:26 |
En liten liste over Flyrelaterte Programmer | sirpjalle | Flyforum | 9 | 03-11-2007 07:28 |
Dagens flyrelaterte ord 2: | Nick Figaretto | Flyforum | 21 | 16-04-2005 14:18 |
Dagens flyrelaterte ord: | CK | Flyforum | 13 | 13-04-2005 23:05 |