![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Blue
|
![]() ![]() Friendships of Nationas Arch ![]() ![]() Middagen ble pizza på Veterano Pizza. Det er en restaurant startet av veteraner fra den Russisk-Ukrainske krigen. God mat og drikke. En merket også at mange av kundene var soldater. ![]() ![]() Nok et minnesmerke for falne soldater fra 2014 og frem til i dag. ![]() Podil Siste kvelden bestemte vi oss for å slå på stortromma å prøve ut "Steakhouse" som er kåret til Ukrainas beste biffrestaurant. Jeg kan med hånda på hjertet si det er det beste biffmåltidet jeg har opplevd. Endte opp med 650 gram med T-bone og trøffelpoteter på si. Prisene lå solid opp mot norske, og det hele endte opp på ca. 1500 kroner. Fikk senere beskrevet hele mørningsprosessen for kjøttet deres, samt en invitasjon til å bli med ned i kjelleren, noe som senere ble avlyst da den ansvarlige ikke var der den kvelden. Allikevel en utrolig kul opplevelse! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Nå gjensto det å prøve å lukke to kofferter fulle av julegaver og klær samt å gjøre oss klare for avreise morgenen etter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Klarte av en eller annen grunn ikke å få sove siste natta, mulig forspisning hehe, men uansett så ble en ganske så trøtt i trynet på vei ut til flyplassen tirsdag morgen. Turen gikk med Bolt igjen, tok ca. 40 min og endte opp på rundt 130 kroner.
30 november. Kiev - Oslo - SK4299 30 November SAS - Airbus A320neo - SE-ROZ Flytid: 2.49 ![]() Vi hadde opprinnelig 1.10 på OSL før flyet videre til BGO. Dette skyldtes nok en kansellering og ombooking fra vår opprinnelige plan som gav oss 2 timer. Da jeg forsøkte å booke om til et senere fly ble jeg nektet dette, og kunne enten velge siste kveldsfly, eller avgangen 1.10 etter landing. Kundeservice sa det skulle holde, så da dokumenterte jeg det å slo meg til ro med det. Jeg så allerede den morgenen at SK4298 fra OSL ble forsinket. De stod 20 minutter på de-ice, og tok av hele 50 minutter forsinket, så det ble litt småstressende. Hovedsakelig da siste flyet på kvelden ville gjøre det litt mer vrient å komme ut til Osterøy. Tempen ble kontrollert sammen med bookingen ved entring av flyplassen, og vi gikk så til innsjekk (fikk ikke sjekket inn på nett). Vi endte opp med å ta av ca 30 minutter sene. Merket også at vi taxet ut "single engine". Er dette noe som gjøres ofte på A320-neo? Nr 2 ble startet rett før de linet opp for avgang. Ellers var flytid beregnet på 3 timer, altså 5 minutter mer enn planlagt grunnet sterk motvind. 30 Pax denne gangen også, så vi fikk god plass på 15A og B. ![]() ![]() ![]() Ellers lite og melde fra turen. Landet etter 2.49, og så med en gang at flyet videre til BGO var 25 minutter forsinket, så vi hadde gode 1.05 til rådighet. Landet på 01R og merket fort at det var flere som hadde det travelt. Spesielt et ektepar som sto å dyttet meg i ryggen før dørene en gang var åpnet. Utrolig irriterende. Passkontrollen gikk forholdsvis kjapt, men det ble litt kaos da alle plutselig måtte dra opp entry Norway kvitteringene før vi kunne gå til skrankene. Ingen selvbetjening, men en hyggelig dame som spurte etter innreiseregistrering, vaksinepass og pass. Kona kom noen minutter etter, etter å ha kranglet med tidligere nevnte ektepar da de hadde prøvd å sneket seg foran henne. Til vår store glede var Domestic transfer endelig åpen! Så snaue 10 minutter etter landing var vi i innenriksterminalen. ![]() Obligatorisk bilde foran juletreet på OSL. Oslo - Bergen - SK277 30 November SAS - Boeng 737-700 - SE-RJX Flytid: 00.37 ![]() Lite å melde fra denne turen. Fullt fly og tydelig mye jobbreising. Tok av fra 01L og landet på 35 på BGO. Jeg hadde allerede før avgang fra Oslo bestemt meg for at vi ikke skulle reise kollektivt med 40 kg bagasje i snøvær, så det ble bestilt taxi fra 07000 med makspris på 1180,-. Vi fikk til vår store overraskelse en svær maxitaxi på hjemturen. ![]() Kom hjem til et snøhvitt vestland og 5 kalde. Siste del av reisen var å reise til Åsane for å hente katten som hadde tilbragt de siste 9 nettene på resort. ![]() Så for å oppsummere. Til tross for jeg har hørt mye om Ukraina de siste årene fikk jeg et helt nytt inntrykk denne gangen. Ukrainerene er et stolt folkeslag som har slitt mye opp igjennom historien. En merker også at det er ekstremt mye ressurser, både i folk og naturressurser, men dessverre ender mye av dette utenfor grensene. Landet i seg selv føles litt majestetisk på en spesiell måte. Jeg har også erfart at en må sette pris på det en har, og huske hvor godt vi faktisk har det. Dette ble veldig klart da en ser at de som har aller minst er de som deler aller mest. Jeg har nå fått en utrolig sterk trang til å utforske mer av Ukraina. Så det blir uten tvil flere turer! Takk for at dere fulgte vår lille ekskursjon! ![]() Last edited by thbergseng; 02-12-2021 at 12:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Og ingenting var som før - BGO-OSL-BGO | DCHalvorsen | TripReports | 3 | 12-01-2021 12:27 |
BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-OSL-BCN-OSL-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-CPH-GVA-CPH-BGO-SVG-CPH-EWR-YHZ | 737-405 | TripReports | 32 | 16-12-2014 01:13 |
BGO-OSL-MAN-CPH-BGO-TRD-AES-BGO-OSL-CPH-IAD-BWI-ATL-LAS-LAS-PHX-BWI-DCA-ORD-CPH-BGO | 737-405 | TripReports | 28 | 27-08-2014 04:15 |
MR: BGO-CPH-AGP-OSL-BGO | Flight Cancelled | TripReports | 11 | 27-01-2014 09:13 |
Flyprat Mini-DO (OSL/BGO-CPH-MAD-CPH-BGO/OSL) | ILS2 | TripReports | 26 | 28-11-2012 10:11 |