![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
Newcomer
|
![]() Quote:
SAS sier de må omstille seg for å fly når kunden vil..... Men slik har det alltid vært. Jeg har kun jobbet variabel gruppe i SAS, og jeg har konstant ligget stort sett på maks av hva de greier å skvise ut av kroppen min. Hans Jørgen Elnæs må gjerne argumentere for at piloter i andre selskaper flyr 20-30% mer blokktid i året enn SAS-piloter, men det er en helt usaklig sammenligning. Årsaken til dette er fordi SAS sitt rutenett består av utrolig mange korte strekninger. BGO-SVG OSL-KRS OSL-TRD/BGO/SVG/HAU/MOL. Man kan ha en 12 timers arbeidsdag (duty) med fem flighter, men iflg Elnæs har vi kun jobbet 4 timer (blokktid). Kort oppsummert flyr man færre blokktimer i SAS enn andre selskaper, men man har til gjengjeld flere dutytimer - som er den faktiske arbeidstiden. SAS og Elnæs må kalle det akkurat hva de vil. Men dette vet de utmerket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Konflikt mellom Lufthansa og Turkish | Someone | Småprat | 3 | 10-12-2013 09:33 |
Konflikt i Finnair | EB | Flyforum | 2 | 04-06-2008 19:44 |
Transwede konflikt rammer SAS | scandi | Flyforum | 31 | 13-12-2007 15:23 |
Transport varnar för konflikt med SAS | TG923 | Flyforum | 0 | 26-08-2007 17:03 |
Konflikt mellom BU og SK-piloter | Isbamse | Flyforum | 5 | 29-09-2005 16:00 |