![]() |
|
|
![]() |
#10 |
Newcomer
Join Date: Oct 2006
Posts: 25
|
![]()
SAS ledelsen består i dag av løgnere. Det ble ved oppsigelsen av pilotene i Norge inngått en avtale med de 100 «eldste» om å oppbevare uniform hjemme for å tilrettelegge for en smidigere retur. Det er blitt holdt jevnlige informasjonsmøter med de oppsagte på teams. Der er de blitt fortalt at de er de utvalgte gjennom grundige tester og de SAS vil ha tilbake når trafikken tar seg opp igjen. Det ble sogar informert om på et av de siste møtene at det var satt ned en gjenninsettelses komite for å fasiliteter returen til SAS. Med agenda 2000 som fasit kan en jo i dag se at det var en del av planen for å skaffe seg arbeidsro.
Det er svik, uærlighet, grådighet, umoral og direkte løgner bakt inn i pandemi som bakteppet. Gjennom 1.5år er de oppsagte servert løgner når det aldri var noen plan om å gjenansette noen som helst. De sa opp 560 stk og skal ansette noen helt andre. Det var planen hele tiden. SAS har aldrig villet inngå noen avtale med pilotene. Under hver forhandling forandret SAS målet for enighet. Running target. Tilliten til ledelsen har ikke vært tilstede siden 2012. Nå fortelles det i media at pilotene takket nei til en avtale. Det er jo ingen som vil inngå en avtale med en kjeltring du vet lurer deg og allikevel ikke overholder inngåtte avtaler. Ansettelsesgarantien som de snakker om at pilotene sa nei til var ikke verdt papiret den var skrevet på. Avtalen var full av finurligheter og betingelser som ikke var mulige og oppnå. Den var kun designet for å bruke de oppsagte som gissel for å få ned betingelsene til de som var igjen. Avtalen var satt opp på en sånn måte at de 560 uansett hadde måttet gå.. Heldigvis så foreningene gjennom den bløffen. SAS sitt forhold til inngåtte avtaler ser en jo i dag hvordan fungerer.. Å si opp ansatte for å erstatte dem med nye på dårligere avtaler i de samme jobbene er sosial dumping uansett hvor blå- globalistisk verdisynet ditt er... De kollektivavtalen det refereres til med fpu er tomme avtaler som er inngått med et forbund på medlemsjakt på bekostning av andre forbund. Det er ikke en eneste ansatt i de nye k- avtalene ennå. De nyansatte starter således uten forhandlingsrett de neste 5 årene og må innfinne seg i hva som er forhandlet på dems vegne uten påvirkningsmulighet. Last edited by scoop69; 29-09-2021 at 21:31. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Konflikt mellom Lufthansa og Turkish | Someone | Småprat | 3 | 10-12-2013 09:33 |
Konflikt i Finnair | EB | Flyforum | 2 | 04-06-2008 19:44 |
Transwede konflikt rammer SAS | scandi | Flyforum | 31 | 13-12-2007 15:23 |
Transport varnar för konflikt med SAS | TG923 | Flyforum | 0 | 26-08-2007 17:03 |
Konflikt mellom BU og SK-piloter | Isbamse | Flyforum | 5 | 29-09-2005 16:00 |