![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Her er SE-DKY på vei ut på rullebane 24 som SK509 til LHR 16.mars 1997:
![]() og her er SE-DKZ ankommet fra LHR som SK512 18.januar 1998: ![]()
![]() |
#22 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Jeg hadde mellom 1994 og 1996 en del turer med 767 på FBU-LHR, har logget følgende reg: OY-KDH, OY-KDL, OY-KDM, LN-RCD, LN-RCE. Den svenskregistrerte SE-DKZ fløy jeg ARN-LHR-ARN i juli1998.
Last edited by KnutW; 29-01-2021 at 17:48. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Flyklapper
|
![]()
SE-DKZ var i SAS i under ett år. Husker ikke hva slags konfig den hadde, men tipper vanlig intercont. Den ble trukket ut av trafikk bare to uker etter Fellowship's bilde ble tatt.
Euro-konfig'en låste de to maskinene til Europa og de var også nedsertifisert til lavere avgangsvekter. Dette var upraktisk etterhvert, så de ble rekonfigurert igjen, men husker ikke når. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Antar at B767 maskinen som fløy CPH-LHR-FBU-LHR-CPH var maskinen som også fløy nattflighten CPH-SFJ-CPH (dvs Søndre Strømfjord)? Den maskinen hadde ingen C-Class seter og tok vel 242 pax mot normal SAS-konfigurasjon 188. Last edited by FBI2012; 29-01-2021 at 18:40. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Den Scanair DC-8-63 var jo like ille for oss som satt paa billettpressa, som setekontainere var for RedCaps / Stuere. Den kom omtrent alltid paa rute fra Gardermoen Mandag morgen, men fikk teknisk paa foerste flight enten paa FBU eller i Bergen. Kundene holdt seg unna 07:30 avgangen, forslag om 07:30 ble kontant avvist med nei det blir 08:00 uansett ![]() Quote:
Quote:
Dette var jo en maskin som fungerte brukbart i weekendene fra Gardermoen til Syden, lengre turer gikk helt normalt. Problemene var vel forsterket av at Teknisk paa FBU ikke var kjent med maskinen og mye feilsoekning med oppslag i manualer etc tok tid - mye tid.
![]() |
![]() |
#26 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
De 2 767-200 gikk vel ogsaa i Europa etter at Nonstop CPH-SIN og CPH-GIG/SAO ble lagt ned ?
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Hva var routingen til DC-8 maskinen? Eller sagt på en annen måte, hvordan kom den seg til FBU?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
Serveringen ombord var også litt spesiell. Alle måtte ta med seg hver sin gateboks ombord, og den inneholdt som regel en kokoskake of en kaffekopp. Mye som var kliiin kokkos på den tiden .. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Jeg har bilde av både LN-RCC og SE-DKP som dette handlet om på FBU, de er bare ikke scannet enda...
![]() |
![]() |
#31 | |
Finn Erik Edvardsen
|
![]() Quote:
Ser LN-MOW vet mere enn meg (jeg bare troekka billetter jeg)
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem Last edited by dc-8-63; 29-01-2021 at 19:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Finn Erik Edvardsen
|
![]()
Husker visst mye feil - trodde den kom fra GEN - men er helt enig i at den kom paa slaget 07:00
![]() |
#33 | |
Flyklapper
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Her var det mye spennende innlegg siden sist jeg var innom denne tråden. Takk for interessante oppdateringer til både DC8-63 og MOW.
Jeg bodde i Bergen på den tiden og det ble skrevet ganske mye om flysituasjonen i Bergens Tidende. Det var mangel på materiell før MD80 kom og forretningsfolkene var ikke spesielt blid på det dårlige tilbudet som var. De "løste" problemet med å sette inn DC8-63 maskinen til Scanair frem til MD80 var klar for trafikk. Jeg mener å huske det var Rollo Viking som var første MD80 som ble satt i trafikk med BGO og FBU. Jeg kjenner meg godt igjen i det MOW skriver. En del gammel flyhistorie (og fotballhistorie) husker jeg som det skulle vært i går, men om kjerring ber meg huske å kjøpe et eller annet i butikken så er det glemt med en gang og ikke sjelden kommer jeg hjem uten det hun ba meg kjøpe. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Olsenbandens Store Kup - action på CPH 1972! (stora bilder) | HansJ | Flyhistorisk forum | 10 | 25-12-2011 12:00 |
Bromma flygplats tar emot för stora flygplan | sail4fun | Flyforum | 5 | 25-11-2011 12:21 |
Stora passagerare får betala dubbelt på KLAF | Savipix | Flyforum | 18 | 22-01-2010 15:55 |
Stora störningar i flygtrafiken i Sverige | paer | Flyforum | 0 | 06-09-2007 09:16 |