![]() |
|
![]() |
#161 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,429
|
![]()
Blir ikke «nye» Norwegian ganske likt det Flyr planlegger å bli?
|
![]() |
![]() |
#162 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,536
|
![]()
Flyr er vel planlagt vesentlig mindre?
|
![]() |
![]() |
#163 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,637
|
![]()
Hvis DY klarer seg er det vel ikke usannsynlig at Flyr får det vesentlig vanskeligere å skaffe seg investorer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
#164 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,637
|
![]() Quote:
Du har jo lite å tape på å søke nå, om du går inn i din nåværende jobb eller får en annen jobb kan du trekke søknaden hos Flyr. Krysser fingre for at det løser seg! Sent from my iPhone using Tapatalk
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
#165 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 413
|
![]()
Tror ikke landet trenger nok en 737/A320-operatør ihvertfall. Da må de i tilfelle tilby noe genuint nytt.
WiZZ tar ultralavpris på de store byene SAS har nettverket DY har direkteruter fra mindre byer samt «norsk» Brand WF har distriktsnettverket og tynne ruter Hva er Flyrs nisje i dette markedet? Lavpris virker å være litt for mye same-same — tror det må være noe genuint nytt de tilfører om de skal klare det. Det er jo mulig. En del å gå på med service, integrasjon med tilbydere av andre tjenester (reise, opplevelse, kultur, sport), kommersielle ubrukte grep i Norge som digitale klippekort osv. Bare spekulasjon selvfølgelig. Ville selv støttet dem ganske hardt om de satset på ordentlig service på flyplasser og ombord, no-nonsense billetter uten gebyrer og et godt rutesamarbeide med f.eks. BA på utland — men det er vel bare å drømme. Last edited by zeffen; 16-01-2021 at 11:58. |
![]() |
![]() |
#166 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,284
|
![]()
Skal man tro på hva som er fremkommet i diverse intervjuer, er det grunn til å forvente en enkelhet i brukeropplevelsen som kjøpere av flybiletter hittil har hatt til gode å oppleve. Vi kjenner vel alle uttrykket less is more.
|
![]() |
![]() |
#167 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2015
Posts: 413
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#168 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,617
|
![]() Quote:
'Same shit, new wrapping', med andre ord ... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#169 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,617
|
![]()
Da synes det klart at det blir 737, og de satser på billigsalg. Betalingsmur, så hvis noen kan supplere høydepunktene hadde det vært fint.
https://www.dn.no/luftfart/erik-braa...ian/2-1-946276 Foto: DN |
![]() |
![]() |
#170 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,536
|
![]() Quote:
Oppstart med 5-8 737-800. 7 norske og 5 utenlandske byer med oppstart i Q2. Det snakkes om leasing til «halvpris» og lite gjeld. Planlegger hente inn 600 MNOK i første omgang. Dette er fase 1 Fase 2 snakkes det om inntil 20 fly, og fase 3 30 maskiner. Men det først om noen år Last edited by Someone; 18-01-2021 at 17:18. |
|
![]() |
![]() |
#171 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Galley Slave Global Moderator Join Date: Jul 2006
Location: Oslo
Posts: 8,483
|
![]()
Og ikke minst... De har lært seg å stille et like knepp mer uformelt antrukket til pressefotografering.
|
![]() |
![]() |
#172 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,677
|
![]()
Og vi får vel gi vår medforumist «livinspeed» 80-90% treffscore på bemalingen!
![]() |
![]() |
![]() |
#173 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,462
|
![]() Quote:
OSL-TRD OSL-BGO OSL-SVG OSL-TOS OSL-EVE OSL-BOO OSL-AES OSL-London OSL-ALC OSL-LPA OSL-ARN OSL-CPH
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
|
![]() |
![]() |
#174 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,617
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#175 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 783
|
![]()
Livery´n ser ganske bra ut. Grønt gir meg veldig assosiasjoner med Aer Lingus, og ikke blant mine favorittfarger på flyskrog. Men det er uansett bedre enn Wizz Air-rosa/lilla.
https://e24.no/naeringsliv/i/zg4gMb/...ly-de-skal-fly Last edited by FBI2012; 18-01-2021 at 20:07. |
![]() |
![]() |
#176 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,326
|
![]()
Bortsett fra mantraet om "enkelhet" sliter jeg med å se hva det er de skal tilby som er nytt. Ja, de stiller uten loddet av gjeld som DY fortsatt vil ha, men hvis de i praksis skal gjøre det samme, vil de i praksis konkurrere med DY og Wizz på pris. Det blir nok blodig. Noen som husker svensk innenriks, da både SAS, FlyMe, FlyNordic og Malmö kriget?
Det kan hende Wizz blir første offer her, om de fortsetter å slite med dårlig regularitet og til slutt blir furtne på norske arbeidslivsregler og stikker, som Ryanair gjorde. Kanskje Flyr håper at de skal holde ut til gjelda senker også "nye Norwegian". Men ellers...hva skulle være grunnen til at Flyr klarer seg? |
![]() |
![]() |
#177 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,937
|
![]()
Synes de heller burde satse på full-service. Deilige måltider og drikke inkludert i prisen.
Dette er samme som "alle" andre. |
![]() |
![]() |
#178 | |
ScanFlyer Ununoctium
![]() Join Date: Oct 2008
Location: OSL
Posts: 12,032
|
![]() Quote:
Neida, jeg skjønner hva du mener og kan ikke skjønne hvordan de skal få til dette.
__________________
http://fnate.blogg.no http://www.bongos-tryllereiser.no The only difference between me and a madman is that I am not mad. You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind |
|
![]() |
![]() |
#179 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,536
|
![]() Quote:
Det lukter CPH, PMI, NCE, AGP og ALC hvis de skal fly 5 "bankers" destinasjonen i sommer. Gitt man faktisk kan reise dit Quote:
Quote:
Men som du sier, gjelden er tilsynelatende lav, og det også kapitalkostnadene. Men skal heller ikke se bort i fra at lønnskostnadene også er det. Husk at SAS og Norwegian nå bare sitter igjen men seniorer plassert i øvre del av lønnskalaen. Flyr kan nå rekruttere "billig og ungt" og ha en vesentlig lavere gjennomsnittlig lønnskostnad. Bakketjenester er jo samme pris som alle andre. Så kommer jo spørsmålet om stordriftsfordeler og hvilke oppstartskostnader som tynger dem i starten. Ikke mulig de som nystartet også kan nyte godt av godt motivert crew med dugnadsånd, som gjør det til en positiv opplevelse å fly med dem. Det skal jo ikke så mye til å skape et bedre arbeidsmiljø enn minst enn av konkurrentene Statistisk sett har de jo selvsagt oddsen mot seg og nystartede flyselskap har jo ofte et kort liv |
|||
![]() |
![]() |
#180 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Apr 2005
Posts: 2,622
|
![]()
Det som er spennende er om de klarer å jage bort WiZZ. Da sitter de muligens igjen med den «billigste» driften og to konkurrenter som i utgangspunktet ikke kan åpne en langvarig priskrig. Noe som gir en mulighet, men trangt skal det bli. Og vi vet jo ikke hva WF kan finne på. De har vel noen fly som kunne tatt litt tynne ruter.
|
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norsk Hercules flyr for Tesco? | Maltwhisky | Flyforum | 6 | 23-12-2012 13:06 |
Nytt norsk flyselskap: Feel Air | CK | Flyforum | 608 | 28-10-2011 12:36 |
Erik Braathen ut av Norwegian | Concorde | Flyforum | 1 | 27-11-2009 22:39 |
Flydirect.no er navnet et nytt norsk flyselskap med base på Rygge | Herlov | Flyforum | 3 | 25-01-2008 13:56 |