![]() |
|
![]() |
#21 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Location: Langt ut på landet
Posts: 1,434
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,651
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
På Norske Vinger
Join Date: May 2008
Location: Anchorage
Posts: 455
|
![]()
ja, dette var jo interessant. Ble c/n 26336 og 26338 levert direkte til Xiamen eller var de innom Sola for modifikasjoner med LN regs?
Er det en privat stiftelse eller noen lignende som skal prøve å få N151 tilbake til Norge, eller kun personlige ønsker fra tidligere BU piloter? Hvor mye kommer dette til å koste mon tro? Jeg kjenner en pilot hos Everts, jeg skal undesøke dette litt.
__________________
Vi trenger flere Braathens SAFE modeller |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,507
|
![]()
De er ikke på flåtelista til Kurt, så da regner jeg det som sikkert at de aldri var innom BU. De er heller ikke notert med norsk reg i produksjonslisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,651
|
![]() Quote:
Og det med N151 var interessant, ja... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Aug 2009
Posts: 85
|
![]() Quote:
Her selges interiøret til BRZ... http://bit.ly/fZNrdn |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,204
|
![]()
Ser Airzena Georgian Airways har overtatt en 737-505, med CN26336 og LN2805. Denne har jo et Braathens kundenummer, men så vidt jeg klarer se ble den aldri levert Braathens da den var ny i 1996, men gikk rett til Xiamen Airways. Er dette et fly Braathens avbestilte på midten av 90-tallet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,907
|
![]()
Jeg vet at Braathens leide ut noen maskiner til Xiamen og lurer på om denne som du sier ble levert direkte til Xiamen, men fremdeles var eid av Braathens. Dette er et RolfL spørsmål ;-)
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
ScanFlyer Molded
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,287
|
![]()
Som Stone säger i posting nr. 16 så är c/n 26336 en av de två optioner (den andra c/n 26338) som ILFC övertog från Braathens och byggdes som -505. c/n 26336/2805 rullade ut 26 juni 1996, flög första gången 5 juli 1996 , levererades till ILFC 18 juli 1996 och hyrdes ut till Xiamen Airlines.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,204
|
![]()
Hva er historien bak alle disse avbestillingene og videresalgene? Husker jeg rett gikk både Braathens og norsk økonomi ganske godt på midten av 90-tallet. Var det rett og slett at de hadde bestilt for mange fly?
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Finn Erik Edvardsen
Join Date: Sep 2004
Posts: 9,907
|
![]() Quote:
I Norge hadde man åpnet opp "konkuransen" slik at Braathens kom inn på Nord Norge og Oslo - Bergen, samtidig hadde de fått SAS inn på Oslo Stavanger. Braathens hadde også beveget seg vekk I fra det virkeig kunne - Best og Back var på vei inn, de tapte enorme summer Oslo - Stockholm og fløy absolutt gratis som feeder til Amsterdam for KLM. Ekteskapet med KLM etter skilsmissen fra BA var på alle måter et sorgen kapitel for Braathens, BA hadde vært en lojal partner, mens KLM ikke engang var en partner. (La LN-KOG utdype om Nederlandske forretnings prinsipper ![]()
__________________
Bainbridge - A Drinking Island, with a Sailing Problem |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,204
|
![]()
Og etter litt lagring, så ser det ut som den gamle ex-BU 737-200 LN-SUZ, har vært ute å fløyet
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,651
|
![]() Quote:
https://www.flightradar24.com/data/aircraft/n467tw Alltid kjekt å se gamle kjenninger i aktivitet, og SUZ var alltid et trivelig bekjentskap. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
EDIT: Basketballlaget for damer møtte Florida i Gainesville den 03.01, så da har vi nok svaret der. Last edited by Hickok; 08-01-2021 at 12:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,507
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]()
Takk for at du deler. Morsomt at den enda fly, levert i 1986
![]()
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,352
|
![]()
Herlig!!!!!
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,922
|
![]()
Nydelig
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
OSL VP-BRZ Aeroflot A320 logojet | Fellowship | Spotteralerts | 0 | 30-01-2015 11:16 |
DC-10 (igjen) pluss andre maskiner :) | Tom McNikon | Bilder & foto | 16 | 18-05-2010 15:34 |
Vurderte Norwegian andre maskiner enn 737-300... | EB | Flyforum | 21 | 05-03-2007 21:18 |
Lovverk setter gamle maskiner på bakken | Blubird | Flyforum | 4 | 23-10-2006 00:08 |
Aerosvit Airlines og gamle SAS 767-maskiner | raskefot | Flyforum | 3 | 25-03-2005 09:39 |