![]() |
|
![]() |
#2 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2005
Posts: 138
|
![]()
Sakset fra VG:
"Etter det VG Nett kjenner til skal bremsene på flyet være i ustand, og flyet må trolig bremse på revers når det lander. " Er ikke det normalt da? ![]() Hvor mange prosent bremser bremser på hjul kontra motorene? Kan et fly bremses helt på en std. rullebane med kun motorene? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2006
Posts: 131
|
![]()
Hm... mix-up med denne?
http://www.dagbladet.no/nyheter/2006/09/19/477262.html Kvalitetskontroll er tydeligvis fortsatt et fremmedord i pressen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Newcomer
Join Date: Sep 2006
Posts: 31
|
![]()
Huff!! VG har klarte det igjen... Ser at de har rettet seg selv nå...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Sep 2004
Location: Nidaros
Posts: 3,471
|
![]()
"Jet Stream privatjet" - Ny versjon av J31/32?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2006
Posts: 1,143
|
![]()
http://www.smp.no/default.asp?page=1024&item=725616,1&lang=1
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Jan 2006
Location: Sacramento, CA
Posts: 12,672
|
![]()
Dagbladet var fine: "En Jet Stream privatjet med 19 personer om bord måtte nødlande på Vigra lufthavn i Ålesund etter å ha fått hydrauliske problemer i lufta."
Jøss, kanskje på tide å begynne fly coast air nå som de har fått jet motorer ![]() Flott at det gikk bra.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2005
Posts: 138
|
![]()
Ok takker
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2006
Posts: 1,680
|
![]() Quote:
__________________
mvh Med småfly/*mikro 2009: ENBO,AL,SD,Stryn*,VA,BN,ST,RS,NK,EV,RA,HT,MS,LK,ML ,SG,TC,AN,SK,RG 2010:ENBO,OV,AL,ML,KB,RM,BN,NM,NK,EV,SK,LK,HT,MS,S T,EFKE,Stryn*,SO,HD,ZV,BR,EN 2011: ENBO,RK,NK,DU,EV,SH,MS,SR,HK,HF,NA,HV,MH,BV,BS,SS, VD,KR,AT,RA,HT,ST,EN,OL,KB,ML,AL,OV 2012:ENBO,EN,AN,LK,SH,EV,ST,MS,HT,RA,NK,HS |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2004
Posts: 160
|
![]() Quote:
Dobles hastigheten så firedobles luftmotstanden. Derfor fungerer thrust reverseren 4 ganger bedre i feks 100knots istedet for 50knots. hvordan landigsdistansene beregnes vet jeg ikke. Er ikke ideelt med masse smuss og småstein i motoren heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Sep 2004
Posts: 1,297
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Finnair med forbedringer om bord | Cecilie | Reiseforum | 8 | 09-12-2017 17:44 |
Fly fra Congo med French om bord... | B350ER | Småprat | 3 | 18-05-2017 16:43 |
Kom om bord på flyet med flytogbillett | SK1399 | Flyforum | 20 | 28-11-2006 15:48 |
To fly med 348 om bord på kollisjonskurs lørdag | LN-RKF | Flyforum | 34 | 11-01-2006 15:26 |
Hva med litt mat før du går om bord! | Klippe | Flyforum | 0 | 28-09-2005 09:45 |