![]() |
|
![]() |
#2 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Takk for fine bilder!
Jeg skulle gjerne ha vært der, ikke minst for å høre lyden av de fire P&W-motorene! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Dette er verdifull flyhistorie! STOR takk for at du foreviget landingen! Herlig å se igjen den gamle livery´n til Braathens South American & Far East Air Transport! Den står seg!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Var det piloter fra den tidligere ejer, som fløj flyet hjem??.
Det er også “luftfartshistorie” for mig personligt, min første flyvetur var i en D.C.-6B fra Braathens! |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Det var eirren av Everts Air Cargo, Rob Everts og et par av hans piloter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
|
![]()
Veldig pent fly! Ja, det hadde vært moro å få høre motorene i virkeligheten
![]() Tusen takk for fine bilder ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Flott sett med bilder!
![]() Sent fra min SM-G960F via Tapatalk
![]() |
#8 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Det er noe pussig med fargene som får det hele til å virke dataanimert...
Det er slik på alle bilder, videoer og TV. Så det er ikke innstillingene på ett enkelt kamera. Er rødfargen riktig?
![]() |
#9 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Enig, den er veldig knallrød. Hvis man ser på forskjellen mellom rødfargen på de norske flaggene på nesen og rødstripen ser man det. Med alle forbehold om fargegjengivelse pr mobil, her er et bilde av en 737 hvor man ser en mye mørkere rødfarge:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Dusty
|
![]() Quote:
Men også alle 737 de brukte på 90-tallet. Nå har jeg prøvd å gå gjennom alle bildene jeg tok på Sola forrige uke med et kritisk blikk, og jeg strever med å finne den påståtte ulikheten på flagget under cocpit, og stripen langs skroget. Det er mulig at den er litt for skarp. Jeg legger ved to bilder, et fra den taxer inn etter landing 2.juni, og passerer en del fly med tydelig rødfarge, som vitterlig ser ulike ut. Jeg sto på skyggesiden ift landingen, men det var ikek så sterkt sollys d den kom taxende inn for å parkere i sørvest. ![]() Så et nesebilde jeg tok gjennom gjerdet to dager seinere i øsende regn. ![]() Det vanskeligste med gamle BU bilder, er ikke rødfarger, men å kunne se at den mørke linjen er veeeldig mørkeblå, og ikke svart. Så blåsvart som det går an å bli, nærmest. Så det på en av videoene fra Sola, at den tynne stripen som ser svart ut på mine bilder, hadde en blåtone i solskinn
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly Last edited by Fellowship; 09-06-2020 at 00:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
|
![]()
Men hvorfor sammenlikne med B737 og B767? Hvis det skal sammenliknes må det vel være med andre DC-6 tenker jeg. Det finnes en rekke fargebilder av DC-6 i Braathens-farger og jeg synes det er vanskelig å se det helt store forskjellen. Men de gamle bildene har jo ikke samme kvalitet og oppløsning som dagens digitale bilder selvfølgelig.
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Upgrade me....
|
![]()
Syns det ser ganske greit ut jeg. Må huske det er relativt ny lakk som har sett lite bruk. Gamle bilder har heller ikke samme fargegjengivning.
https://forums.x-plane.org/uploads/m...9be83aad87.jpg |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
|
![]()
Jeg kan tildels være enig i at rødfargen muligens kan synes noe lys og klar uten at jeg umiddelbart reagerte noe på det. Men etter 20 år rundt 737'ere og F.28 med det gamle fargeskjemaet er min erfaring at rødfargen mørknet over tid, spesielt hvis det gikk lang tid mellom poleringsrundene. Det kan jo også være med på å forklare hvorfor mange bilder på nettet synes å vise en mørkere farge.
Nylakkerte fly fra den perioden skiller seg svært lite, om noe, fra rødfargen på SUB etter min mening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Takk for et godt innlegg, Stone! Jeg er enig med deg, og jeg reagerte ikke på at det var noe spesielt da jeg så N151 /"LN-SUB" live på Sola, den var bare nydelig!
![]() |
#15 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Aug 2005
|
![]()
Undrer på hvor mange i cockpiten , lang reise med også maskinist(er) .
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Tre stykker:
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Braathens SAFE 737 | NorthWest | Samlerhjørnet | 1 | 21-05-2019 10:29 |
Braathens Safe på Ebay | Hpkris | Samlerhjørnet | 2 | 16-11-2014 04:31 |
Braathens SAFE F-27 farger | rhusberg | Flyhistorisk forum | 5 | 29-03-2011 15:07 |
Braathens SAFE 1:200 | Olebno | Samlerhjørnet | 36 | 12-12-2008 18:16 |
Braathens SAFE | WestAir | Flyforum | 9 | 06-02-2006 20:05 |