![]() |
|
![]() |
#321 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Krysser fingrene! Men en Il-62 er også ok.
![]() Sent from my iPad using Tapatalk Pro |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 782
|
![]()
[QUOTE=livinspeed;1195129]
![]() ![]() Disse var superfine! Jeg likte særlig godt A340, DC10 og A300(merkelig nok!). B747 er jo lekker nesten uansett livery ![]() TAKK for at du tok deg tid! Last edited by FBI2012; 09-03-2020 at 10:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,219
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,635
|
![]()
Dette er bare så knallbra! Bare å fortsette...
Ref post #312, DC-10 og TU-154 (Og kanskje en MD11 hvis du er i humør): Tror motor 2 i halen gjør seg bedre ved å trekke hale-blåfargen over motoren i stedet for å ha den i sølv. Men behold den skrå linjen. Hvis hele halen blir blå, som f.eks Lufthansa Cargo MD11, ser det krøkkete ut. Da jeg bygde en SAS 727-200 modell (Veddemål med en bekjent) vurderte jeg flere varianter med blått og rødt, men synes denne ble best: |
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2012
Location: Boden, Sweden
Posts: 502
|
![]()
LN-RKO hemma från MLA. Nymålad?
__________________
/ Peter [url=http://my.flightmemory.com][img]http://my.flightmemory.com/pic/Stromoren.gif[/img][/url] |
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Franske UTA kan sies å ha vært meget forut for sin tid når det gjelder dekoren de hadde på flyene sine, sett opp mot dagens trend (SAS, Lufthansa, Iberia osv.). Her eksemplifisert i form av en (kjent) DC10-30, avbildet for snart 50 år tilbake!
https://www.airliners.net/photo/UTA-...0BYx9oXX9pdjQC |
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
ScanFlyer Inventory
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Ris, Oslo
Posts: 25,390
|
![]()
SAS har vel egentlig bare videreutviklet sin nåværende design fra UTA sin.....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,123
|
![]()
På samme måte som Lufthansa utviklet sin design fra denne.....
https://www.flickr.com/photos/29620473@N08/27411175968/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,604
|
![]()
Tviler kraftig på at verken SAS/Lufthansa satt å kikket på akkurat de to eksemplene over!
Kan ikke se likheten skinner soleklart ut av speilet... |
![]() |
![]() |
![]() |
#330 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#332 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,174
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Om du ser kilden så ser du at bildene der er fra ett dataspill eller noe sånt
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,635
|
![]()
Du kan også se at bildet er falskt ved de tre pitotrørene rett foran cockpitvinduene. Disse var kun på de første A350’ene, den utgaven SAS flyr har ikke disse.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2014
Location: Sørlandet
Posts: 368
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Oh God .... styggvakker var den før, styggvakker er den nå. Og ja, jeg LA merke til reggen .....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2012
Location: Oslo
Posts: 782
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,635
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,209
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2019
Posts: 53
|
![]()
Hvordan er fremdriften her? Antar SAS har helt andre bekymringer og prioriteringer for tiden enn å male om fly i den nye liveryen, men noen som vet? Antar kanskje at ingen flere 737 rekker å få en runde med malerkosten før de fases ut?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS Q3 2019 resultater | Someone | Flyforum | 41 | 28-08-2019 18:52 |
SAS Q2 2019 resultat | Someone | Flyforum | 31 | 29-05-2019 13:35 |
SAS sommerprogram 2019 | Someone | Flyforum | 54 | 28-05-2019 11:37 |
SAS sommerprogram 2019 | Someone | Flyforum | 0 | 22-08-2018 07:35 |
Braathens SAS livery !!! | LTH | Flyforum | 2 | 01-02-2005 17:11 |