![]() |
|
![]() |
#21 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,627
|
![]()
Takk for info, RolfL!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,055
|
![]()
Husker godt disse `Miami-Santo Domingo´-Conniene på 90-tallet, det var noe supereksotisk, `forhistorisk over dem, noe man bare leste om i Airliners eller så i en fjern krok på MIA hvis en var heldig og på de kanter. Tenkte i alle fall at det toget var gått, at en var født noen tiår for sent.
Men på flyshow i Hamburg i 2011 kom en mulighet seilende, Super Constellation Flyers/Breitling´s L-1049 var på plass i selskap med bla. Red Bull´s DC-6, KLM DC-2, Lufthansa 707-400, JU-52, Beluga og A380. Noen heldige fikk Saltzburg-haik med Redbull´n, vi fikk en halvtime i luften med Super Connie´n. Last edited by Eirik; 20-05-2020 at 20:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,627
|
![]()
Knallbra, Eirik! Connie og DC-7 er jo ikke gæernt!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 853
|
![]()
I august 1964 fløy jeg en Super Constellation charter fra JFK til gamle Fornebu, selskapet var Flying Tigerlines. Mellomlanding og crewskifte på Gander, og jeg tror total flytid var 14 timer inkl stop. Kjempefin sommerjobb på MS Bergensfjord, avmønstret i New York og fly hjem. Det var sjøfolk fra forskjellige selskaper blant passasjerene, og jeg husket det rullet tomme brennvinsflasker på dørken. Maskinen hadde en Tiger kjeft malt foran. Og så husker jeg at det var behagelige seter, rene lenestoler. Folk hadde ennå ikke helt begynt å kalle flyplassen JFK, vi sa hele navnet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,055
|
![]() Quote:
Forhåpentligvis blir det mulig å få flydd Atlanteren med Lufthansa´s Starliner en gang post korona. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,627
|
![]()
Nix. Det prosjektet ble kansellert (til tross for mitt personlige bidrag på 100 dollar..!) for et par år siden. De fant ut at det ble uforholdsmessig mye dyrere enn antatt og stanset det. Selve flyet skal på plass foran LHs hovedkontor, men kun på utstilling. Vi har vel en egen tråd om dette på forumet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
Posts: 3,055
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Hvilken maskin fløy WF815 den 11.5? | Ph34r | Register- og ATC-Forum | 6 | 22-05-2014 18:24 |
45 år siden den første DC-9 fløy! | LN-MEH | Flyhistorisk forum | 6 | 26-02-2010 15:10 |
Den gang BA fløy både til Gatwick og Heathrow | litt-amatør | Flyhistorisk forum | 12 | 27-08-2008 17:25 |
Hvilket fly fløy jeg med?? | N-3PB | Flyforum | 4 | 08-05-2007 19:32 |
Torsdag skal jeg ut å fly NAS for første gang. Hva kan jeg forvente..? | morr | Flyforum | 12 | 01-06-2005 14:38 |