![]() |
|
![]() |
#21 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]()
I kveld melder Jon Ostrower at Delta og Boeing er i forhandlinger om en deal om 100 MAx’er i innbytte mot 717-flåten. Og sikkert et mellomlegg også. Boeing er nok villige til å gi en god deal her ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]()
I dagens resultatpresentasjon, bekreftes det at MD88 pensjoneres i slutten av juli.
https://d18rn0p25nwr6d.cloudfront.ne...xrmw8I4GOinHUY Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]() Quote:
https://www.forbes.com/sites/willhor...k#4d5bd2234165 Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]()
Fire MD88 og 5 MD90 sendes til Blytheville i dag og i morgen. Blant dem er -88 N905DL, som har vært den eldste i trafikk i noen år, og -90 N934DN , som er den siste av ex-SAS'ene.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]()
Og da var det offisielt at både MD88 og -90 forsvinner i juni ..
https://news.delta.com/delta-retire-...90-fleets-june Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]()
Siste flight med MD80 og MD90 vil skje 2. juni. DL80 og DL90. Begge skal være utsolgte ...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,517
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
Location: Oslo
Posts: 2,889
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]() Uff ... og vi som sparket i dekkene og klatret inn i fueltankene på den eldste LR’en ... og disse er jo bare rundt 10 år gamle ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]()
Delta sine 777 består jo egentlig av 2 flåter/varianter. 8 777-200ER med RR motorer, 7 levert i 1999, og en fra 2002. De fleste her har passert 20 år, og dermed jo ikke helt nye.
Så er det jo 10 777-200LR, levert mellom 2008 og 2010. Egentlig mye liv igjen i seg, men jeg kan ikke se noen som egentlig vil plukke opp disse. LR varianten har jo ikke vært spesielt populær blant noen på mange år, og selv i gode tider så man jo flere av disse bli vraket. Så spørs om ikke disse fikk et ganske kort liv |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]()
Ikke veldig overraskende. 772 er tunge og ineffektive til å være twin med dagens standard. Delta har nesten nok 330neo og 350 i ordre til å erstatte dagens 777 og 330, så det er bare å hive ut de minst effektive med en gang, og så bare øke trafikken igjen i takt med leveringer av nye fly og behov i markedet.
Forventer at AA og UA følger i samme spor. Mye 752, 763 og 777 kommer aldri på vingene igjen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,342
|
![]()
Kunne noen av disse -777ER/LR egne seg som ombygde fraktfly?
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]() Quote:
777-300 finnes det visst planer for .. den anses som en potensiell stor moneymaker for frakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,055
|
![]() Quote:
Quote:
https://www.flightglobal.com/mro/gec...134817.article Quote:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,915
|
![]()
Blir 767-400ER beholdt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,454
|
![]()
Ikke sett noe annet, men kun 2 av 21 i trafikk.
Men United skal visst parkere sine. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,262
|
![]()
Har tidligere vært inne på tanken på en "757 & 767 Farewell Tour" frem og tilbake over dammen, samt gjerne litt innenriks i statene, men nå begynner det virkelig å bli prekært å få gjennomført dette om man skal få med seg "alle" varianter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,800
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Aviator Extraordinaire
Join Date: Feb 2015
Location: Fort Lauderdale
Posts: 2,626
|
![]()
Da har Delta såvidt begynt å hviske om permittering av flygere:
Quote:
__________________
"As a dreamer of dreams and a travelin' man I have chalked up many a mile..." www.odincharters.com www.susanhanssen.com |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Deltas nordiske ruter - status | EvakCPH | Flyforum | 47 | 29-03-2023 03:35 |
Deltas første 737-900 | LN-MOW | Flyforum | 2 | 11-07-2019 07:21 |
Deltas nye safety video | LN-AØR | Flyforum | 33 | 23-01-2009 09:09 |
Deltas B73G | Blubird | Flyforum | 7 | 21-04-2008 21:08 |
Ny Delta sjef - ex NW sjef ble Deltas nye CEO | Tommy777 | Flyforum | 2 | 22-08-2007 15:50 |