![]() |
|
![]() |
#741 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
https://check-in.dk/saadan-vil-ryana...mark-i-sommer/
Er der nogle der har noget mere information omkring dette hvor der IKKE er betalingsmur på? Jeg er så træt af skodjournalistik der koster penge.
![]() |
#742 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jeg regner med at Torp får sin del av redningspakkene for å klare løpende utgifter, men hva vil skje når krisen er over og støtten borte? Prognosene fra flyselskapene varsler stor nedgang i trafikken og kanskje en normalisering først opp mot 2022. Skulle tro at de fleste selskapene som overlever, da vil konsentrere seg om Osl her på østlandet.
![]() |
#743 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#744 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ser at SAS spesifiserer at det må være ansiktsmaske og at f.eks. en buff eller lignende ikke vil bli godtatt. Det kan nok skape problemer for mange, og de legger seg på en mye strengere linje enn f.eks. Lufthansa. Det er neppe så smart.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#745 | |
Livsnyter
![]() Join Date: Aug 2008
|
![]() Quote:
Last edited by Eirik; 13-05-2020 at 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#746 | ||
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#747 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Mar 2006
|
![]()
Jeg skal ikke leke ekspert men stusser litt over at dette innføres på norsk innenriks nå. Selv ville jeg garantert fått store problemer med å få på meg og bruke en slik maske. Og jeg tenker litt hvor «møkkete» man ofte er på fingrene på en flyplass; kan det ikke da bli utfordrende å skulle feste noe man aldri har brukt før riktig? Og ser jo alle på TV som stadig må opp i ansiktet med hendene for å rette på den.
Jeg ville trodd at færre folk på flyene og ledige midtseter ville vært bedre, men jeg er ikke epidemiologi. ![]()
![]() |
#748 |
Livsnyter
|
![]()
Jeg har brukt maske på fly til og fra siden Asiatur i januar, og selv om det kan bli litt varmt og tett er det ikke noe problem, blir fort en vane. En liten antibac i lomma i tillegg så er en safe.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#749 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Fant med et raskt søk på
![]() Her et eksempel som TIMEs har lagt ut. https://www.youtube.com/watch?v=2xLjCfmx0iE
|
![]() |
![]() |
![]() |
#750 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Litauen har gjenåpnet flyplassene sine, dog er det jo fortsatt karanteneregler der, så er kun for de som planlegger lengre opphold
|
![]() |
![]() |
![]() |
#751 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Munnbind bør jo utleveres på flyselskapet, er vel kun nettbutikker som har overprisa munnbind nå.
Medisinske munnbind koster jo enda mer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#752 |
Livsnyter
|
![]()
Slik jeg tolker intervjuer med Sas og Norwegian vil de ha noen munnbind i bakhånd, men vil ikke si det høyt/ at folk baserer seg på det.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#753 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]()
Første flytur "i disse koronta-tider" denne uken, og basert på N=2 så har du helt rett.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#754 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Norwegian dropper kravet om munnbind inntil videre før det kommer noen felles anbefalinger fra EASA.
https://www.vg.no/nyheter/i/LAVR64/n...-inntil-videre |
![]() |
![]() |
![]() |
#755 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#756 | |
Livsnyter
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#757 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Her må jeg berømme SAS for å ta seg tid til å utarbeide nye regler og rutiner og raskt få satt de ut i livet slik reisende kan kjenne seg trygge ombord og våger seg ut å reise. At kanskje ikke alle de nye rutinene har så voldsom effekt hva angår begrensning av smittespredning, er i og for seg litt underordnet. Dette handler mer om `crowd control`og berolige folk til å forsøke å fortsette livet litt som før.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#758 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Apr 2007
|
![]()
Vet ikke om det er riktig trå, men ser ut som siste håpr om en liten tur ut av landet i sommer er over:
https://www.dn.no/innenriks/regjerin...ust/2-1-809872 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#759 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Med dagens avklaringer eller rettere sagt uavklaringer, så kan man kanskje få et signal om hvor det vil gå eller ikke gå fly fra Norge i sommer.
- Svalbard: karantenebestemmelsene forsvinner 1 juni - Innreiseforbud og karantene bestemmelser for reiser inn til Norge varer i utgangspunktet til 20 august - Innen 15 juni skal det besluttes om det vil komme unntak for reiser innen Norden, så mulig det åpner får - Innen 20 juli skal det vurderes å åpnes opp for unntak til/fra enkelte europeiske land Så utgangspunktet er det stengt til skolestart, men det er ikke helt utelukket enkelte åpninger på slutten |
![]() |
![]() |
![]() |
#760 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
ja, dette blir spennende tider, årets familieferie med barn og barnebarn var planlagt til Fuengirola ( som vanlig)
SK skal/ skulle ta oss ned til AGP 24 juli med retur 7 august, havner i et vakum akkurat nå ser jeg ![]() Det er fortsatt håp i hengende snøre, selv om snøret blir tynnere og tynnere |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Uro i Chile og konsekvenser for flytrafikken | Someone | Småprat | 0 | 22-10-2019 13:33 |
Oljeprisen har allerede faatt direkte konsekvenser | Tommy777 | Flyforum | 0 | 29-05-2008 17:26 |
En liten liste over Flyrelaterte Programmer | sirpjalle | Flyforum | 9 | 03-11-2007 07:28 |
Dagens flyrelaterte ord 2: | Nick Figaretto | Flyforum | 21 | 16-04-2005 14:18 |
Dagens flyrelaterte ord: | CK | Flyforum | 13 | 13-04-2005 23:05 |