![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]()
En av deres A340-300 er nå sendt til huggeren. Denne i Joon farger
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,914
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,150
|
![]()
Som følge av utfordringene med Covid-19 har Air France annonsert at samtlige av deres A380 er parkert for godt. Maskinene skulle i utgangspunktet fases ut i 2022.
https://www.airfranceklm.com/fr/fin-...80-dair-france |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]()
Det er ikke så merkelig, og man ser mange selskaper gjør det samme. 380 har lite fraktkapasitet, og med gode priser som følge av nedgang i WB-trafikk, så gir 380 lavere inntjening enn en kombinasjon av andre fly i flåten. 380 sin business case var først og fremst høyt volum hub til hub, gjerne i kombinasjon med en tidsforskjell som gjør at man ikke kan spre avganger utover døgnet. Bortsett fra EK har 380 vært et nisjefly.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
ScanFlyer Dusty
Join Date: Mar 2012
Location: Bærum
Posts: 4,633
|
![]() Quote:
__________________
Jeg har ikke vært overalt, og det ser ut til å kunne ta litt tid |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
ScanFlyer Mile High Club
Join Date: Sep 2004
Location: Utflyttet
Posts: 7,799
|
![]() Quote:
Et fullt fly med betalende reisende (spesielt fly på størrelse med 380) er et godt stykke fram i tid. Last er ingen bonus, men en vesentlig inntektskilde (i følge de som jobber i cargomarkedet er ratene skyhøye, og så lenge LH-trafikken er kraftig ned, vil de holde seg høye). Hvorfor fly 380 (som tar lite cargo) pluss en dedikert frakter, når man kan fly to avganger med 332/77W som gir bedre fleksibilitet, lavere kostnader og høyere inntekter? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Uniteds flåte - status | Glean EBG | Flyforum | 86 | 22-03-2025 07:53 |
Novair's flåte - status og ordre | Navigator | Flyforum | 161 | 15-07-2024 14:27 |
Sveaflyg - status og flåte | Trdfly | Flyforum | 6 | 05-08-2020 16:23 |
Air France A380 - status | mach.86 | Flyforum | 33 | 10-02-2019 19:34 |