Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 22-04-2020, 13:20   #21
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Default Re: God onsdag fra Røros

Quote:
Originally Posted by Discus View Post
Siden tråden heter "God onsdag fra Røros" så kanskje onkel EB har noe som er kneppet billigere, skal se du kan få 10 dager på Røros for rett under 500K om du spør
Spørs om de har pool villa med Henriot og sylteagurk på Røros?

Quote:
Originally Posted by Chriscross View Post
Mener å huske en sak fra en eller nemd der noen ville ha erstatning fordi reisebyrået hadde anbefalt Seychellene i julen og da er det vistnok regntid der. 1,2 mill for 10 dager regn kunne jo blitt en artig trip-report for oss lesere iallfall.
Når vi var der i fjor og det regnet sa det på hotellet at det var helt topp, da en del av de Arabiske gjestene syntes det var så eksotisk og barna elsket det.

Mulig det var for å muntre oss opp, for jeg husker en nokså muggen storsmurf som satt på trass i bikini i badekaret inne og stirret ut på regnet. Øl og fruitbats muntret oss imidlertid opp. Roomservice regningen muntret oss tilsvarende ned. Men så lyste solen en dag og da ble vi glade igjen.

Uansett tror jeg det blir noe annet ja, med mindre Elefanten gjør større varp på aksjer

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 22-04-2020, 13:24   #22
FQTV
EBD

FQTV's Avatar

God dag fra solkysten (Vestlandet)

Verkstedopphold er stress og det krever sitt av de fleste parter.

Godt det er snart helg og 4 uker fri

Sent from my iPhone using Tapatalk

FQTV is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2020, 13:27   #23
Fnate
ScanFlyer Ununoctium

Fnate's Avatar

Quote:
Originally Posted by Martin View Post
For 1,2 da? Laks også?

Har ikke elefanten sopet inn såpass på aksjene sine altså?
Mulig mulig. Kanskje polarrull med laks, siden 1,2 mill sikkert gir en villa i PLUS klasse?

Elefanten har dratt i 5 kroner + vekslepenger, så det er litt igjen å gå på

The only difference between me and a madman is that I am not mad.

You can't be mad at a crazy chick for loosing her mind
Fnate is online now   Reply With Quote
Old 22-04-2020, 16:30   #24
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by Fnate View Post
Spørs om de har pool villa med Henriot og sylteagurk på Røros?

r
EB kommer sikkert ut i snøfonna med en Aperol ..

Kan anbefale Toyota. Har to stk som begge nærmer seg 200k km og har praktisk talt ikke hatt annet enn normal slitasje. Tanta til kona hadde lang vei til jobb og sverget til Corolla. Hun kjørte dem til 200k miles og byttet den inn direkte. Verdens letteste salg.

G'morgen .. her skinner solen og jeg har rukket både en tur på dynga og på super'n med mitt nye fly-munnbind. Siste mote. I tillegg morgenstell og bleieskifte på svigerbeistet, som var i gang før pleiersken ankom, men det tar vi ikke i detaljer her ...

Heimekontoret er åpnet, det samme er kontorvinduet til flyplassen. Ikke så mye som skjer, men en og annen frakter gir ihvertfall litt variasjon .. Earl Bailey plater prater på SiriusXM og jeg taster FXI og TTP på harde livet ...
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2020, 17:13   #25
LN-MOW
Flyklapper

LN-MOW's Avatar

Quote:
Originally Posted by LN-MOW View Post

Heimekontoret er åpnet, det samme er kontorvinduet til flyplassen. .
Og da er gardinen trukket for .. bildet er svart ... skandale!! Må jeg skru på nyhetene isteden? God help me ....
Radar Station KGRV3
LN-MOW is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2020, 19:59   #26
FlyingDutchman
ScanFlyer Silver

Halla fra Trøndelag!
Vinduer er "vasket" (med hageslange) og det er helt OK å kunne se mer.

Angående diskusjonen om 6G for ikke så mange dager siden... MDG ønsker å straffe de som tjener mest enda mer ved å foreslå innføring av ekstra koronaskatt! https://www.nettavisen.no/nyheter/md...423957126.html
FlyingDutchman is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2020, 20:30   #27
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by FlyingDutchman View Post
Halla fra Trøndelag!
Vinduer er "vasket" (med hageslange) og det er helt OK å kunne se mer.

Angående diskusjonen om 6G for ikke så mange dager siden... MDG ønsker å straffe de som tjener mest enda mer ved å foreslå innføring av ekstra koronaskatt! https://www.nettavisen.no/nyheter/md...423957126.html
Ha ha.. jeg så den. For en herlig gjeng. Hva med å reduserer 5% lønn/trygd til offentlig ansatte og NAVere som går i pluss på denne krisen? Nei - vent, det er jo blant de få som stemmer MDG.

Dette kan man faktisk kalle brødhoder.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Old 22-04-2020, 20:57   #28
roger
Rakettforskar

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post
Ha ha.. jeg så den. For en herlig gjeng. Hva med å reduserer 5% lønn/trygd til offentlig ansatte og NAVere som går i pluss på denne krisen? Nei - vent, det er jo blant de få som stemmer MDG.

Det er vel ingen tvil om at vi må sjå for oss eit høgare skattetrykk for å komme tilbake på sporet. Men kansje ikkje første året...

Og så er det no greitt då, om ein er over-6ar og ikkje permittert, har ein råd til skatten. Er ein over-6ar til vanleg og så permittert, kjem ein vel under grensa for ekstraskatt til slutt .

For den offentlege delen eg er i, er det ingen problem å halde seg under 6G, sjølv etter ti-femten år i arbeid. Men på kort sikt, nett no (gudane veit korleis det blir framover), kjem vi jo ut av det med uten tap (men heller ikkje noko ekstra).

Vi har vel alle gjort nokre valg, så eg tenar ganske mykje mindre enn "andre", men er mindre utsett for slike events som dette.

No vart dette litt lenger er planen . Er forøvrig heilt einig i at ein tilpassa utgiftene til inntektene. Og at MDG kansje ikkje r dei rette til å bestemme skattenivået, verken no eller seinare.
Old 22-04-2020, 22:29   #29
Polaris
Free Luigi

Quote:
Originally Posted by SudCaravelle View Post

Og jeg som akkurat hadde begynt å like deg, så må du komme med en slik generaliserende, nedsettende og kildeløs påstand om MDG Alle de jeg kjenner er høyt utdannede i forskjellige jobber. Merkelig nok slutter de å stemme MDG ved utsikter for høyere lønn enn gjennomsnittet.... Noe som får meg til å tenke at mere vil ha mer, framfor brødhueprinsipp Noe jeg ikke har noe i mot, så lenge man er ærlig om det og kaller en spade for en spade
Polaris is offline   Reply With Quote
Old 23-04-2020, 11:54   #30
SudCaravelle
ScanFlyer Rusty

Quote:
Originally Posted by Polaris View Post
Og jeg som akkurat hadde begynt å like deg, så må du komme med en slik generaliserende, nedsettende og kildeløs påstand om MDG Alle de jeg kjenner er høyt utdannede i forskjellige jobber. Merkelig nok slutter de å stemme MDG ved utsikter for høyere lønn enn gjennomsnittet.... Noe som får meg til å tenke at mere vil ha mer, framfor brødhueprinsipp Noe jeg ikke har noe i mot, så lenge man er ærlig om det og kaller en spade for en spade
Da har jeg kanskje uttalt meg litt uklart.. Jeg mener som vanlig at utdannelse/velstand/personlighet og evnen til sympati/empati ikke nødvendigvis går hånd i hånd.

Det jeg mener og tror er at de somm stemmer MDG høyst sannynelig ikke er på inntektstoppen, ellers så hadde jo ikke MDG (som vil ha stemmer) i nærhten turt å komme med noe så dumt. Jeg mistenker også at det er lettere å stemme på et parti som vil stoppe oljeintektene hvis man allerede er sikret en inntekt utenfor det private næringslivet.

Det er jo påfallende at ofte vil slike partier (jeg tar med SV i denne) ønsker lavere alder for stemmerett fordi nettopp man forstår ofte senere i livet at inntekter er ikke så dumt og at de store partiene ikke er helt ute å kjører på de andre synspunktene.

Upcoming:BKK HKT BGO CDG DXB AMS CPH SFO AUS TPA
SudCaravelle is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules