![]() |
|
![]() |
#28 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hehe .. artig gammel tråd, mye jeg hadde
Så nylig et par bilder på Facebook av den gamle GA-parkeringen, som da jeg begynte lå omtrent der gate 37/38 lå da plassen stengte. Det minner meg om da en tidligere nevnt kollega (som senere havnet i PanAm) fikk i oppdrag å hente en arabisk VIP som skulle ankomme i sin Gulfstream. Han skulle leveres ved brua inn til gamle transitthallen og VIP-rommet der visestasjonsmester og ambassadør skulle møte gjesten. Vi hadde en variert samling kjøretøyer som for det meste ble brukt til å frakte um’er og gamle damer til og fra flyene. Kollegaen valgte til det ærefulle oppdraget ut en av våre overbygde golfcarts, som populært ble kalt ‘brødboksen’. Årsaken var ganske enkelt at den så ut som en - brødboks. Med rifla blikksidevegger ju-52 style. Ikke så stor, ikke så høy og ikke så veldig elegant. Men stor nok til å få plass til sjeiken og hans sekretær. Eller hvadetnåvarhunvar. Fjærer hadde den heller ikke. Så de to gjestene tok småflirende plass i kjøretøyet og ble etter en hyggelig kjøretur droppet av der en nå kraftig skjelvende visestasjonsmester nærmest fikk sammenbrudd da han så hva hans VIP-gjester ble fraktet i. Sjeiken var imidlertid en god sport og SAS fikk noen dager senere brev fra ham hvor han takket for den hyggelige og svært minneverdige velkomsten. |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Rester av Fornebu? | Kenneth | Flyhistorisk forum | 9 | 08-09-2023 21:40 |
Fornebu? | Rob Mulder | Flyhistorisk forum | 27 | 19-10-2010 11:09 |
Fornebu på Østlandsendingen | EB | Flyforum | 1 | 06-10-2008 18:20 |
Fornebu | RSL | Flyhistorisk forum | 13 | 12-05-2008 17:09 |
Fornebu | DY | Flyforum | 9 | 19-09-2005 12:00 |