![]() |
|
![]() |
#321 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,632
|
![]()
Dette er vel siste sjanse. Lurer paa hvem dette kan vaere, det maa jo vaere et ganske stort selskap hvis det i det hele tatt skal vaere noen vits i aa moetes.
__________________
Upcoming flights: JUN WAW-VIE OS E95, VIE-OSL OS 320, OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95 JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#322 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,395
|
![]() Quote:
Tja, så lenge flyplassen fysisk eksisterer er det alltid en «siste sjanse» hver gang ![]() Ellers må de vel regne med å først få en aktør så de kommer i gang og heller på litt sikt jobbe seg mot kritisk masse Ellers er jo ikke Jotunfjell Partners amatører heller ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#323 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Nov 2004
Location: Egersund
Posts: 2,660
|
![]()
Da kaster de kortene (for denne gang):
https://www.dagsavisen.no/moss/gir-o...2020-1.1575501 ... men satser på å plukke opp kortene igjen for nyåpning i 2021. |
![]() |
![]() |
![]() |
#324 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
Jeg hadde stor sans for å fly fra Rygge den gang det var mulig, og skulle gjerne sett at det ville bli mulig på ny. Imidlertid tror jeg det bare blir mer og mer vrient å få gjenåpnet flyplassen for hvert år som går. Se nå bare på hvor mange "nykommere" som har etablert seg på Gardermoen siden den tiden Rygge var i drift, som rent teoretisk kunne vært passende for Rygge. Jeg har vanskelig for å se hvilke selskaper som om et halvt år til et år kan være aktuelle for noe mer enn en og annen slenger innom Rygge, og knapt dét.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#325 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,395
|
![]()
Ser det hevdes det er kapasitetsproblemer hos flyselskapene på grunn av både MAX problemer og NEO forsinkelser og de derfor ikke tør love ruter fra Rygge sommeren 2020. Så får man håpe det stemmer og de faktisk dukker opp i 2021
|
![]() |
![]() |
![]() |
#326 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,652
|
![]()
Hvem/hva er hovedeier(e) i Jotunfjell?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,395
|
![]() Det er i praksis er private equity selskap eid av de to gründerne som startet det. Og som også eier selskaper som Airport Retail Group, Enklere Liv, Elite Foto og en drøss andre selskaper. Typisk går de inn i selskaper som sliter eller som står med minst en fot i skifteretten, og forsøker snu skuta rundt |
![]() |
![]() |
![]() |
#328 | |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Årjäng, S.
Posts: 2,135
|
![]()
Det ser ut som noe er i ferd med å konkretisere seg, om ikke annet optimismen:
Quote:
http://www.ryg.no/nb/hjem/ .
__________________
Die, my dear? Why that's the last thing I'll do! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,395
|
![]()
Hvorfor slenge inn «low cost» i navnet? Bare jeg som synes det høres litt teit ut?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#330 | |
ScanFlyer Old
![]() Join Date: Sep 2008
Location: Oslo
Posts: 2,130
|
![]() Quote:
Scooter01
__________________
There is no such thing as an ugly airplane. Some airpanes just happen to be misunderstood... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#331 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,282
|
![]()
...og billig er det vel meningen at det skal være (for operatørene, først og fremst). Poeng oppnådd, i så fall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#332 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,564
|
![]()
Norwegian har, iflg Moss Avis, forespurt om å få parkere et ukjent antall 737'er på Rygge.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2012
Location: Oslo
Posts: 265
|
![]()
Er det i det hele tatt mulig? Har Moss lufthavn noen som helst gyldig tillatelse til å ta i mot sivile fly?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#334 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]()
Det vil være helt uproblematisk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#335 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2008
Posts: 422
|
![]()
Hva slags mulighet har Rygge til å øke brannberedskap for å ta ned slike fly?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,564
|
![]()
Det kreves ikke så mye for en liten ferryflight.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#337 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2008
Posts: 422
|
![]()
Brannberedskap går vel på størrelse på fly, og ikke passasjerantall.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#338 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Mar 2012
Location: Oslo
Posts: 265
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#339 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Apr 2012
Posts: 349
|
![]()
Ferry til flyplass med prosedyrer intakt, atc, og brp tilpasset to helikopterskvadroner. Søknad bør ha en god mulighet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#340 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2008
Posts: 422
|
![]()
Er vel CAT 3 på Rygge. 737 krever vel CAT 6? Men dispensasjoner gis vel over en lav sko nå om dagen..
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
DAT klare for Moss Lufthavn Rygge | Glenn | Flyforum | 94 | 29-04-2012 21:05 |
Moss Lufthavn - Rygge - 22. august | AggTouchdown | Bilder & foto | 7 | 23-08-2011 13:41 |
Moss lufthavn Rygge | sarpingen87 | Flyforum | 5 | 09-10-2009 00:30 |
Moss lufthavn, Rygge | TG923 | Flyforum | 15 | 10-08-2007 15:36 |
Flygninger fra Moss Lufthavn Rygge? | xact | Reiseforum | 1 | 28-04-2007 16:21 |