![]() |
|
![]() |
#561 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Utrullingen er da i god fart nå. Men det tar tross alt litt tid å få installert i alle maskinene ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#562 | |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]() Quote:
https://www.sasgroup.net/newsroom/pr...istanseflyene/ Og på de få flyene som har fått nett er det veldig ustabilt og ikke for hele flighten.
![]() |
![]() |
#563 |
Flyklapper
|
![]()
Nå er det ikke så lenge siden de landet på et 'permanent' system, da .. og det er det som rulles ut nå. SAS begynte jo allerede i 2004 med nett ombord som en av de første, men Connexion By Boeing gikk vel i alle de pionerfellene de kunne gå i ...
Men Flyprat, den gang Scanair.no, testet systemet allerede i 2002 og postet de første postene på forumet fra et fly. Desverre på et forgangen server, så posten finnes ikke lenger. ![]() ![]() Last edited by LN-MOW; 21-02-2020 at 00:16. |
![]() |
![]() |
![]() |
#564 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Sep 2012
|
![]() Quote:
Ett: att få utrustningen på plats. Det verkar som man kommit av sig med installationer när de senaste 8(?) levererade 32N ej ännu fått installation. Två: att det inte fungerar! Åtminstone inte norr om Stockholm.
![]() |
![]() |
#565 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Mitt intryck är ett det fungerar tryggt och stabilt, men klarar uppenbarligen inte sträckor över större vatten. Kan det vara skälet till att du har haft problem till/från Luelå? Flyget går ju huvudsakligen över Bottenhavet/Bottenviken.... Att sen installationen släpar efter är ju ett helt annat problem. Men även där har jag haft tur och än så länge sluppit resa med de allra senaste leveranserna. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#566 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#567 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Er det bakke- eller satelittbasert system?
Til og fra Asia i fjor var det ikke kjangs å bruke nettet underveis. Først over Sverige var det tegn til fungerende internett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#568 |
Flyklapper
|
![]()
Viasat er satelittbasert, så det har ingenting å si om du er over land eller vann så lenge du er innen rekkevidden til satelittsignalene. Viasat Ka-Sat skal dekke godt øst for Finland, såvidt jeg kan se ..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#569 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2006
|
![]() Quote:
Hjelper jo ikke å rulle ut noe som stort sett ikke fungerer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#570 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jag tycker du har fel när du hävdar att det i stort sett inte fungerar.
SAS nya wifi som nu monteras på alla Airbus 320Neo är, enligt min erfarenhet, mycket välfungerande och driftsäkert, med undantag för det jag nämnde i mitt tidigare inlägg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#571 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
|
![]()
Etter hva jeg har hørt skal ikke flere Boeing B737 få WiFi montert pga av den ¨korte¨ tiden de har igjen i SAS sin flåte. Det er/var kanskje kun LN-RNU igjen som skal få WiFi av 737-flåten, da denne egentlig skulle ha fått ettermontert WiFi for en stund siden.
Kun Airbus A320neo som skal få ettermontert WiFi fremover, og A321neoLR/A359 selvfølgelig (+ SE-REH). Last edited by Trdfly; 22-02-2020 at 13:37. |
![]() |
![]() |
![]() |
#572 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Har vært med fly som skulle ha den nye wifi-varianten... og kan bekrefte at det ikke fungerte som forventet.
![]() |
#573 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
De gangene jeg har forsøkt, har det gått bra så lenge vi er over land. Straks vi kommer ut over f.eks. Nordsjøen, virker det ikke før vi er tilbake over land igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#574 |
Flyjunkie
![]() Join Date: Sep 2009
|
![]()
På alle flighter jeg har hatt med A320NEO har wifi fungert ypperlig. En gang hadde jeg glemt å laste ned fra Netflix og da kjørte jeg serier hele veien. 3 timer med ett brudd. Også fungert bra opp/ned til Arlanda, men nå er jeg ikke der hver uke akkurat.
Har hendt at innloggingsportalen har hikket litt, men etter hvert har man bokmerket seg URL'er og slikt så man kommer inn likevel |
![]() |
![]() |
![]() |
#575 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
![]() |
![]() |
#576 | |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#577 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når vi snakker om data og sånt.
Hvordan kan de (på Sas uten wifi) be om pin kode ved kjøp?. Opplevde medpassasjer som fikk avvist på et kort, finnes det Et internt salgsnett som terminalene snakker med? |
![]() |
![]() |
![]() |
#578 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Det er riktignok kryptert slik at den ikke bare kan kopieres, men har sett hvordan man med en kortleser og software som teller opp og krypterer raskt kan finne pinkoden.
![]() |
![]() |
#579 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ahh, ok.
Forstår dog fortsatt ikke hvordan du da kan endre pin På nett, om ikje alle kortlesere da også skriver til kortet. Og uansett hvordan kan noen få avvist kortet om pin er riktig om det ikke kan sjekkes saldo. Får Google litt :-) |
![]() |
![]() |
![]() |
#580 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Novair - status om regularitet (2017-tråden) | Someone | Flyforum | 41 | 06-07-2017 22:59 |
SAS snart klar med ny flystrategi | janusk | Flyforum | 71 | 13-10-2011 09:43 |
Panasonic ser 'massiv etterspørsel' etter inflight internet. | LN-MOW | Flyforum | 1 | 12-08-2011 11:12 |
SAS snart klar med flysurf | Farmer | Flyforum | 3 | 05-10-2004 09:21 |