![]() |
|
![]() |
#281 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
|
![]()
Ja, det stemmer, men siden han skulle sjekke sjekke inn på nytt, så antok jeg at det var separate billetter. Ellers trenger han jo bare å gå til bagdrop.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#282 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Og det må være plass. Ikke sikkert han blir alene om å måtte bytte, hvis Thailandekspressen er forsinket.
![]() |
#283 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ja det er ikke samme selskap.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#284 |
Newcomer
|
![]()
Skal ut å reise om en ukes tid. MOL - OSL - GVA på tur, og GVA - ARN - OSL - MOL på returen. SK begge veier.
Flyttet nylig til nordvestlandet, og har alltid startet utreise på OSL tidligere. Hvordan er det med baggasje på ut- og hjemreise? Må jeg hente den ut og sjekke inn på nytt når jeg forlater eller kommer inn i landet, eller? |
![]() |
![]() |
![]() |
#285 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]()
Det er smooth sailing om du har gjennomgående billett med SAS. Bare å gå på domestic transfer, så går kofferten på egenhånd.
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
![]() |
#286 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
SAS har alltid brukt og informere om dette de gangene jeg har kommet fra utlandet til OSL. Eneste du kan være "OBS" på er at om dere parkerer på kombigates for Schengen/non-Schengen kan du havne en "strafferunde" via transit-security oppe på galleri over avgang. Mang en vannflaske etc. som har røket der... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#287 | ||
Newcomer
|
![]() Quote:
Quote:
Har noen vage minner om at man fra utlandet måtte ned, gjennom TaxFree, hente baggasje, ut og opp, og gjennom security igjen. Enda godt de har endret dette. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#288 |
ScanFlyer Dusty
|
![]()
Jada. Den nye ordningen er ikke SÅ gammel, og gjelder som nevnt kun våre hjemlige flyselskaper.
![]() |
#289 | |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Kun Norwegian,SAS og Widerøe det gjelder for ja.
Dette er unntakene pr. dags dato: Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#290 |
Newcomer
|
![]()
Noen som vet om loungene på Gardermoen er stengt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#291 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Ganske sikkert
SAS-loungene har vært stengt i 14 dager allerede
![]() |
#292 |
ScanFlyer Mile High Club
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#293 |
ScanFlyer Silver
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#294 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Hei.
Jeg kommer til Gardermoen fra Billund i neste uke, og skal fly videre innenriks til Trondheim og Brønnøysund. På Gardermoen har jeg over 5 timer. Kan jeg gå ut av terminalen og besøke en kompis, og så gi inn igjen tidsnok til neste flight, eller må jeg holde meg innenfor? Jeg vil ha innsjekket bagasje. Takk for svar. Vh Ruben |
![]() |
![]() |
![]() |
#295 |
Osapanga chipongwe
|
![]()
Det må vel gå. Du har jo billett videre. Jeg har gjort det samme på andre lufthavner før-
![]() |
#296 |
Flyklapper
|
![]()
Du må ut uansett. Ingen direktetransfer pga corona, så du må hente bagasjen og sjekke inn på nytt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#297 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Flott. Takk for svar begge to!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#298 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]()
Ser det nye leiebilområdet i U2 på P10 nå har åpnet så da har utleieselskapene flyttet ditt. Er vel 3x så stort som det gamlemområdet.
Det sagt, de neste månedene er det uansett neppe trangt om plassen der |
![]() |
![]() |
![]() |
#299 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg skal noe så sært som ut og fly på torsdag. Hele den lange veien fra Oslo til København. Det blir rart og jeg føler meg neste halvkriminell. Som fullvaksinert og innehaver av dansk pass så er det vel innafor.
Når jeg sjekker på Avinor sine sider ser det ut til at Northland er det eneste som holder åpent i utenlandsterminalen av de som serverer mat og drikke. (https://avinor.no/en/airport/oslo-ai...ants-and-shops). Er det virkelig tilfelle? |
![]() |
![]() |
![]() |
#300 |
ScanFlyer Gold
|
![]()
Kan godt stemme det. Men husk at du kan spise eller kjøpe med seg mat på innland og før du går igjennom tollgrensa, så da blir valgmulighetene litt større
![]()
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer | Mekum | Flyforum | 692 | 17-12-2024 17:23 |
Om flyplassen i Roma (transfer, lounger etc) | SQ 777 | Reiseforum | 0 | 24-07-2017 16:31 |
Om Basel, flyplass, transfer m.v. | Norge Rundt På 14 Dager | Reiseforum | 9 | 02-01-2017 12:09 |
StarAlliance lounger på Beijing flyplass | gardkarlsen | Reiseforum | 5 | 13-03-2010 21:04 |
Fantastiske Flyplass-lounger | hurvert | Reiseforum | 0 | 10-04-2008 13:06 |