![]() |
|
|
![]() |
#1 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Feb 2012
Posts: 373
|
![]() Quote:
Det er ikke noe lol med det. I følge selskapet har man ikke opplevd dette på 27 år. Det er mao ikke en dagligdags hendelse. I tillegg er det litt mer som skal på plass enn å kun utstyre flyene med omregningstabeller. Ikke minst når man flyr non-precision approacher. Det er prosedyrer som skal læres, trenes på og holdes current på et vis. Mangel på elektronisk glidebane rundt omkring er, vil jeg tro, en av de aller største risikofaktorene rundt dette. Alt for mange steder man er avhengig av barometriske høyder under approach, og det blir risikofylt på en helt annen måte enn ved å kun fly ILS. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Powder hound
![]() Join Date: Dec 2011
Location: Litt overalt
Posts: 1,989
|
![]() Quote:
Også kjent som risikostyring. Slik jeg leser det er dette teknisk feil/problemer og således har man krav på kompensasjon ved forsinkelse? Hilsen en som nettopp ankom Båtsfjord fra Alta med buss; 500km/7,5timer ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Widerøe-fly måtte returnere pga motorproblem (4.8.2015) | LN-WIC | Småprat | 0 | 04-08-2015 20:18 |
Litt flymedisin - alle som klager på lavtrykk | anders320 | Småprat | 9 | 30-06-2014 09:20 |
Tiger Airways Grounded pga manglende sikkerhet | Mekum | Flyforum | 10 | 10-08-2011 15:31 |
frigg grounded.. | petru26 | Flyforum | 2 | 08-04-2009 20:41 |
Odd Einar Dørum slakter Widerøe pga. innstilt fly | Stian | Flyforum | 46 | 18-11-2008 21:00 |