![]() |
|
![]() |
#661 |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]()
En av de siste episodene av E24 Podden, omhandler Max-utfordringene til Norwegian.
https://media.acast.com/valebrokk-og...ene-/media.mp3 Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
![]() |
![]() |
![]() |
#662 |
Flysitter
Join Date: Oct 2010
Location: HMR/ENHA
Posts: 6,944
|
![]()
Mere feil...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#663 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]()
Boeing sier det vil ta "several quarters" for å få flåten av bakkesatte MAX-fly på vingene igjen....
https://www.bloomberg.com/news/artic...fleet-to-skies |
![]() |
![]() |
![]() |
#664 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Jan 2006
Location: Mosjøen
Posts: 3,128
|
![]()
Kanskje det nærmer seg re-sertifisering? Boeing har begynt å teste modellen slik som flyselskapene opererer den, dvs å fly korte og lange flygninger under ulike værforhold. FAA har også indikert at de kan begynne sertifiseringen i løpet av noen uker.
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#665 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,490
|
![]()
Et ting er hvor lang tid det kommer til å levere flyene som alt er produsert og hvor lang tid det kommer til å få produksjonen opp i full fart igjen. Siden dette også kommer til å skape forsinkelser på fly som ennå ikke er bygget, så anslår Leehamnews at det Boeing opprinnelig har i backlog for 2020-2023, neppe kommer til å være ferdiglevert før i 2026
Noe litt ironisk her blir da IAG sin MOU på 200 maskiner. Hvor et av argumentene var Airbus sin utfordring å levere fly på tiden... |
![]() |
![]() |
![]() |
#666 |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]()
Korleis gjekk det med kabelproblema? Var det FAA eller Boeing som gav seg?
__________________
none.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#667 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
Posts: 585
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#668 | |
Rakettforskar
![]() Join Date: Jan 2012
Location: Trondheim
Posts: 2,293
|
![]() Quote:
__________________
none.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#669 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Mar 2010
Posts: 1,399
|
![]()
Hva er dette?
Quote:
https://e24.no/boers-og-finans/i/6j0...rkerte-max-fly Last edited by Discus; 19-02-2020 at 20:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#670 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,595
|
![]()
Uklare formuleringer, men jeg tipper gjenglemt verktøy. Det har jo vært et problem også med andre flytyper.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#671 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,595
|
![]()
Ikke alltid
Quote:
Sent from my iPad using Tapatalk Pro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#672 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 987
|
![]()
Veldig lite sannsynlig da B777 har ordentlig fly-by-wire og dermed kan en eventuell effekt av større motorer etc. løses ved å endre på programmeringen. Airbus måtte også gjøre dette for å kompensere for NEO motorene på A320 serien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#673 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,520
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#674 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,490
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#675 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jan 2011
Location: Lommedalen i Bærum
Posts: 1,520
|
![]() Quote:
Litt merkelig, vekten blir flyttet fremover og så vil den delen opp... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#676 |
Newcomer
Join Date: Mar 2016
Posts: 25
|
![]()
Mulig bare jeg er vedlig interessert, men jeg syntes det er veldig lett å se forskjell på 737 NG og MAZ ift motorplassering.
Forresten, har ikke 737 MAX fly-by-wire? |
![]() |
![]() |
![]() |
#677 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 987
|
![]() Quote:
Nei, og der er vel også litt av "problemet". Det er et gammelt design som har blitt modifisert igjen og igjen men som aldri har blitt så modifisert at det blir kategorisert som en annen type. Litt som å modifisere en T-Ford med V6 motor og 19 tommers brede hjul og kalle det en T-Ford+ ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#678 | |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Sep 2004
Posts: 7,480
|
![]()
Fler utmaningar för MAX/Boeing
https://www.dagbladet.no/studio/nyhe...o/5?post=27467 Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#679 |
ScanFlyer Gold
![]() Join Date: Oct 2004
Location: ENBR/BGO
Posts: 1,882
|
![]()
Synes dette var en god gjennomgang av problemene for Boeings MAX
https://www.youtube.com/watch?v=9OzFlqHikUc&t
__________________
Upcoming Flights: |
![]() |
![]() |
![]() |
#680 | |
Newcomer
Join Date: Mar 2016
Posts: 25
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-N950F via Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Boeing 777X - statustråd | LN-MOW | Flyforum | 221 | Today 09:37 |
Boeing planlegger 737MAX-erstatter til 2030 | RJon | Flyforum | 36 | 15-03-2024 17:39 |
Norwegian 737MAX - statustråd | LN-HFH | Flyforum | 202 | 02-06-2023 12:08 |
COPA bestiller 61 737MAX | LN-MOW | Flyforum | 2 | 11-04-2015 15:28 |
Boeing med 737MAX winglets til 737NG | Someone | Flyforum | 33 | 12-03-2015 14:42 |