![]() |
|
![]() |
#421 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,097
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#422 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: World
Posts: 661
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#423 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,097
|
![]()
Når kan man forvente første CRJ-900 hos CityJet i nye farger?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#424 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]()
Hvor er det egentlig Cityjet har crewbasene sine om dagen? Hører en del forskjellige språk ombord på norsk innenriks. Dansk crew møter jeg forholdsvis ofte (CPH-basert ex-Cimber?), tidvis iblandet 1 norsk CC. Diverse aksenter av engelsk, eventuelt mer eller mindre gebrokken svensk er heller ikke uvanlig (ARN/HEL?).
|
![]() |
![]() |
![]() |
#425 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: World
Posts: 661
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#426 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Apr 2011
Location: SVG
Posts: 1,833
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#427 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,564
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#428 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: World
Posts: 661
|
![]()
Disse var alle baser. I DUB och AMS har man Cabin crew med dobbel Cert.
CO crew kan ju kun flye en maskin per Cert. Main baser för CRJ for SAS är CPH, ARN, HEL, TLL och VNO. Men de finnes en del DUB och AMS crew med i rotation. En del byte mellan SN och SK CO ibland på grunn av Training. |
![]() |
![]() |
![]() |
#429 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,097
|
![]()
EI-GEA, en av de hvitmalte «vikarene» har vært SAS-tjeneste siden 9. november. Fløyet ut fra både CPH og ARN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#430 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,564
|
![]()
EI-FPE har vært i VLC siden 10NOV på service, med stor sannsynlighet hos Air Nostrum sin tekniske avdeling.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#431 | |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Oslo, Norway
Posts: 4,123
|
![]() Quote:
__________________
________________________________________ Flyhilsen fra Ole Johan Beck Gled en som gruer seg til jul Hvert 3.minutt starter eller lander et MAF fly |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#432 | |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Jan 2008
Location: Bergen, Norway
Posts: 8,735
|
![]() Quote:
Sent fra min SM-A530F via Tapatalk
__________________
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#433 |
Transportfotofil
Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal, Norge
Posts: 440
|
![]()
Er det meg, eller er ikke CRJ'ene like kapable i vintervær sammenlignet med SAS' større maskiner? Sikt/bremseeffekt? En svært lite vitenskapelig statistikk fra kveldens vintervær på TRD viser at at begge divertions (så langt) er CRJ.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#434 | |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]() Quote:
Det er vel helst en kombinasjon som gjør det kjipt, crosswind, noe som TRD er god på, og dårlig friksjon. Uten at jeg er noe ekspert, så er det da kjekkere å ha et tyngre fly å klaske ned i asfalten, enn en "liten fis", når forholdene er kjipe. Er jo ikke helt uvant at småflyene til KLM er på bærtur innimellom, når de har tenkt seg til TRD.
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#435 |
Newcomer
Join Date: Dec 2006
Posts: 49
|
![]()
I går trengte de 2100m sikt for å fly approachen. Mistenker at de må operere med høyere minima for å klare go around climb gradient.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#436 | |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]() Quote:
![]()
__________________
Spoiler mixer |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#437 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,650
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#438 |
Free Luigi
Join Date: Mar 2009
Posts: 6,271
|
![]()
Ah, jammen da så. Det endrer jo drastisk hele poenget i innlegget mitt.
__________________
Spoiler mixer |
![]() |
![]() |
![]() |
#439 | |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,775
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#440 |
ScanFlyer Rusty
Join Date: Nov 2004
Location: @ Romerikes Toscana
Posts: 5,217
|
![]()
Sånn har det vært lenge, vi ser det hos oss, at vintertid, så diverter dem fort tilbake til oss langs hele Vestlandet, mens de røde, blå og grønne lander rundt om uten problemer, og med slettes ikke så dårlig vær rundt om heller
__________________
I´ve been Teslified ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS sin bruk av CRJ900 på KSU/AES/MOL - (Splitet fra Cityjet skal fly CRJ900 for SAS) | view | Flyforum | 40 | 20-11-2017 13:00 |
Hva er teknisk nytt på SAS / Cityjet sine nye CRJ900 ? | ENZV | Flyteknisk forum | 1 | 01-06-2017 12:31 |
SAS sælger Cimber og 11 CRJ900 til Cityjet | KHANSEN | Flyforum | 12 | 21-04-2017 09:00 |
Cityjet skal fly SSJ for bmi Regional FEB-MAR17 | Trdfly | Flyforum | 0 | 22-02-2017 02:35 |
Cityjet skal fly Superjet for Finnair i August | Ludde | Flyforum | 0 | 22-07-2016 10:18 |