![]() |
|
![]() |
#61 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Nov 2008
Location: Fredrikstad
Posts: 374
|
![]() Quote:
__________________
Neste flyvninger: 09.09.2017: DK802 - OSL til AYT - A321 16.09.2017: DK803 - AYT til OSL - A321 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]() Quote:
Det er for «for mye» fly og ikke sikkert Thomas Cook trenger kapasiteten, da spesielt på rekkevidden. Ved valg av A330-900 ser jeg heller ikke noen grunn til å endre konfigurasjonen noe særlig fra dagens, slik at man kanskje slipper +400 seter. Kanskje de også kan komme seg bort fra den gamle Thomas Cook standarden og dermed innføre premium economy på flere flighter og ikke bare longhaul (om vinteren) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,496
|
![]() Quote:
Helt enig. Denne virker for meg som den perfekte allround-maskinen og ideell for Sunclass. Sent from my iPad using Tapatalk Pro |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Stjørdal - TRD/ENVA
Posts: 2,461
|
![]()
Hva med 787-9?
__________________
Mvh Lars Tore Haugan |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,588
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: På bakken
Posts: 8,275
|
![]()
Hvis Stordalen tar en telefon til Karlsen, så kanskje de får noen lett brukte 787 til "riktig pris", ferdig konfigurert med SunClass i front.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]() Quote:
Håper inderlig ikke det. SunClass sine A330 er relativt komfortable i lengde og bredde i economy. Det kan ikke helt sies om Norwegian sine 787 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,588
|
![]()
OY-VKG står med teknisk, Wamos Air med en A332 og GetJet Airlines med en A319 tar TRD-LPA-TRD i dag..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
OY-TCI på vei "tilbake" til Sunclass etter 2 måneders lagring på LFBF
Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]() Quote:
Stemmer. To «nye» A332’ere kommer til Sunclass nå. G-TCXB og G-TCXC er ex. Thomas Cook-maskiner, uten lower deck lavatory og med config 319 seter. Videre er en gammel kjenning, OY-TCI (A321) på vei tilbake. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]() Quote:
Men er dette for erstatting, ekspansjon eller for å gjøre opplegget mer robust, etterhvert som et par av flyene bare har såvidt bedre regularitet enn Norwegian sine 787 maskiner.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]() Quote:
Dette er mest for å kunne kjøre vinterprogrammet fornuftig. Ekspansjon eller erstatning? En mellomting muligens. Nå vil jeg tillegge at mens de snart 20 år gamle A330’ene har vært noen riktige money-makers opp gjennom alle år, kan man vel knapt si det samme om de nesten nye 787’ene til Norwegian. Nå begynner alderen å merkes. Men de er seiglivede. De kommer nok til å være blant oss en stund til. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Er disse satt opp på noen faste slynger eller ruter? Tidligere vinterprogram har vel bare benyttet seg av 1 eller 2 (?) A330-200 maskiner?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Oct 2005
Location: Alta/Bærums Verk
Posts: 5,351
|
![]()
Og får vi se dem med OY-registrering?
Espen |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]()
Ser uansett OY-VKH fortsatt er stuck i MAN. Så er denne ute, og derfor trengs flere fly?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
ScanFlyer Gold
Join Date: May 2009
Posts: 1,523
|
![]() Quote:
Ja, det brenner et blått lys for gamle VKH i MAN. Utfallet er ikke gitt, men det er ikke utført arbeid på den siden konkursen 23.9. Om de to engelske kommer på OY-registrering, tviler jeg på. De kommer for å hjelpe vinterprogrammet, der man nå har 3 A330-200 og 2 A330-300. I tillegg kommer 8 A321. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,588
|
![]()
G-TCXB er i dag satt opp til å fly DK2502 for Sunclass Airlines, men er litt usikker på om den rekker å bli klar - står fortsatt på Newquay/Cornwall. Flyvningene er enn så lenge 5 timer forsinket.
Ellers ser det ut som Evelop kommer til helgen å operere noen flyvninger med Airbus A330-300. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,177
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,588
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,588
|
![]()
Fra neste uke er både G-TCXB og G-TCXC regnet med i programmet da Sunclass Airlines øker flyvningene til Karibien og Asia.
Men begge ser ut til å stå godt plantet på bakken på NQY, så vil to at Evelop Airlines og Privilege Style får fortsette et par dager til... |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Thomas Cook Airlines Scandinavia - Statustråd | Twin Otter | Flyforum | 89 | 04-04-2025 21:36 |
OSL SunClass A333 10AUG21 | raider66 | Spotteralerts | 0 | 10-08-2021 18:49 |
Sunclass Airlines på Dallas Fort Worth | fjasebase | Småprat | 3 | 08-05-2021 09:15 |
Sunclass Airlines A321 modeller | Tarzan | Samlerhjørnet | 0 | 11-04-2021 16:22 |
DK1516 EVE-LPA, Sunclass Airlines | Tarzan | Småprat | 2 | 30-01-2020 21:55 |