![]() |
|
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,457
|
![]()
Nye norske ruter, itillegg til BLL-SVG og BGO som alt nevnt:
TRD: Gdansk 2x ukenltlig OSL: Dusseldorf 4x ukentlig (denne fløy de jo for lenge siden) Wroclaw 2x ukentlig, Poznan 2x ukentlig og Kaunas 3x ukentlig Nye svenske ruter: ARN: Palanga og Gdansk 2x ukentlig og Tivat 1x ukentlig GOT: Gdansk 2x ukentlig Noe er vel også kun sesongruter Last edited by Someone; 11-11-2019 at 09:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Crusty
Join Date: Dec 2004
Posts: 3,795
|
![]()
BLL-SVG med 738
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Aug 2009
Location: Stavanger, Leilighetshotell på Kreta
Posts: 1,556
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,214
|
![]() Quote:
At 738 likevel kan være overkill er en annen diskusjon. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2013
Posts: 768
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
check-in har et fint lille kort over de nye ruter:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Og så lidt om, hvor der skæres:
"Inrikes till Malmö försvinner från Norwegians linjenät...Flygbolaget hänvisar också till att allt fler resenärer i södra Sverige väljer att flyga från Kastrup." https://www.flygtorget.se/Aktuellt/Artikel/?Id=13447 |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Mere om øget frekvens på norske ruter her: https://kommunikasjon.ntb.no/pressem...aseId=17874561
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,457
|
![]() Quote:
Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]()
Nogen som det er lykkedes at finde andre nedlagte ruter end Malmø?
Bliver interessant at se, om Norwegian reelt indsætter mere kapacitet i sit "hjemmemarked", eller om der blot er tale om omprioritering. (tænker Norwegian trods ekspansionen stadig ser Norge og resten af Skandinavien som sit naturlige tilhørssted). Vi venter jo på NEXT og de har selv længe fokuseret på lønsomhed frem for vækst, men regionalt i Norden kan de jo godt vækste, mens totalforretningen mister volumen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Jan 2014
Location: Asker
Posts: 3,214
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jun 2015
Location: Copenhagen
Posts: 1,483
|
![]()
Göteborg kunne være en mulighet
__________________
Upcomning flight: Ingen indtil videre. "InsideFlyer = Dit branchesite. Fly Stolt" |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,636
|
![]() Quote:
I tillegg er DUS sikkert bra for endel tyske turister. Folk i Ruhr-området kan fly fra både CGN og DUS (selv om byrivaliseringen er verre enn mellom Molde og Kristiansund).
__________________
Upcoming flights: JUN OSL-WAW 78M WAW-ARN LO E95, ARN-BRU SN 320, BRU-ATH A3 32N, ATH-CFU A3 321, CFU-ATH A3 321N, ATH-WAW A3 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Det virker som man forsøker å øke der hvor man kan tiltrekke seg langhelg-turister. Men uten at man kjenner seg virkelig til disse markeder. Poznan ... Wroclaw ... Det vil ikke virke. Rett og slett fordi man kan ikke bare copy&paste en rute som GDN. OSL-DUS ble det med 4/7 alrede noen ar tidligere. Ruten gikk så dårlig at man flytted ruten over til CGN og etterpå la ruten ned. Bare gjenstå se hva kommer som neste rute tilbake ...
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jul 2010
Posts: 869
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,457
|
![]() Quote:
Men det sagt, tror jeg det er større sjanse for suksess der de nå øker frekvensene og også sitter på gode interne markedsdata |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Newcomer
Join Date: Nov 2010
Posts: 21
|
![]() Quote:
Da Norwegian fløy til DUS, hadde de dessuten konkurranse fra Ryanair, som fløy til NRN fra TRF eller RYG. Ryanairs rute ble riktignok lagt ned lenge før Norwegian kuttet ut CGN, men så har de heller ikke altbier i Köln... For helgeturistene er det kanskje slik at man bare drar dit én gang i løpet av en periode på en del år, så etter noen års drift, har kanskje de fleste potensielle kundene vært der. Men etter et opphold på flere år, kan det være noen av disse returnerer, og det vil ha kommet til nye kunder. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
ScanFlyer Molded
Join Date: Jul 2010
Location: Nøtterøy
Posts: 2,233
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Norwegian sommerprogram 2023 | Someone | Flyforum | 44 | 10-06-2023 17:42 |
Norwegian sommerprogram 2022 | petter380 | Flyforum | 21 | 16-06-2022 16:35 |
SAS sommerprogram 2020 | FlightDeck | Flyforum | 77 | 04-02-2020 14:30 |
Norwegian sommerprogram 2017 | AirbusTrond | Flyforum | 27 | 16-11-2016 19:55 |
Norwegian Sommerprogram | bgo-flyer | Reiseforum | 2 | 24-09-2011 16:47 |