![]() |
|
![]() |
#1 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 850
|
![]()
Stockholm - LHR, men ser ikke til å fly i den retningen på FR24
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
FlyKirurg
Join Date: Dec 2007
Location: Rygge
Posts: 1,300
|
![]()
Ser ut til å gå til STN.
__________________
Med forbehold om trykkfeil |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Jul 2009
Location: Haugesund
Posts: 1,613
|
![]()
Ser ut som den gikk ned på Standsted etter å ha flydd «forbi» LHR.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]()
Sjekk speed graph. Fart mellom 150-300 knott i korte mellomrom. Ikke hyggelig å følge med men ser ut som den kom seg trygt ned på STN
__________________
Upcomming flights:? |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
Posts: 5,600
|
![]()
Landet på Stansted 2215 (2115 lokaltid) Fart på FR24 er ikke alltid til å stole på, kommer litt an på ADSB mottagerne.
Last edited by KnutW; 25-10-2019 at 22:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Oct 2004
Location: Bergen
Posts: 1,625
|
![]()
Farten som går opp og ned er vel de forskjellige segmentene i holdingen. Flightradar viser groundspeed, og den varierer jo om man har vinden med eller mot seg.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 66,913
|
![]()
Hva var feilen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,387
|
![]()
Single runway ops på LHR pga en strandet Air India 747. Fikk windshear i 300 fot, avbrøt og ville diverte til STN. Fikk ikke lov av ATC uten å erklære emergency, så da gjorde de det ...
Litt ekstra papirarbeid antagelig, men hva gjør man ikke for safe ops .... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: May 2010
Location: Drammen
Posts: 850
|
![]()
Denne maskinen tilhører vel SAS Ireland, og å bløffe seg til en general emergency situasjon, er vel ikke akkurat noe SAS ville gjort. At de var nede i en hastighet på 185km/t i 1600 fot, var det liksom en skapt fake situasjon, og hvor sakte kan egentlig en A320 fly, før det begynner å lyse alarmer i cockpit ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,387
|
![]()
Det var ikke bløff. Det var et krav fra ATC.
Hastighetene i FR24 er forøvrig ikke nøyaktige. Sent from my iPad using Tapatalk Pro |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Oct 2016
Posts: 365
|
![]()
Tror det kanskje mangler litt detaljer her? Det "bløffes" naturligvis ikke om slik, samtidig som at ATC aldri sier at en flyvning må melde mayday.
Jeg antar at de har bedt om omdirigering til STN, hvor svaret har vært at det ikke er tilgjengelig, hvor dialogen kanskje har gått videre til at den er tilgjengelig ved en nødsituasjon. Hvis situasjonen er så at de må til STN for å unngå å komme under minimumsreserver for fuel så sier det jo seg selv hva de gjør. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Scanflyer Green and white
![]() Join Date: Aug 2005
Location: Ottestad/
Posts: 2,034
|
![]() Quote:
__________________
Upcomming flights:? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2004
Location: UK
Posts: 981
|
![]() Quote:
Grunnen til at de fikk en slik direkte ruting er jo nettopp at de var i en nødsituasjon basert på transponderkoden (7700). Single runway ops på LHR er ikke mye moro og STN er alternativ for mange så det fylles fort opp og de vil på et tidspunkt nekte å ta i mot flere fly. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2008
Location: EGCC
Posts: 472
|
![]()
Vi instruerer ikke fly til å melde mayday, nei. Det er nok som Turtle sier, flyplassene her i landet fylles fort opp, her på MAN tar vi kun en liten håndfull selv i mass diversion-sitausjoner, og hvis din(e) nærmeste alternate(s) er fulle og du ikke har fuel til å dra utenbys sitter du igjen med kun et valg, med mindre du ønsker å inkludere å lande på Thames. Vi på bakken kan kun formidle hvorvidt flyplassen kan akseptere flere fly eller ikke, så er resten opp til fartøysjef.
Last edited by MFM; 04-11-2019 at 21:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
TF-FIR med Squawk 7700 | hurvert | Småprat | 2 | 17-10-2017 16:44 |
AirBaltic til Oslo, squak 7700 | Geffelator | Register- og ATC-Forum | 1 | 12-03-2015 19:55 |
LN-NGT med Squawk 7700 | hurvert | Småprat | 14 | 08-12-2014 20:26 |
Fly med Squawk 7700 over sør england nå. | ATC-flyradar | Småprat | 6 | 28-10-2014 22:44 |
AFR012 med squawk 7700 med mye holding | enzv-sola | Register- og ATC-Forum | 6 | 22-08-2011 22:14 |