Flyprat

Go Back   Flyprat > Flyforum
Register Cookies FAQ Community Calendar Today's Posts Search

Notices

Reply

Thread Tools Display Modes
Old 03-09-2019, 20:19   #1
Jörgen
ScanFlyer Blue

Default Re: Kommer ANA til Skandinavia?

Quote:
Originally Posted by jikswoboB View Post
Efter dagens pressrelease från SAS tror jag mycket lite på SK mellan ARN och TYO Med ANA är ju chansen större att en linje överlever längre.
Finns inte en snöbollschans i helvetet att SAS startar nått från Stockholm nu. Då tror jag mer på att detta hamnar i CPH och att man gör som i Helsingfors med AY och JV. Där kör man väl 3 dagliga till Tokyo?
Jörgen is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2019, 01:17   #2
jikswoboB
Qwerty

jikswoboB's Avatar

Quote:
Originally Posted by Jörgen View Post
Finns inte en snöbollschans i helvetet att SAS startar nått från Stockholm nu. Då tror jag mer på att detta hamnar i CPH och att man gör som i Helsingfors med AY och JV. Där kör man väl 3 dagliga till Tokyo?
Fast jag tror nog mer på att om ANA börjar flyga till Skandinavien så väljer man nog hellre ARN eller OSL framför CPH där SAS redan är etablerat. Det verkar ju finnas en efterfrågan för en direktlinje mellan ARN och TYO men att SAS kanske inte har rätta förutsättningarna att flyga en sån linje.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2019, 08:11   #3
KHANSEN
ScanFlyer Blue

Quote:
Originally Posted by jikswoboB View Post
Fast jag tror nog mer på att om ANA börjar flyga till Skandinavien så väljer man nog hellre ARN eller OSL framför CPH där SAS redan är etablerat. Det verkar ju finnas en efterfrågan för en direktlinje mellan ARN och TYO men att SAS kanske inte har rätta förutsättningarna att flyga en sån linje.
Tror ikke de kommer til arlanda. Flyskatter og flyskam gør det pt umuligt, at starte noget op fra arlanda.
Det er mere sandsynligt, at osl får en sushi rute til Tokyo med lasten fuld af laks.
KHANSEN is offline   Reply With Quote
Old 04-09-2019, 16:30   #4
jikswoboB
Qwerty

jikswoboB's Avatar

Quote:
Originally Posted by KHANSEN View Post
Tror ikke de kommer til arlanda. Flyskatter og flyskam gør det pt umuligt, at starte noget op fra arlanda.
Det er mere sandsynligt, at osl får en sushi rute til Tokyo med lasten fuld af laks.
Norge har ju också flygskatt (och fler och fler länder Europa inför det) och flygskam verkar ju också sprida sig. Fast skatt och flygskam tror jag har en marginell påverkan. Men laxen kan såklart vara en viktig faktor i det hela.
jikswoboB is offline   Reply With Quote
Reply

Posting Rules