![]() |
|
![]() |
#121 |
Upgrade me....
|
![]()
Sikkert ikke mulig, men spør alikavel.
Om vi er 5 stykker som skal på tur. Kan jeg booke 4 billetter på Eurobonus, en for cash, og så slå sammen disse bookingene ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#122 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Flytt til riktig tråd om feilplassert.
Hvor lang tid tar det før man får godskrevet poeng fra ekstra opptjening for bilutleie?Hertz gav ekstra poeng for bestillinger fra før 30. juni eller deromkring. Sent from my iPhone using Tapatalk
![]() |
#123 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Noen som vet hvilken adresse man kan bruke for å komme i kontakt med SAS / EuroBonus? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]() Quote:
Har du gull eller diamant har du en epost, ellers må du ringe. Sent from my iPhone using Tapatalk |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#125 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Når det står i Appen at jeg har XX poeng som utløper i September betyr det da 01. September eller 30. September?
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#126 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
30. september.
Perioden din går vel fra oktober-september? |
![]() |
![]() |
![]() |
#127 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
|
![]()
Hva slags poeng i hvilken app?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#128 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Poengene er gyldige ut måneden som er satt som utløpsdato
Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
![]() |
#130 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Jan 2006
|
![]()
På en tur litt senere i år skal jeg reise SK-LH-LH-LH-LH-SK. Den første flighten vil være den som vipper meg opp til EBG. Finnes det noen mulighet for å få den godskrevet så kjapt at jeg kan få *G uttelling på LH-flightene samme dag og fire dager senere?
![]() |
#131 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#132 | |
ScanFlyer Silver
|
![]() Quote:
Jeg gjetter på at jeg vil klare å snakke meg inn i SK-lounge på OSL ved å vise SAS-appen med 44 legs og boardingkortet fra den 45. flighten, men ser for meg at det neppe går på *A-lounger senere samme dag, elelr senere i uka dersom flighten ennå ikke er blitt kreditert. Så det jeg lurer på er om det er noen skranke på OSL, telefon eller nettjeneste som kan sørge for at statusendringen blir effektuert med en gang?
![]() |
![]() |
#133 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Jeg var i en lignende situasjon for mange år siden, da sendte jeg bilde av boarding pass på papir for den siste flighten til gull.no@sas.no og ble oppgradert i systemet i løpet av kort tid. Vet ikke om det er samme servicenivå fortsatt, men verd å prøve.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#134 |
Helgeturekstremist
![]() Join Date: Nov 2010
|
![]()
Lurer på noe siden jeg flyr så sjeldent:
Er det hvem som utsteder billetten eller hvem man flyr med som er teller ved opptjening? Har hatt to flighter i bookingklasse T. Bookingen var gjort via Croatia Airlines og det stod OU på boardingkortene, men det var Austrian som fløy. I Eurobonus tjener man poeng for T hos Croatia, men ikke for T hos Austrian.
![]() |
#135 |
一期一会
|
![]()
Du får poeng til SAS EuroBonus basert på bookingklasse hos flyselskapet som flyr. Merk at denne kan endre seg ved codeshare.
Hos Star Alliance er det alltid operating carrier (den skuta som flyr) som bestemmer milesopptjening. |
![]() |
![]() |
![]() |
#136 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Denne står i kontrast til de to andre setningene du kom med. Det er jo codeshare jeg snakker om.
![]() |
#137 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
Som sagt, er operating carriers opptjening som gjelder, helt uvesentlig hvor du kjøper billetten. Men ved codeshare så hender det bookingclasse «endret». I ditt tilfelle så T kjøpt gjennom Croatian, kan være noe annet hos Austrian. Akkurat hva er litt bingo |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#138 |
Helgeturekstremist
|
![]()
Aha, da misforstod jeg. Trodde at det var opptjeningen som kunne endres. Vet at bookingklasse kan endres og den var ikke endret i dette tilfellet.
![]() |
#139 |
ScanFlyer Silver
|
![]()
Er det bare jeg som sliter med å få poeng fra SK-flighter registrert automatisk?
Jeg har registrert EB-nummeret mitt i alle kanalene jeg registrerer reiser, og det er uten unntak påført boardingkortet (uten at jeg har gjort noe ved innsjekk). Identisk navn på billett og EB-medlemskap. Likevel ser jeg at poeng og tellende segment nesten aldri havner på kontoen min av seg selv, jeg må i 9 av 10 tilfeller retroregistrere (som fungerer fint, men begynner å bli kjedelig). Poeng fra andre selskaper (WF, LH, UA...) er inne på konto en dag eller to etter flygningen, mens SK-poengene ikke dukker opp - selv om dette er på samme reservasjon.
![]() |
#140 | |
Helgeturekstremist
|
![]() Quote:
Man kan sikkert skylde på SK-IT.
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Generelle spørsmål om Eurobonus (SkyTeam) | Discus | Reiseforum | 84 | 08-05-2025 05:17 |
AmEx Companion Ticket - bestilling, bruk, reisemål mm. StarAlliance (2019->31AUG2024) | SudCaravelle | Reiseforum | 216 | 27-02-2024 19:39 |
Den store 'Mileagerun'-tråden (EuroBonus/StarAlliance) | ILS2 | Reiseforum | 956 | 13-01-2022 13:08 |
Egypt... generelle spørsmål om reise | Fnate | Reiseforum | 16 | 20-03-2018 17:07 |
Fly Pegasus - generelle spørsmål | kekker | Reiseforum | 9 | 14-11-2017 08:53 |