![]() |
|
![]() |
#101 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#102 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
ScanFlyer Molded
![]() Join Date: Jun 2013
|
![]()
Du har jo satt standarden og enda er det et godt stykke ned før Martin er der.
|
![]() |
![]() |
#104 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Kan vi være så snill og avslutte denne dustete tampongdebatten? Mens-blod er blått, det har vi sett i årevis med reklame. Derav den blå ringen.
|
![]() |
![]() |
#105 |
ScanFlyer Blue
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 |
Flydiot
![]() Join Date: Aug 2010
|
![]()
Skulle ønske et fly kunne få de gamle «Janne fargene» jeg, utover det kan de male de grønne for min del
![]() Sent from my iPhone using Tapatalk |
![]() |
![]() |
#107 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
|
![]() Quote:
De er jo håpløst 80-tall |
|
![]() |
![]() |
#108 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() Men gjerne med det lys blå helt fram. Og en blå lining rundt bokstavene i SAS hadde gjort seg. Last edited by C130; 27-08-2019 at 21:54. |
|
![]() |
![]() |
#109 |
Speedbird Concorde
![]() Join Date: Oct 2014
|
![]()
Det siste utkastet til Rane Viking er jækla bra! Personlig ville jeg foretrukket et litt mindre «SCANDINAVIAN» i SAS-font over vinduene i stedet for SAS gjentatt to ganger foran og bak med store bokstaver. Jeg synes sølv likevel gjør seg bedre enn blått i titlene på skroget, kanskje med noe omriss/skygge i blåtone? «Airlines» trenger ikke å være med, og «System» har ikke blitt brukt siden 1966, så det er neppe noe tema.
|
![]() |
![]() |
#110 | |
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
#111 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Flotte forslag av Rane Viking! Tok meg frihet (og fri i morgen, tenke seg til!) til å skru sammen et forslag på det som muligens kan være mer realistisk. Tok meg veldig frihet med å bytte ut Scandinavian med SAS-logo, samt at flaggene ikke stemmer overens med Airbus-render, men dere skjønner forhåpentligvis tegninga.
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
...og siden man tok seg så fint fri i morgen (hva skal man med gode karakterer på bachelor?), hvorfor ikke se hvordan fruen hadde sett ut med Janne-livery?
![]() Flaggene bak er helt bak mål, men håper resten stemmer sånn halvveis overens. Driver å leker meg med drage-livery nå for å fullføre trifectaen. |
![]() |
![]() |
#113 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Ikke meningen å spamme tråden, men hvorfor ikke slenge med en liten vri på dragen når man først er i gang. Selv om det ble litt så som så med mix av *A merke foran i stedet for vikingnavn, lavinnsatsflagg bak samt elendig remake av gammel font, så synes jeg 350 tok seg utrolig godt ut i dragedekor
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
ScanFlyer Gold
|
![]() Quote:
![]() |
#115 |
Newcomer
|
![]()
Flotte forslag!
Nysgjerrig: Hvilket program bruker dere for å lage disse forslagene til dekor på flyene? -Thor |
![]() |
![]() |
#116 |
ScanFlyer Rusty
|
![]()
Synes nu at skriften er for lille....
Hilsen Ole |
![]() |
![]() |
#117 | ||
ScanFlyer Blue
|
![]() Quote:
Hvilken skrift tenkte du på? SAS-logoen på skrog hentet jeg ut ca samme dimensjoner som på 70 års 737, den er til og med noe større, hvis det var den du siktet til. Quote:
![]() ![]() ![]() ![]() Om noen har noen andre forslag i hodet som de ikke får ned på papiret er jeg lutter øre ![]() |
||
![]() |
![]() |
#118 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
|
![]()
Artig å se ulike, mer og mindre heldige utkast.
![]() La oss gå tilbake til monteringshallen og bildet av halefinnen; jeg tror ikke man hadde tatt seg bryet med å lakkere den helt nedre og fremre delen av finnen hvit, om ikke den blå profilen skulle føres videre ned på skroget i rett eller buet linje. Altså, om det er kun halefinnen som fortsatt skal være blå antar jeg man ville lakkert hele finnen blå, både av økonomiske og visuelle årsaker. Når det gjelder farge på motordekslene så er det vel enkelte illustrasjoner som kan hinte til at disse får en lysere blåtone enn halefinnen, selv om jeg innerst inne er litt skeptisk til å tro på det selv. Noe jeg derimot er ganske sikker på er at dagens "greige"-lakkerte skrog forsvinner til fordel for en renere hvit. Alt over er selvsagt kun ren gjetning. |
![]() |
![]() |
#119 |
Flyer
![]() Join Date: Sep 2011
|
![]()
Det er mange veldig bra forslag her, men jeg må innrømme at jeg savner noe i rødt (et eller annet sted).
Flykroppen må være hvit (slik forslagene er), SAS (eller Scandinavian / Scandinavian Airlines / Scandinavian Airlines System) bør være lakkert langs kroppen i synlige bokstaver, og ikke slik det er i dag med hvitt på lys beige. Å ha to forskjellige blåfarver, passer dårlig synes jeg. Kan noen lage enda et nytt forslag? |
![]() |
![]() |
#120 |
ScanFlyer Blue
|
![]()
Prøver meg med litt forskjellig, hysterisk nok var ikke en mixmatch av Janne, Lufthansen-hale og lyseblå cowlings så ekkelt å se på i det hele tatt i mine øyne. Kom gjerne med forslag så skal jeg visualisere det etter beste evne. Legger ved supermixen under.
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
Booingklasse Y ledig, får ikke endret | Chriscross | Reiseforum | 2 | 02-10-2013 18:00 |
Trolig kjempeordre fra Delta i løpet av året | Someone | Flyforum | 1 | 01-07-2011 17:52 |
Får ikke fram nok drivstoff til flyene | TG923 | Flyforum | 2 | 16-08-2006 17:48 |
Stockholm - Kina i løpet av et år med SAS | Bizflyer | Flyforum | 1 | 29-03-2005 09:10 |