![]() |
|
![]() |
#1 | |
Onkel reisende kekker
Join Date: Oct 2009
Location: Akershus
Posts: 2,648
|
![]() Quote:
https://min.e24.no/a/b5anMv Kan vel tyde på at de ikke ser for seg at de flyene kommer i lufta med det aller første.. Sent from my HTC U12+ using Tapatalk
__________________
You wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down. - Toni Morrison Last edited by kekker; 13-08-2019 at 16:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,616
|
![]()
Flyselskapet Norwegian melder at de nå legger ned alle de transatlantiske rutene med Boeing 737 MAX.
https://aksjelive.e24.no/article/b5anMv
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Warsaw, Poland
Posts: 5,616
|
![]()
Her lukter det saftige erstatningskrav mot Boeing. Hvis det som er fremkommet om snarveier for aa faa ferdig denne flytypen stemmer, er det nok noen i Seattle som svetter om dagen.
__________________
Upcoming flights: MAI WAW-ARN LO E95, ARN-OSL SK 32N, OSL-ARN SK 32N JUL BRU-ARN SK 32N |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,107
|
![]()
En ting er at de mangler flyene, men det er jo uansett ting som tyder på at tynne punkt til punkt ruter over Atlanteren ikke er veldig lønnsomt
Hub-modellen er langt fra død, som Norwegian også merker |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Newcomer
Join Date: Jun 2009
Location: På en flyplass...
Posts: 41
|
![]()
Det er vel disse rutene som A321LR skal dekke isteden, fra mer trafikkerte hub'er i skandinavia blandt annet.
Max fikk ikke nok rekkevidde for å fly særlig mer øst enn Irland, selv om den i teorien skulle klare det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]() Quote:
![]() Nå var vel aldri disse rutene noen blinkskudd i vintersesongen uansett. Hvis MAX kommer i luften i løpet av vinteren, tipper jeg det blir oppstart igjen i mai. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
ScanFlyer Rusty
![]() Join Date: Sep 2004
Posts: 5,917
|
![]()
Her har man nok innsett at det ikke er marked for disse rutene (selv med A321LR)
Etter min mening sitter Norwegian med en svær bestilling på fly det ikke er bruk for. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]()
Har ikke DY restrukturert sitt ordre-book med Airbus i Q1/Q2?
Fra det man kan se i Q2 presentasjon, så er det ingen A321 planlagt i 2020 eller 2021 heller. Jeg tror tema A321 i Norwegian er helt død. Å legge ned ruter som ikke leverer finansielle resultater er bare konsekvent. Selskap har ikke råd å tape mer penger og hver steg som reduserer disse tap er en steg i riktig retning. Dessverre vil vi se flere av disse announcements, men dersom Norwegian som selskap skål overleve, så er det nødvendig. Disse tapene kommer jo ett sted fra ...
__________________
Business Analyst |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
ScanFlyer Gold
Join Date: Dec 2011
Posts: 1,692
|
![]()
Hvor mange ruter er det snakk om? Er det en oversikt over kansellerte ruter?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Feb 2013
Posts: 584
|
![]() Quote:
Halleluja, pengene strømmer inn til glede for eierne, og bejublet av diverse analytikere. Er det så enkelt? Bare å trekke en profitt-kanin opp av hatten? Hvordan ble vekst perioden egentlig kommunisert til småsparere og investorer? Hørte vi Kjos uttale at nå er det vekst som gjelder. Glem utbytte i lang tid fremover, for nå surfer vi mot underskuddet i milliard klassen og stort verdifall... Takk for investeringen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | ||
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,476
|
![]() Quote:
![]() Quote:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
critical mind
Join Date: Sep 2004
Posts: 2,794
|
![]() Quote:
Jeg for min del tror at det bare få - også innen Norwegian - som virkelig forstår hvor alvorlig det står og hva må til slik at selskap komme seg over vinteren. Den eneste gode nyhet til aksjonærer: Nå står det med Geir Karlsen en CEO i spissen som er full i bilde, som forstår alle disse tallene og som vil ta de nødvendige grep uten "flynerd-emosjoner", men som en controlling guy. Til sånnheter hører også at det trenges mer til enn bare en dyktig CEO. Det må også bringes inn klok fagfolk på C-Level og i middle management. Og ja, jeg er sterkt irritert over visse Analyster i Pareto og Co. som kommer med meldinger og vurderinger som virker som de ble hented fra en annen verden. Det er ikke seriøst.
__________________
Business Analyst |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Newcomer
Join Date: Jun 2009
Location: På en flyplass...
Posts: 41
|
![]() Quote:
De har jo dytta på vesentlig mer fuel på en LR enn en vanlig Neo, og en neo matcher offesielt tilsvarende Max, det Må være vesentlig mer rekkevidde i det alene. https://www.google.com/amp/s/simplef...e-is-best/amp/ XLR kommer også etterhvert... sikkert mulig for NAS å endre bestillingen til dette om de vil satse mer på dette.. Men at disse rutene kommer, er nok bare tidsspørsmål. Last edited by Ltech; 13-08-2019 at 20:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,107
|
![]()
Og uansett hvilken flytype man bruker, så øker det jo ikke yielden til Stewart og Providence, og det er jo det som er litt av problemet her.
Det er jo heller ikke måte på hvor mange av det "nest største" byene i Skandinavia som fikk besøk av Kjos og som lovet langruter. Vel, de må i uoverskuelig fremtid fly via de store hubbene når de skal langt |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Newcomer
Join Date: Sep 2018
Posts: 44
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,107
|
![]() Quote:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
ScanFlyer Silver
Join Date: Jun 2010
Location: Ottestad
Posts: 552
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2010
Posts: 185
|
![]()
Wizzair og Easyjet har vel ikke like høy kundetilfredshet som DY. Det kan kanskje forklare noe... ellers har DY i 2018 hvertfall vokst for raskt og det koster å skalere opp og ned. Når dette får gått seg til noen kvartaler til vil de kanskje klare å øke lønnsomheten igjen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
ScanFlyer Inventory
![]() Global Moderator Join Date: Jan 2006
Location: Hvalstad
Posts: 67,107
|
![]() Quote:
Og Ryanair har lavest kundetilfredshet, og tjener mest penger ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,565
|
![]()
Det kommer nok med stor sannsynlighet ruter innen noen år til USA fra Europa, men først etter at MAX-flyene er tilbake og helt sikkert i trafikk for godt. Så er spørsmålet kun fra hvor til hvor, der kan vi sikkert se en litt annen strategi.
|
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
CityJet for AerLingus og legger ned alle egne ruter | Someone | Flyforum | 9 | 29-08-2018 10:47 |
Norwegian legger ned 6 ruter fra Trondheim W16/17/S17 | LTH | Flyforum | 18 | 13-02-2017 16:24 |
Widerøe legger ned og skjærer ned på ruter | Scandinavien_Airlines | Flyforum | 7 | 11-12-2015 10:54 |
Norwegian legger ned ruter fra Rygge | FlightDeck | Flyforum | 21 | 31-10-2008 09:05 |
Austrian legger ned alle ruter til Australia | MD11 | Flyforum | 14 | 30-07-2006 07:50 |