![]() |
|
![]() |
#801 |
ScanFlyer Dusty
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Lillestrøm
Posts: 4,398
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#802 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Sep 2004
Location: Til høyre for OSL
Posts: 13,651
|
![]()
Den som var nedom OSL var vel den med avgang i går? Kaller man den dagens eller gårsdagens (jeg ble usikker)?
Tolket det sånn at Nona mente den med avgang LAX i dag (11/8) |
![]() |
![]() |
![]() |
#803 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2013
Posts: 150
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#804 |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#805 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]()
Maskinen (LN-RKR) kom seg avgårde til New York som SK903 med et par timer forsinkelse...
Høres utansett veldig merkelig ut at de måtte bytte crew på OSL. |
![]() |
![]() |
![]() |
#806 | |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#807 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#808 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Sep 2013
Posts: 150
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#809 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#810 |
ScanFlyer Silver
![]() Join Date: Dec 2011
Posts: 754
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#811 |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,218
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#812 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]() Quote:
alligevel spørge, om man opererer med nogen som helst form for margin i disse? I det konkrete tilfælde kunne man ha fløjet hjem til ARN på 30 -35 minutter. Kunne piloterne & operations i så fald vurdere situationen og sige "OK, vi tager lige det sidste stykke med og sparer udgiften til en diversion, tilkald af ny crew, ombookning af passagerer o.s.v.". Er det overhovedet tilladt i nogle situationer? Eller holder man sig uden undtagelse til reglerne og lader stopuret tale, også fordi der kan opstå uregelmæssigheder ved ankomst til destination airport?? Last edited by oy-viv; 13-08-2019 at 08:00. Reason: corr. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#813 |
Flyklapper
![]() Join Date: Sep 2004
Location: KGRD
Posts: 58,532
|
![]()
Ganske sort/hvitt når det gjelder limits. Men med tre piloter, som det skulle vært, har man jo god margin. Så dette var jo en irregulær situasjon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#814 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]() Quote:
Flighter mellom Skandinavia og Las Palmas er som regel ganske tight planlagt med crew. Det planlegges faktisk ned til 25-30 minutter buffer på enkelte av de flightene, før man når det som kalles Commanders Discretion eller Unforseen Circumstances - og da kan kapteinen (ofte i samråd med resten av besetningen) velge å fortsette en time eller to til. Som regel er cockpit løsningsorienterte i slike tilfeller. Men jeg regner ikke med at dette var aktuelt eller lov å fly hele distansen LAX-ARN. Flight Time Limitations er veldig komplisert så snart du krysser tidssoner. I motsetning til en LAX-flight, er det i høysesong ofte standbycrew ventende på Las Palmas, som kan steppe inn hvis et innkommende fly har enten teknisk, slot eller forsinket. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#815 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Sep 2015
Location: Fyn, DK
Posts: 838
|
![]() Quote:
hvor flyvetiden er 10- 11 timer ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#816 | |
ScanFlyer Blue
Join Date: Jun 2012
Location: Denmark
Posts: 314
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#817 | |
ScanFlyer Silver
Join Date: Dec 2006
Posts: 896
|
![]() Quote:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#818 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Join Date: Sep 2004
Location: Sandnes
Posts: 9,174
|
![]()
SK943 CPH-ORD har snudd sør/vest for Egersund og returnerer til CPH. (Reg SE-REH). Satt tilfeldigvis og hørte på ATC. Årsak skal være birdstrike ved avgang fra Kastrup og at teknikerne ønsket å ha den tilbake til basen for sjekk.
Last edited by Twin Otter; 28-10-2019 at 16:59. |
![]() |
![]() |
![]() |
#819 | |
ScanFlyer Crusty
![]() Join Date: Aug 2017
Location: RYG/OSL
Posts: 3,218
|
![]() Quote:
Hva skjedde med passasjerene. Kom de seg til USA? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#820 |
ScanFlyer Mile High Club
![]() Global Moderator Join Date: Dec 2009
Posts: 7,604
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Thread | Thread Starter | Forum | Replies | Last Post |
SAS forsinkelser/kansellerte shorthaulavganger (oversikt/status) | Airbus 330 | Flyforum | 159 | 11-05-2025 11:10 |
SAS, Antall SAS Avganger/Ankomster fra Evenes | Tarzan | Småprat | 3 | 05-04-2015 02:54 |
Oversikt/ forsinkelser - Wizzair KTW-NAP 2/8 | Jonek | Småprat | 7 | 27-08-2014 19:47 |
Hjelp til å finne oversikt over avganger fra OSL 19. April 2010? | -Daniel92 | Flyforum | 7 | 15-10-2010 22:04 |
DAT med ni kansellerte avganger fra Florø i går | FlightDeck | Flyforum | 19 | 03-02-2008 23:36 |